Sportolás és diéta a nyaralás alatt

Mikor beköszönt a nyári szabadságolás ideje, akkor eluralkodik a megszállottakon a pánik. Mi lesz most? Egy hét kihagyás és oda lesz az évek alatt megszerzett gainz. Végem van, legyengülök, összeesek. mire hazajövök egy átlagember leszek. Tyá, inkább el se megyek! De mégis, csak majd edzek végig, meg még szigorúbban figyelek a diétára. Igen ez lesz a megoldás! Nyaralás, kikapcsolódás, haverok, Fanta? Ja, az idén nem fog menni, edzeni kell a nyaralás alatt is.depositphotos_100401926_500.jpg

A Facebookos gyúrós csoportok általában elég nagy létszámúak, hogy szinte tökéletesen leképezzék a mai magyar társadalmat. Ahogy közeledik nyár, úgy sűrűsödnek meg a következő kérdések:

Nyaralni megyek ……..-hoz/hez/ba/be, tudtok ott egy jó termet?

Nyaralni megyek ……..-hoz/hez/ba/be, tudtok ott egy jó termet, ahol lehet felhúzni/magnéziát használni?

Nyaralni megyek, hogy vigyem magammal a csirke rizsemet a strandra?

Nyaralni megyek mi lesz a diétámmal?

Nyaralni megyek, hogy folytassam majd az edzésprogramot utána?

Pár napig úton leszek, hogyan eddzek?

depositphotos_196022112_500.jpg

Néha még magukat edzőnek tituláló fazonok is reklamálnak, hogy rájuk szóltak, mert zavarták a többi vendéget a nagysúlyos mutatványaikkal. (Itt jegyezném meg, hogy 5x180 kg felhúzás, az pont nem az a kategória, amivel menőzni lehet és pont elég kezdő súly ahhoz, hogy akár hetekre is ki lehessen hagyni a felhúzást. De nem fogok tovább személyeskedni.) Szóval lássuk mi az én álláspontom!

Azért az enyém, mert egyébként elméletileg nálunk még demokrácia van, tehát mindenki azt csinál, amihez kedve van, addig, amíg ezzel másokat nem zavar.

depositphotos_8488253_500.jpg

Az edzés

Egész évben gürizik az ember, gyűjtögeti a kis pénzét, hogy elmehessen nyáron 1-2 hétre valahova, KIKAPCSOLÓDNI. És a lényeg az utolsó szón van. Kikapcsolódni. Nem edzőtáborba megy, hanem pihenni. Kiszakadni egy kicsit a hétköznapok monoton robotjából. Tudom, hogy az edzés is stresszoldó hatású lehet, de nem lehet egy pár napot teljesen kikapcsolódni és pihenni? Vagy csak feküdni a parton és nem csinálni semmit, vagy olvasni. Vagy aki az aktívabb pihenést szereti, az jöhet-mehet, akármit is csinálhat. De azt a kevés időt, amit a nyaralással tudunk tölteni, azt minek lerövidíteni még az edzésekkel is? Nem ráérsz arra majd, ha hazamész?

Ráadásul, ha elég keményen edzesz év közben, akkor pont jól jöhet egy kis terhelés elvétel. Valószínűleg az első héten nemhogy visszaesni nem fogsz, de a pihenéstől még jobban is regenerálódsz, ami fejlődést fog eredményezni. Mind erőben, mind tömegben.

Ha esetleg megteheted, hogy tíz napra, vagy két hétre menj el, akkor sem kell kétségbe esni, mert nagyjából két hét után kezd el romlani a forma. Viszont eleinte olyan kis mértékben, hogy azt egy-két edzés alatt vissza lehet szerezni.

