A diétás módszer amivel nem kell éhezned?

Szeretem olvasgatni a különböző oldalak fitnesz témájú cikkeit. Imádom, mikor egy módszert úgy állítanak be, hogy azzal biztosan el fogjuk érni a célunkat. Nem kell törődni semmivel, mindegy mit csinálunk, csak azt az egyszerű, egy dolgot tartsuk be. Ennyi, jön a csodamódszer és majd megold mindent helyettünk. Sok mindent kipróbáltam már az elmúlt több mint 30 évben és tudom, hogy mekkora küzdelem a kívánt cél elérése. Pont ezért szeretem ezeket a cikkeket, mert pár percig, amíg olvasom, addig elhiteti velem, hogy a világ nem ennyire bonyolult, nehéz és küzdelmekkel teli, hanem csak egy egyszerű módszer könnyed betartása.depositphotos_78364132_500.jpg

Most, hogy a nyári diétám vége felé járok, kifejezetten jól esett elolvasni a Dívány csodálatos cikkét az időszakos böjtről. MOST EZ A LEGTUTIBB FOGYÓKÚRA: A 16/8-AS BÖJT címmel egy megnyugtató, simogató írást kapunk, amely megoldást kínál a fogyási problémánkra.

„Hívei szerint a legjobb módszer a fogyásra, ha a nap egy adott szakában megkötések nélkül lehet étkezni, a fennmaradó időben viszont nem eszünk semmit.”

Írtam már régebben én is az Intermittent Fasting-ról, azaz az időszakos böjtről.

depositphotos_221862654_500.jpg

Bár egy kicsit zavarosra sikerült írás volt, de a lényeg benne volt. Az időszakos böjt egyetlen lényeg, hogy a nap egy részében eszel, a többiben pedig nem. Minél rövidebb a kajálós időszak és minél hosszabb az evős, annál hatékonyabb lesz a fogyás.

A leírás alapján az étkezős periódus alatt nem kell foglalkozni semmivel sem, azt eszel, amit akarsz, és annyit, amennyit csak akarsz. Ez persze csak a marketing maszlag. Ez is olyan, mint a többi diéta, ha kevesebbet eszel, mint amennyit elhasználsz, akkor fogysz, ha többet, akkor hízol. Az már tök mindegy, hogy ezt hány étkezésből teszed.depositphotos_119905726_500.jpg

Nincsennek csodák! Napi egyetlen egy zabálással is simán lehet hízni. Legalább is én tudok. Ha akarok. Simán be lehet vinni 5-6000 kilokalóriát egyszerre (kcal), azzal pedig azért a többség már hízik.

És akkor még nem beszéltünk a makro tápanyagok arányáról. Nagyon nem mindegy, hogy miből visszük be az adott kalória mennyiséget. De ennek semmi köze az időszakos böjthöz, így ne is foglalkozzunk vele.

depositphotos_13395991_500.jpg

A másik „tudományos” állítás az időszakos böjt támogatására, hogy az éhezős periódusban lecsökken az inzulin szint, ami a növekedési hormon szint emelkedésével jár, az pedig milyen jól pucolja a zsírt és növeli az izomtömeget. Ez két okból is sántít. Egyrészt az éhezés sosem támogatja az izomtömeg növekedést, a másik pedig, hogy a saját növekedési hormon termelésünk sosem fog akkorát dobni rajtunk, hogy érdemes legyen vele amatőr szinten foglalkozni. Profi szinten meg egyébként sem a saját termelésre alapozunk.

Hogy miért hatásos mégis sokaknál? Nagyon egyszerű, a legtöbb ember azért eszik túl sokat, mert ráér. Ha rövidítjük az időszakot, amikor ehetünk, akkor a bevitt kaja mennyisége is kevesebb lesz. Ha pedig elhagyjuk az egyik fő „vonzerőt”, hogy bármit ehetünk és azért sajnos továbbra is a „tiszta” táplálkozást szempontként megtartjuk, akkor jelentősen csökkeni fog a bevitt kalóriamennyiségünk. Csirkemellből és főtt brokkoliból nehéz túlzabálni magunkat, főleg rövid idő alatt.

depositphotos_159590632_500.jpg

Tehát, egyrészről egyáltalán nem egy csodamódszer és nincs semmi különösebb élettani hatásmechanizmusa, másrészről viszont általában tényleg működik. Már csak azért is mert ha már egy dologra figyelned kell a diétáddal kapcsolatban (az időzítés), akkor könnyen fogsz a másra is koncentrálni.

