Az IQfitnesz csapata ott volt Miskolcon a GPC Világkupán

Ha már ott volt, akkor oda is tette magát, Zelencz Jani egy remek 237,5 kilós fekvenyomással kategóriájában második lett, párja Rózsa, pedig egy világcsúccsal és egy magyar rekorddal térhetett haza. Íme Jani élménybeszámolója:22831261_1867096499978439_1549935579_o.jpg

Csütörtök délután megérkeztünk Felsőzsolcára mérlegelni. Rózsának -60kg-ban kellett indulnia, hogy világrekordot dönthessen, ami 110kg volt még akkor. Hamarabb odaértünk, így találkoztunk ismerősökkel beszélgettünk majd jött a mérlegelés ahol a mérleg 60,3kg mutatott így szépen jött az öltözés és a futás J
Miután 7-8 alkalommal körbefutotta a helyi focipályát már meg is lett az 59.9kg-os súly.
Én is ráálltam a mérlegre kíváncsiságból mivel nekem másnap kellett mérlegelnem. 130kg kereken, gondoltam jó ez már így marad „hála” a megfázásnak, hogy nem tudtam úgy enni, ahogy kellett volna és edzeni sem.  Elindultunk vissza Miskolcra tölteni! A választásunk a szállástól kb 50 méterre található Fald fel Amerikára esett.
Kiválasztottuk a burgereket. Rózsának volt benne a marhahústól kezdve a tükörtojáson át minden,  nekem pedig egy tripla húsos Godzillára esett a választás hisz töltés van, ugye kell a kalória. Mellé még kértem egy Legendás BBQ bordát, csak hogy kerek legyen a kép, és a savanyúság is passzoljon. 22811614_1867096423311780_63274925_n.jpg
Megbirkóztunk a kajával és mentünk pihenni, Másnap reggel korán kellett kelni mivel a lányok kezdenek így már 8 után ott is voltunk a versenyen és készülgettünk.
Bement az a 3 darab energiaital Rózsának (aminek én nem örülök mert kevesebb is elég lenne!!)
Aztán szépen elkezdtük a bemelegítést:
20-20-40-60-75-90kg és vártuk, hogy ránk kerüljön a sor szépen volt is rá 8 percünk kb. Elhangzott, hogy felkészülhet Rózsa, szépen feltekertem a metál bandázst a lábára, majd mikor menne visszavették a súlyt 95 kilóra… Kérdem mi a probléma, aztán mint kiderült kihagytak valakit így van előtte még egy lány. Oké székre vissza bandázs le, majd persze újra köthetem is a bandázst mivel már utána megint csak ő jön, tehát bandázs vissza föl. Mennénk, erre kiderült még 1 lány van előtte, oké tehát vissza székre, bandázs le lábrázás masszázs picit mivel már térdtől lefelé elszíneződés volt aztán újra köthettem fel azt a jó kemény erős metál bandázst, amikor már az ujjaim is alig mozogtak. 22851485_1867096486645107_1032471950_o.jpg
Végre ő jött tényleg, 100kg kezdő, nevetve.
Következő fogásra 110 gondolt Rózsa, de szerencsére gyorsan lebeszéltem, hogy ugyan minek guggoljon a világrekordba amikor semmi sem fog változni azon kívül, hogy fárad tőle, tehát már most menjen 111kg-ra és döntsön világrekordot. Elfogadta megértette, így készültünk is második fogásra ami már világrekord kísérlet. Jött a sor bandázs föl, és most már tényleg ő jött, kiment egy szép szabályos guggolás majd hitelesítés és meg is született az új világrekord! 
Aztán megint jött a megbeszélés, hogy hagyja ennyin ezt az egészet, világrekordot csinált semmi értelme javítani rajta, plusz egy guggolás nagy terhelésen főleg úgy, hogy 2 nap és fekvenyomni is fog. Ezt is megértette elfogadta, (délután- estefelé pedig meg is érezte, hogy a lába bizony érzi ezt a közel 100%-os terhelést J )
Mivel az eredményhirdetésig volt időnk így visszamentünk a szállásra pihenni enni.
Aztán jött az én részem is, mehettem mérlegelni. Kicsit késve értünk oda így már elég szép sor alakult ki, de megkaptam a most már piros papíromat amivel bejutottam és 131,3kilóval lemérlegeltem.  (az a burger tényleg erős volt)
Megvártuk az eredményhirdetést, Rózsa nyerte a kategóriáját, abszolútban pedig 3. lett .
Irány haza pihenés, ami sajnos nem ment, verseny előtti éjszaka sosem tudok aludni. 
Aztán pedig nappal szépen el lett nézve, valami. Én 7 órás kezdésre emlékeztem az Elit kategóriának, de közben ismerősök által kiderült 4 óra a kezdés, ezt megtudtam 2 órakor a szálláson. De hála Csibrák Zolinak sikerült kijutnom időbe Felsőzsolcára és elkezdeni a melegítést. (köszi, még egyszer ;)22833364_1867096619978427_1931471001_o.jpg