Ha van családod, akkor töltsd inkább velük az időt a nyaralás alatt, vagy ha nincs akkor a haverokkal, vagy a kutyáddal, vagy mittudom én. De ők is megérdemlik, hogy legalább ilyenkor velük légy és ne edzeni rohangálj. Akinek van gyereke, az tudja, hogy milyen gyorsan felnőnek. Ki kell használni azt a néhány nyaralást, ami megadatik velük közösen.

depositphotos_196022286_500.jpg

Diéta

Egy sajtos tejfölös lángos majd 500 kcal. Viszont cserébe van benne fehérje is. Ha év közben megfelelően táplálkoztál, akkor ne ez alatt az egy hét alatt akard megváltani a világot. Kóstold meg a helyi ízeket nyugodtan. Egy kiló zsír felszedéséhez kicsivel több, mint 9000 kcal-t kell bevinni többletben. Ez egy hétre napi 1300 kcal többletet jelent. Tehát napi két és fél lángost meg kell enned a normál beviteleden felül. Nem is annyira egyszerű túlzabálni magunkat. Ráadásul, ha le akarod adni ezt a felkapott egy kilót, akkor elég lesz napi 1100 kcal mínuszt tartani egy héten keresztül.

Egy átlagember nem nagyon tudja túlzabálni magát egy hét alatt. Fel lehet kapni kilókat is akár, de annak nagyrésze víz lesz, ami le is megy gyorsan, ha visszaállsz a normál étrendedre.

Szóval itt is hivatkoznék az előző pontra, kapcsolódj ki a kajálásban is. Engedd el a csirke-rizs témát és a salátazabálást. Egyél egy-két finomságot. Jót fog tenni a szervezetednek és a lelkednek is.

Amatőr kontra versenysport

A versenysport egészen más. Ott figyelni kell. Attól függően, hogy a nyaralás hol helyezkedik el a versenyszezonhoz képest. Ha közel van, akkor muszáj edzeni és diétázni, de ha offszezon van, akkor bizony ők is el szokták engedni magukat. Az amatőrök esetében pedig szinte semmi nem múlik egy kis lazuláson, legyen bármikor is esetleg valamilyen amatőr megmérettetés.

depositphotos_196022398_500.jpg

És a legrosszabb

Mivel egy ez egy fitnesz blog, ezért azoknak szól, akik sportolnak. Viszont a nyaralás alatt rengeteg olyan embert látni, akiknek valamiért kéztetésük van, hogy ilyenkor váltsák meg a világot. Egész évben nem nagyon csinálnak semmit se, aztán eljön az egy hét nyaralás és kelnek korán, hogy futhassanak, vagy kerékpározhassanak, tornásszanak. Persze a szervezetük nincs erre felkészülve és a harmadik nap után már fáj majd minden mozdulat, de amikor hazatérnek és miután néhány hét alatt kipihenték a nyaralást a munkahelyen, akkor képesek lesznek büszkén elmondani, hogy milyen aktívan nyaraltak. Általában elnéző vagyok a különböző embertípusokkal, de ők szimplán hülyék.

Tanulság

Pihenj, amíg megteheted. Ki tudja holnap mit dob a gép? Használd ki az értékes időt és pihenj, kapcsolódj ki. Egyél jókat és finomakat. Aztán úgyis mehetsz vissza nemsokára gürizni és robotolni. Ne edzésre és diétára pazarold a szabadságod és a nyaralásod!

www.IQfitnesz.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://eatmore.blog.hu/api/trackback/id/tr7715034462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

IQfitnesz.hu

Blogomban a 30 év alatt összegyűjtött sport-tapasztalatomat és a nehezen megszerzett tudásomat próbálom megosztani Veletek. Néha tudományosan, néha csak viccesen.