De továbbra is ajánlom az ilyen cikkek olvasását, mert jót fog tenni fáradt kicsi lelkünknek. És megnyugvást fog hozni legalább az olvasás idejére, hogy van megoldás, amivel erőfeszítés nélkül is fejlődni tudunk.

depositphotos_69502357_500.jpg

Tehát olvassatok! Engem, ha depressziósan akartok fejlődni, vagy mást, ha boldogan akarjátok eredmények nélkül várni a sültgalambot. Na jó, ez egy kicsit fellengzős volt. Még tőlem is. De így van, ha, ha, ha.

www.IQfitnesz.hu

depositphotos_21430731_500.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://eatmore.blog.hu/api/trackback/id/tr8114946136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gazz 2019.07.22. 15:17:31

Én naponta négyszer is böjtölök. Reggeli előtt, reggeli és ebéd között, Ebéd és vacsi között, meg vacsi után. Aztán mégse fogyok. :-(

IQfitnesz.hu · www.iqfitnesz.hu 2019.07.22. 15:20:55

@Gazz: Biztos túltolod a böjtölést. Böjtölj kevesebbet, mondjuk a reggeli meg ebéd között egy tízórai nasival bekkeld ki a böjtölést, hátha úgy működni fog ;-)

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2019.07.22. 16:47:53

@Gazz: A mélyen vallásos Thynn néni jut eszembe Adrian Plass egyik sikerkönyvéből; Thynn néni, aki minden nap virraszt és böjtöl - mármint, nappal virraszt és éjszaka böjtöl.

balsa02 2019.07.22. 17:29:55

Az IF legnagyobb előnyei számomra az alábbiak:
- a 16 órás nem evéstől kisebb lesz az ember gyomra, hamarabb el tudja érni a teltség érzetet és abbahagyni az evést/zabálást
- napi két evéssel egyszerre többet tudsz egy alkalommal enni
- önuralomra nevel a böjti időszakban

Igazából az első kettő miatt írják némi túlzással, hogy a 8 órában annyit eszel amennyi beléd fér és ez pszichésen nagyon nagy előny, hogy egy nap kétszer is jóllakhatsz.

Az IF-el pedig ugyanúgy lehet tömegelni és szálkásítani. Csodák nincsenek, csak praktikák amivel könnyebben elviselhető a kalória deficit.

accountant050915 2019.07.22. 19:11:00

If legnagyobb előnyeinek egyike még az, hogy rajon az ember, mennyi kurva sok felesleges kaját tud bevinni a semmiért, megszokásból, "mert az kell". Ha csak egy ebéd és vacsi van, esetleg kis olajos magvak délután nasinak, akkor sem hal éhen másnapra, hiába marad ki a finom reggeli, a jó kis tízórai, a zacskó chips este a tv előtt... Csak erre elég nehéz rajonni egy olyan társadalomban (és ez országtól független), ahol a (főleg fiatalkori szocializáció) egyik fő eseménye az, hogy minél morbidabb módon telezabáld magad, és ha nem akkor te vagy kirohogve, mert "itt a fogyókúra mániás". Azt meg, hogy akármit ehetsz, olyan ember aki életében csak egy kicsit is foglalkozott testfejlesztéssel (nem szigorúan csak súlyzós edzés), soha nem fogja komolyan gondolni.