A melegítésnél, a kavarodások miatt eléggé izgultam ami abban nyilvánult meg, hogy szinte minden sorozat után elmentem pisilni…
Az egy liter powerade segített azért, hogy ne legyen gond na meg a Multi mineral complex is ami bement délelőtt. Fáztam már rá így, hogy utolsó fogásnál begörcsöltem mert túl sok ásványi anyagot veszítettem, azóta folyamatosan pótolom őket főleg versenynél. Kövesdi Tamás segített a melegítésnél beadni a súlyt, de nem igazán tudtunk összehangolódni, én is nagyon izgultam és minden sorozatot nehezebbnek éreztem a kelleténél, meg ő sem ezekhez a súlyokhoz volt szokva. Kb így nézett ki a melegítés :
20-40-60-80-100-120-150-190-210
A 210 kilóhoz szóltam Benes Gergőnek, mivel ő gyakran ad be ilyen súlyt hátha jobb lesz. Beadta a 210kg-ot az se volt teljesen jó, de már ez van.
A élőzenekar elcsendesedése utalt rá, hogy bizony kezdődik a nyomás.  Jött a kezdő 220kg Benes beadta, nem volt az igazi de lazán kinyomtam. Bekértem a 227.5kg-ot majd szépen megbeszélés Benessel mit hogyan kellene. A zenekar egy újabb számot előadott majd jött a következő kör, Benes beadta még mindig nem tökéletesen de megint szépen kiment. Bekértem a 232.5kg-ot és újabb megbeszélés min kellene változtatni. Újabb zene és jöhettem is. Benes beadta, de még mindig nem tökéletesen, de szépen kiment ez a fogás is. 4. fogásra 237.5kg. Mészi szólt miért nem 240? Mondtam, hogy hát úgy is mindegy, meg nem is voltam magamban biztos.  Majd jött a szokásos megbeszélés zene és mehettem.  A beadás most tökéletes volt, már akkor éreztem is, hogy ez az enyém semmi gond nem lesz vele. Így is volt nagyon szépen kinyomtam maradt is benne 2-4kg biztosan.

Az eredményhirdetésen pedig a kategóriámban Mészáros László mögött a második helyen állhattam Orosz Ján előtt. Abszolútban 4. helyen végeztem, de mint kiderült később, ha a 240kg-ra megyek és kinyomom felkerülök a dobogóra.  Ez már így maradt, nem bánom, lesz még alkalom van még 14 évem OPEN kategóriában :D
Este haza pihenés de 5 óra után kelni kellett mivel Rózsának jött a nyomás fél10kor kezdés a buszok miatt pedig hamar ki kellett menni. Hát finoman szólva elég szarul voltam azzal a szűk 5 óra alvással a hátam mögött… Kiértünk Rózsa bemelegített szépen és vártuk a kezdőt 57.5.kg.
Szólították szépen beadtam a súlyt nevetve kinyomta így meg van a biztonsági, ami új magyar rekord is lett első fogásra.  Következő fogás 62.5kg  papírforma, új magyar rekord. 3. fogás 65kg beadtam, futás oldalra és néztem. Ez is kiment szépen de már láttam, hogy nem igazán van ebben több. Talán 1 esetleg 2kg de csak ha minden tökéletes, és egy 2 nappal előtte közel maxot guggolva nem sok esély van rá, hogy minden tökéletes legyen, így a 4. fogást mellőztük. Így is 10kg-ot javított a magyar rekordon, abszolútban pedig ez a nyomás 3 helyet ért.
Összegezve Rózsa remekelt, kettő kategória arany egy világrekord és egy magyar rekord és kettő abszolút 3. helyen végzett a világkupán. Én pedig végre elértem, hogy az elitben versenyezhessek és 7,5kgot javítsak a tavaszi eredményemen igaz itt a testsúlyom kicsit magasabban volt mint tavasszal, de ezt a megfázásnak köszönhetem. Előtte már 3kg-ot ledobtam pár nap alatt, csak talán nem tett jót a nyitott ablak alatt alvás, a pólóba hazajárás edzés után éjszaka…
Mindig tanul valamit az ember, most ezen kívül azt is megtanultam, hogy nem kell mindig az a rengeteg stimuláns ugyan is az egész versenyt úgy tudtam le, hogy reggel 9óra körül ittam meg egy energiaitalt! Verseny előtt semmit nem ittam, nem vettem be! Fejben is teljesen rá lehet hangolódni, és nem feltétlen pozitív az, ha az ember remeg a túlpörgetett állapottól és meg van veszve, nem tud tökéletesen összpontosítani.