Friss topikok

Címkék

1 típus (1) 2. palóc kupa (1) 2018 (2) 25(OH)D (1) 2a (1) 2b (1) 2x (1) 2 típus (1) 42k (1) 5/3/1 (3) 54321 (1) 5x5 (3) 8 órás karedzés (1) aaron horschig (1) addiktív (1) aerobik (1) agonista (1) agystimulácó (1) ajándék (2) alacsony terhelés (1) alapelv (1) alapgyakorlatok (3) állighúzás (1) altitude mask (1) alvás (1) aminosav (1) ammónia (1) anabolikus ablak (2) anabolikus szteroid használat (1) antagonista (1) antioxidánsok (1) anyagcsere (2) apple watch (1) arginin (1) átalakulás (1) áthúzás (1) ATP (1) ATP edzés (1) autoregulation (1) a guggolás bibliája (1) a monolith építése (1) bandázs (1) BCAA (1) bemelegítés (1) béta alanin (1) beta alanine (1) bevitel (1) bfr (1) bicepsz (2) bilaterális deficit (1) bloggerday (1) bmi (1) Bob Hoffman (1) Bodybuilding tudomány (1) body building (2) Body Building (24) Body fitness (1) Building the monolith (1) bukás (1) bukásig (1) casein (1) celeb edzés (1) chuck taylor converse (1) cici (1) cipő (1) citrullin malate (1) combfeszítő (1) combhajlító (1) comb bicepsz (1) complex edzés (1) core edzés (1) cosmopolitan (1) crossfit (1) cross training (1) csalónap (1) csípő (1) csirkemell (6) csontkovács (1) CT Fletcher (1) cukor (1) diákolimpia (1) diéta (19) Diéta (21) dinamikus nyújtás (1) divatmodell (1) doms (1) dopping (1) dorsalflexio (1) dorzolaterális prefrontális kéreg (1) dropset (2) d vitamin (1) EAA (1) edzés (17) edzéselmélet (11) edzésgyakoriság (3) edzésmódszer (8) edzésprogram (1) edzésteljesítmény (4) edzéster (1) edzésterv (6) edzéstervezés (3) edzéstipp (1) edzéstudomány (1) edzés előtti pörgető (1) edzés időskorban (1) edzés időszak (1) edzés kihagyás (2) edzés nyaralás alatt (2) edzés sablon (1) edzés sérvvel (1) edző (2) edzőpartner (1) edzőtárs (1) ego (1) Egyízületes gyakorlatok (1) ejtő sorozat (3) elevation mask (1) előfárasztás (1) első húzódzkodás (1) első muscle up (1) első pull-up (1) eric lilliebridge (2) erőemelés (12) erőfejlesztés (1) erőltetett ismétlések (1) erőnléti edzés (1) erőnövekedés (1) erőszint (1) esti edzés (1) étel (1) etika (1) étvágy (2) étvágycsökkentés (1) excentrikus fázis (1) ezerismétléses karedzé (1) fájdalom (1) fáradás (4) fáradtság (2) farizom (3) fartlek (1) fat (1) fehérje (23) fehérjebevitel (6) fehérjeszintézis (1) fehérje diéta (2) fehérje igény (1) fehérje szintézis (1) fejlődés (4) fej pozíció (1) fekvenyomás (8) fekvőtámasz (2) felhúzás (2) felhúzás edzésterv (1) félighártyás izom (1) féliginas izom (1) fél ismétlés (1) ferde hasizom edzése (1) feszítőizom reflex (1) fiatal (1) fitbit charge (1) fitness (2) fitnesz (5) fizikai aktivitás (1) fms (1) foamroller (1) foci (1) Foci és súlyzós edzés (2) Fogyás (1) fogyás (4) fogyasztás (1) fogyás futással (1) Fogyókúra (17) fogyókúra (1) football (1) fordított diéta (1) formás popsi (1) függőségek (8) functional movement screen (1) funkcionális edzés (1) Furious Pete (1) futás (7) futball (2) futóiskola (2) gaba (1) garrett blevins (1) gázlóizom (2) genetika (1) gerincsérülés (1) gerincsérv (1) gi (1) glutamin (1) glute (1) goblet squat (1) GPC világkupa Miskolc 