A bejegyzés trackback címe:

https://eatmore.blog.hu/api/trackback/id/tr6813086508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

IQfitnesz.hu

Blogomban a 30 év alatt összegyűjtött sport-tapasztalatomat és a nehezen megszerzett tudásomat próbálom megosztani Veletek. Néha tudományosan, néha csak viccesen.

Friss topikok

Címkék

1 típus (1) 2. palóc kupa (1) 2018 (2) 25(OH)D (1) 2a (1) 2b (1) 2x (1) 2 típus (1) 42k (1) 5/3/1 (3) 54321 (1) 5x5 (3) 8 órás karedzés (1) aaron horschig (1) addiktív (1) aerobik (1) agonista (1) agystimulácó (1) ajándék (2) alacsony terhelés (1) alapelv (1) alapgyakorlatok (4) állighúzás (1) altitude mask (1) alvás (4) alvásminőség (1) aminosav (1) ammónia (1) anabolikus ablak (2) anabolikus szteroid használat (1) antagonista (1) antioxidánsok (1) anyagcsere (2) apple watch (1) arginin (1) átalakulás (1) áthúzás (1) ATP (1) ATP edzés (1) autoregulation (1) a guggolás bibliája (1) a monolith építése (1) bandázs (2) BCAA (2) bemelegítés (1) béta alanin (1) beta alanine (1) bevitel (1) bfr (1) bicepsz (2) bilaterális deficit (1) bloggerday (1) bmi (1) Bob Hoffman (1) Bodybuilding tudomány (1) Body Building (24) body building (2) Body fitness (1) Building the monolith (1) bukás (1) bukásig (1) casein (1) celeb edzés (1) cheat meal (1) chuck taylor converse (1) cici (1) cipő (1) citrullin malate (1) coffein (1) combfeszítő (1) combhajlító (1) comb bicepsz (1) complex edzés (1) core edzés (1) cosmopolitan (1) crossfit (1) cross training (1) csalónap (2) csaló étkezés (1) csípő (1) csirkemell (6) csontkovács (1) csontozat (1) csont erősítés (1) CT Fletcher (1) cukor (1) diákolimpia (1) Diéta (22) diéta (20) dinamikus nyújtás (1) divatmodell (1) doms (1) dopping (1) dorsalflexio (1) dorzolaterális prefrontális kéreg (1) dropset (2) d vitamin (1) EAA (1) edzés (19) edzéselmélet (14) edzésgyakoriság (3) edzésmódszer (8) edzésprogram (1) edzésteljesítmény (6) edzéster (1) edzésterv (6) edzéstervezés (3) edzéstipp (1) edzéstudomány (1) edzés előtti pörgető (1) edzés időskorban (1) edzés időszak (1) edzés kihagyás (2) edzés nyaralás alatt (2) edzés sablon (1) edzés sérvvel (1) edző (2) edzőpartner (1) edzőtárs (1) ego (1) Egyízületes gyakorlatok (1) ejtő sorozat (3) elevation mask (1) előfárasztás (1) első húzódzkodás (1) első muscle up (1) első pull-up (1) eric lilliebridge (2) erőemelés (13) erőfejlesztés (1) erőltetett ismétlések (1) erőnléti edzés (1) erőnövekedés (1) erőszint (1) esti edzés (1) étel (1) etika (1) étvágy (2) étvágycsökkentés (1) excentrikus fázis (1) ezerismétléses karedzé (1) fájdalom (1) fáradás (5) fáradtság (2) farizom (3) fartlek (1) fat (1) fehérje (24) fehérjebevitel (6) fehérjeszintézis (1) fehérje diéta (2) fehérje igény (1) fehérje szintézis (1) fejlődés (4) fej pozíció (1) fekvenyomás (8) fekvőtámasz (2) felhúzás (2) felhúzás edzésterv (1) félighártyás izom (1) féliginas izom (1) fél ismétlés (1) fénykard (1) fényterápia (1) ferde hasizom edzése (1) feszítőizom reflex (1) fiatal (1) fitbit charge (1) fitness (2) fitnesz (5) fizikai aktivitás (1) fms (1) foamroller (1) foci (1) Foci és súlyzós edzés (2) Fogyás (2) fogyás (4) fogyasztás (1) fogyás futással (1) Fogyókúra (17) fogyókúra (1) football (1) fordított diéta (1) formás popsi (1) fotobiomoduláció (1) függőségek (8) functional movement screen (1) funkcionális edzés (1) Furious Pete (1) futás (7) futball (2) futóiskola (2) gaba (1) garrett blevins (1) gázlóizom (2) genetika (1) gerincsérülés (1) gerincsérv (1) gi (1) glutamin (1) glute (1) goblet squat (1) GPC világkupa Miskolc 2017 (1) guggolás (11) gurtni (1) gvt (1) gyakoriság (2) gyakorlatok (2) gyógytorna (1) gyorsaság (1) gyorserő (1) gyors rost (1) gyors rostok (1) gyúrás (2) Hajdú Anikó (2) hajlékonyság (1) haladó (1) halolaj (1) háromfejű lábszárizom (1) hasizom (1) hasmenés (1) hasprés (1) hassérv (1) has edzés (1) hatás (1) hátfájás (1) hátizom (2) helyi fogyás (1) hengerezés (3) hiba (1) hibajavítás (1) hideg vizes merülőfürdő (2) high frequency powerlifting (1) hiit (2) HIIT (2) hipertrófia (5) hiperventiláció (1) hiteles személyedző (1) HITT (1) hízás (1) HMB (1) hogyan (1) homofób (1) hormonpótlás (1) humor (2) hűtés (1) húzódzkodás (1) ibuprofen (1) idősek (1) időskor (1) időskori (1) Időskori edzés (2) időszakos (1) időszakos böjt (1) időzítés (1) IF (1) impingement szindróma (1) insane training (1) intenzitás (2) intermittent fasting (1) inverz anorexia nervosa (7) inzulin (1) iqfitnesz (1) IQfitnesz (5) izolációs gyakorlatok (5) izombukás (1) izomcsoportok (3) izomdiszformia (7) izomépítés (4) izometrikus edzés (1) izomformálás (1) izomkifáradás (1) izomláz (2) izomműködés (1) izomnövelés (2) izomrost (3) izomrost típusok (1) izomtömeg növelés (3) izom memória (1) izom összezavarás (1) ízület védelem (1) jerk (1) Jim Wendler (1) jim wendler (2) Jim wendler (1) John Mckean (1) jónás réka (1) jó zsaru rossz zsaru (1) kaizen (1) kai greene (1) kalács (1) kalória (15) kapszaicin (1) kapucni (1) karácsony (2) kardió (6) karedzé (1) karedzés (1) karnozin (1) kávé (1) kazein (2) kcal (14) kékfény (1) kenyér (1) késleltetett izomfájdalom (1) kétfejű lábikraizom (1) kétfejű lábikra izom (1) ketoacidozis (1) ketocitózis (1) ketogén diéta (1) kezdő (2) kezdők (1) Kezdők edzésterve (1) kifáradás (1) kihívás (1) kiskorúak és a szteroid (1) kis súly (1) kitartás (1) klaszter edzés (1) klokov complex (1) kockahas (2) koffein (4) koffein tolerancia (1) kokljaev (1) kokov komplex (1) koksz (1) kombo szett (1) kompressziós ruházat (1) konstantin konstantinov (1) konteó (1) könyv (6) kövér (1) középhaladó (1) középkorú (1) közétkeztetés (1) kreatin (2) krioterápia (2) Kroczaleski (1) kroc row (1) L-glutamin (1) L-leucin (1) labdarúgás (1) lábedzés (1) lábnyújtás (1) lágylézer (1) lassú felszívódás (1) lassú rostok (2) legjobb sport (1) lépéserő (1) leucin (2) lézerterápia (1) lineáris periodizáció (2) lineáris progresszió (2) LISS (1) lokális hipertrófia (1) low load (1) lucein (1) macskagyökér (1) mae (1) magassági maszk (2) magas fehérje bevitel (1) magas ismétlésszám (1) maltodextrin (1) maraton (1) mark rippetoe (1) martijn koevoets (2) masszázs (1) Matt kroc (3) medenceprés (1) melatonin (1) mell (2) mellkas (1) mellkas alakítása (1) mellkas növelése (1) mentális edzés (1) menza (1) merevlábú (1) merev lábas felhúzás (1) mérleg (1) Method of Error Amplification (1) Michael Phelps (1) Michael Phelps challenge (1) mikrosérülés (1) mítosz (1) mobilitás (3) mobilizáció (2) modell edzése (1) monitorozás (1) motiváció (2) motoros egységek (2) mozgástartomány (2) muscle up (1) nagy gyakoriságú erőemelés (1) nagy intenzitás (1) nagy terjedelem (1) nagy volumen (1) negatív ismétlések (2) negyed guggolás (1) Németh Róbert (1) nők (1) nők és a szteroid (1) no pain no gain (1) nyakmögött nyomás (1) nyaralás (3) nyújtás (7) nyújtó reflex (2) öblögetés (1) okosóra (1) omega-3 (1) online edzés (1) orbáncfű (1) öregedés (1) öregek edzése (1) őrült edzés (1) Őrült edzés (1) összetett gyakorlatok (1) osztott edzés (1) öt perces edzés (1) öv (1) paprika (1) párhuzamos-elasztikus komponens (1) párolt zöldség (2) paul anderson (1) periodizáció (5) pihenés (1) pihenő (3) pihenő idő (2) pihenő szünet (2) piramis (1) piruvate (1) placebo (2) placebó (1) plateu (1) poliquin (2) popsi edzés (2) powerbuilder (1) powerlifitng (1) powertraining (1) powrlifting (1) pr (1) protein (18) protein turmix (7) publio (1) pullover (1) pulzusmérés (1) pulzustartomány (1) puskás bogi (2) rack squat (1) ráedzés (1) rámpa sorozatok (2) rasszizmus (1) recept (10) reflex (1) reformkonyha (14) regeneráció (7) reggeli edzés (1) reggeli kardió (1) rehabilitáció (1) rest pause (2) részismétlés (1) részleges mozgástartomány (1) reverse diet (1) Rhodiola rosea (1) Rich Piana (4) rmr (1) rotátorköppeny sérülés (1) rózsagyökér (1) RPE (2) rúdsebesség (1) samsung gear (1) Scitec raw felhúzó kupa (1) sebesség (1) segítő (1) sérülés (1) sérv (1) simmons (1) Smolov (1) (1) soros (1) soros-elasztikus komponens (1) sorozatok (2) sorrend (1) sportfüggőség (2) sportrasszizmus (1) spotter (1) sprint (3) squatuniversity (1) squat bible (1) stagnálás (2) steroid (1) stressz (1) stronglifts (1) súlycsoport (1) súlyemelés (2) súlyzós edzés (1) súlyzós edzés az állóképességi sportokban (1) súlyzós edzés triatlon duatlon maraton ironman (1) súly csökkentés (1) supraspinatus (1) szabadgyökök (2) szálkásítás (1) személyi edzés (2) szénhidrát (14) szinten tartás (1) szolgálati közlemény (1) szőlőmag (1) szőlőmagörlemény (1) szteroid (7) szteroidok legalizálása (1) szteroid függőség (3) szuperszett (3) tab (1) tápanyagok (14) tápl (2) táplálékkiegészítő (2) táplálék kiegészítő (1) Táplálkozás (19) tárogatás (1) taurin (1) teakrin (1) Team Suleiman (1) tejsavó (2) teljesítmény (1) teljesítmény edzés (2) teljesítmény fokozás (4) teljes mozgástartomány (1) telomer (1) template (2) tempó (2) térdbandázs (1) térdízület (1) terepfutás (1) terhelés (2) terjedelem (2) terpesz (1) testépítés (18) testépítés tudomány (1) testhőmérséklet (1) testképzavar (12) testkompozíció (23) testzsír (4) testzsír mérés (2) texas módszer (1) theacrine (1) tip (1) tipp (6) Tisza kupa 2017 (1) többízületes gyakorlatok (1) tojás (1) tojásfehérje (2) tolódzkodás (1) Tömegnövelés (18) tömegnövelő (2) tömegnövelő edzés (1) tom platz (1) top 5 legrosszabb gyakorlat (1) töredék súlyok (1) törzs stabiltás (1) Tóth Szilárd (1) tricepsz (2) triptofán (1) TSM (3) tud (1) tudomány (50) túró (7) újévi fogadalom (1) unilaterális (1) ütközéses szindróma (1) út az első tolódzkodáshoz (1) vádli (2) valentin nap (1) váll (2) vállöv (1) varjúháj (1) véráram korlátozás (1) visage models hungary (1) vitamin (1) vízhajtó (1) volumen (3) vörösfény (1) vörösszőlőmag (1) wendler 5/3/1 (1) wittmann zsolt (1) xiaomi amazfit (1) zabpehely (4) zabpehely kenyér (1) Zelenc János (5) zenehallgatás (1) zsír (13) zsírégetés (7)  (1) Címkefelhő

A blog szerkesztését és üzemeltetését a Publio segíti.

publio

süti beállítások módosítása