2017 (1) guggolás (10) gurtni (1) gvt (1) gyakoriság (2) gyakorlatok (1) gyógytorna (1) gyorsaság (1) gyorserő (1) gyors rost (1) gyors rostok (1) gyúrás (2) Hajdú Anikó (2) hajlékonyság (1) haladó (1) halolaj (1) háromfejű lábszárizom (1) hasizom (1) hasmenés (1) hasprés (1) hassérv (1) has edzés (1) hatás (1) hátfájás (1) hátizom (2) helyi fogyás (1) hengerezés (3) hiba (1) hibajavítás (1) hideg vizes merülőfürdő (2) high frequency powerlifting (1) hiit (2) HIIT (2) hipertrófia (4) hiteles személyedző (1) HITT (1) hízás (1) HMB (1) hogyan (1) homofób (1) hormonpótlás (1) humor (2) húzódzkodás (1) ibuprofen (1) idősek (1) időskor (1) időskori (1) Időskori edzés (2) időszakos (1) időszakos böjt (1) időzítés (1) IF (1) impingement szindróma (1) insane training (1) intenzitás (2) intermittent fasting (1) inverz anorexia nervosa (7) inzulin (1) IQfitnesz (4) iqfitnesz (1) izolációs gyakorlatok (4) izombukás (1) izomcsoportok (3) izomdiszformia (7) izomépítés (4) izometrikus edzés (1) izomkifáradás (1) izomláz (2) izomműködés (1) izomnövelés (2) izomrost (3) izomrost típusok (1) izomtömeg növelés (3) izom memória (1) izom összezavarás (1) ízület védelem (1) jerk (1) Jim wendler (1) Jim Wendler (1) jim wendler (2) John Mckean (1) jónás réka (1) jó zsaru rossz zsaru (1) kaizen (1) kai greene (1) kalács (1) kalória (15) kapszaicin (1) kapucni (1) karácsony (2) kardió (6) karedzé (1) karedzés (1) karnozin (1) kávé (1) kazein (1) kcal (14) kenyér (1) késleltetett izomfájdalom (1) kétfejű lábikraizom (1) kétfejű lábikra izom (1) ketoacidozis (1) ketocitózis (1) ketogén diéta (1) kezdő (2) kezdők (1) Kezdők edzésterve (1) kifáradás (1) kihívás (1) kiskorúak és a szteroid (1) kis súly (1) kitartás (1) klaszter edzés (1) klokov complex (1) kockahas (2) koffein (3) koffein tolerancia (1) kokljaev (1) kokov komplex (1) koksz (1) kombo szett (1) kompressziós ruházat (1) konstantin konstantinov (1) konteó (1) könyv (6) kövér (1) középhaladó (1) középkorú (1) közétkeztetés (1) kreatin (2) krioterápia (2) Kroczaleski (1) kroc row (1) L-glutamin (1) L-leucin (1) labdarúgás (1) lábedzés (1) lábnyújtás (1) lassú felszívódás (1) lassú rostok (2) legjobb sport (1) lépéserő (1) leucin (1) lineáris periodizáció (2) lineáris progresszió (2) LISS (1) low load (1) lucein (1) macskagyökér (1) mae (1) magassági maszk (2) magas fehérje bevitel (1) magas ismétlésszám (1) maltodextrin (1) maraton (1) mark rippetoe (1) martijn koevoets (2) masszázs (1) Matt kroc (3) medenceprés (1) melatonin (1) mell (2) mellkas (1) mellkas alakítása (1) mellkas növelése (1) mentális edzés (1) menza (1) merevlábú (1) merev lábas felhúzás (1) mérleg (1) Method of Error Amplification (1) Michael Phelps (1) Michael Phelps challenge (1) mikrosérülés (1) mítosz (1) mobilitás (3) mobilizáció (2) modell edzése (1) monitorozás (1) motiváció (1) motoros egységek (1) mozgástartomány (2) muscle up (1) nagy gyakoriságú erőemelés (1) nagy intenzitás (1) nagy terjedelem (1) nagy volumen (1) negatív ismétlések (2) negyed guggolás (1) Németh Róbert (1) nők (1) nők és a szteroid (1) no pain no gain (1) nyakmögött nyomás (1) nyaralás (3) nyújtás (7) nyújtó reflex (2) öblögetés (1) okosóra (1) omega-3 (1) online edzés (1) orbáncfű (1) öregedés (1) öregek edzése (1) őrült edzés (1) Őrült edzés (1) összetett gyakorlatok (1) osztott edzés (1) öt perces edzés (1) öv (1) paprika (1) párhuzamos-elasztikus komponens (1) párolt zöldség (2) paul anderson (1) periodizáció (5) pihenés (1) pihenő (3) pihenő idő (2) pihenő szünet (2) piramis (1) piruvate (1) placebo (2) placebó (1) plateu (1) poliquin (2) popsi edzés (2) powerbuilder (1) powerlifitng (1) powertraining (1) powrlifting (1) pr (1) protein (18) protein turmix (7) publio (1) pullover (1) pulzusmérés (1) pulzustartomány (1) puskás bogi (2) rack squat (1) rámpa sorozatok (2) rasszizmus (1) recept (10) reflex (1) reformkonyha (14) regeneráció (5) reggeli edzés (1) reggeli kardió (1) rehabilitáció (1) rest pause (2) részismétlés (1) részleges mozgástartomány (1) reverse diet (1) Rhodiola rosea (1) Rich Piana (4) rmr (1) rotátorköppeny sérülés (1) rózsagyökér (1) RPE (2) rúdsebesség (1) samsung gear (1) Scitec raw felhúzó kupa (1) segítő (1) sérülés (1) sérv (1) simmons (1) Smolov (1) (1) soros (1) soros-elasztikus komponens (1) sorozatok (2) sorrend (1) sportfüggőség (2) sportrasszizmus (1) spotter (1) sprint (3) squatuniversity (1) squat bible (1) stagnálás (2) steroid (1) stressz (1) stronglifts (1) súlycsoport (1) súlyemelés (2) súlyzós edzés (1) súlyzós edzés az állóképességi sportokban (1) súlyzós edzés triatlon duatlon maraton ironman (1) súly csökkentés (1) supraspinatus (1) szabadgyökök (1) szálkásítás (1) személyi edzés (2) szénhidrát (14) szinten tartás (1) szolgálati közlemény (1) szőlőmag (1) szőlőmagörlemény (1) szteroid (7) szteroidok legalizálása (1) szteroid függőség (3) szuperszett (2) tab (1) tápanyagok (14) tápl (2) táplálékkiegészítő (2) táplálék kiegészítő (1) Táplálkozás (19) tárogatás (1) taurin (1) Team Suleiman (1) tejsavó (1) teljesítmény (1) teljesítmény edzés (2) teljesítmény fokozás (3) teljes mozgástartomány (1) telomer (1) template (2) tempó (1) térdbandázs (1) térdízület (1) terepfutás (1) terhelés (2) terjedelem (2) terpesz (1) testépítés (14) testépítés tudomány (1) testképzavar (12) testkompozíció (22) testzsír (4) testzsír mérés (2) texas módszer (1) tip (1) tipp (6) Tisza kupa 2017 (1) többízületes gyakorlatok (1) tojás (1) tojásfehérje (2) tolódzkodás (1) Tömegnövelés (18) tömegnövelő (2) tömegnövelő edzés (1) tom platz (1) top 5 legrosszabb gyakorlat (1) töredék súlyok (1) törzs stabiltás (1) Tóth Szilárd (1) tricepsz (2) triptofán (1) TSM (3) tud (1) tudomány (44) túró (7) újévi fogadalom (1) unilaterális (1) ütközéses szindróma (1) út az első tolódzkodáshoz (1) vádli (2) valentin nap (1) váll (1) vállöv (1) varjúháj (1) véráram korlátozás (1) visage models hungary (1) vitamin (1) vízhajtó (1) volumen (3) vörösszőlőmag (1) wendler 5/3/1 (1) wittmann zsolt (1) xiaomi amazfit (1) zabpehely (4) zabpehely kenyér (1) Zelenc János (5) zenehallgatás (1) zsír (13) zsírégetés (7)  (1) Címkefelhő

A blog szerkesztését és üzemeltetését a Publio segíti.

publio