Cartman 2019.07.22. 22:22:41

"Minél rövidebb a kajálós időszak és minél hosszabb az evős, annál hatékonyabb lesz a fogyás." Jol hangzik! :)

Hirdetés

IQfitnesz.hu

Blogomban a 30 év alatt összegyűjtött sport-tapasztalatomat és a nehezen megszerzett tudásomat próbálom megosztani Veletek. Néha tudományosan, néha csak viccesen.

Friss topikok

Címkék

1 típus (1) 2. palóc kupa (1) 2018 (2) 25(OH)D (1) 2a (1) 2b (1) 2x (1) 2 típus (1) 42k (1) 5/3/1 (3) 54321 (1) 5x5 (3) 8 órás karedzés (1) addiktív (1) aerobik (1) agonista (1) agystimulácó (1) ajándék (2) alacsony terhelés (1) alapelv (1) alapgyakorlatok (3) állighúzás (1) altitude mask (1) alvás (1) aminosav (1) ammónia (1) anabolikus ablak (2) anabolikus szteroid használat (1) antagonista (1) antioxidánsok (1) anyagcsere (2) apple watch (1) arginin (1) átalakulás (1) áthúzás (1) ATP (1) ATP edzés (1) autoregulation (1) a monolith építése (1) bandázs (1) BCAA (1) bemelegítés (1) béta alanin (1) beta alanine (1) bevitel (1) bfr (1) bicepsz (2) bilaterális deficit (1) bloggerday (1) bmi (1) Bob Hoffman (1) Bodybuilding tudomány (1) Body Building (24) body building (2) Body fitness (1) Building the monolith (1) bukásig (1) casein (1) celeb edzés (1) chuck taylor converse (1) cici (1) cipő (1) citrullin malate (1) combfeszítő (1) combhajlító (1) comb bicepsz (1) complex edzés (1) core edzés (1) cosmopolitan (1) crossfit (1) cross training (1) csalónap (1) csípő (1) csirkemell (6) CT Fletcher (1) cukor (1) diákolimpia (1) diéta (15) Diéta (21) dinamikus nyújtás (1) divatmodell (1) doms (1) dopping (1) dorsalflexio (1) dorzolaterális prefrontális kéreg (1) dropset (2) d vitamin (1) EAA (1) edzés (15) edzéselmélet (11) edzésgyakoriság (3) edzésmódszer (8) edzésprogram (1) edzésteljesítmény (4) edzéster (1) edzésterv (6) edzéstervezés (3) edzéstipp (1) edzéstudomány (1) edzés előtti pörgető (1) edzés időskorban (1) edzés időszak (1) edzés kihagyás (2) edzés nyaralás alatt (2) edzés sablon (1) edzés sérvvel (1) edző (2) edzőpartner (1) edzőtárs (1) ego (1) Egyízületes gyakorlatok (1) ejtő sorozat (3) elevation mask (1) előfárasztás (1) első húzódzkodás (1) első muscle up (1) első pull-up (1) eric lilliebridge (2) erőemelés (12) erőfejlesztés (1) erőltetett ismétlések (1) erőnléti edzés (1) erőnövekedés (1) erőszint (1) esti edzés (1) étel (1) etika (1) étvágy (1) excentrikus fázis (1) ezerismétléses karedzé (1) fájdalom (1) fáradás (4) fáradtság (2) farizom (3) fartlek (1) fat (1) fehérje (22) fehérjebevitel (5) fehérjeszintézis (1) fehérje diéta (2) fehérje igény (1) fehérje szintézis (1) fejlődés (3) fej pozíció (1) fekvenyomás (8) fekvőtámasz (2) felhúzás (2) felhúzás edzésterv (1) félighártyás izom (1) féliginas izom (1) fél ismétlés (1) ferde hasizom edzése (1) feszítőizom reflex (1) fiatal (1) fitbit charge (1) fitness (2) fitnesz (4) fizikai aktivitás (1) fms (1) foamroller (1) foci (1) Foci és súlyzós edzés (2) fogyás (4) Fogyás (1) fogyasztás (1) fogyás futással (1) Fogyókúra (17) fogyókúra (1) football (1) fordított diéta (1) formás popsi (1) függőségek (8) functional movement screen (1) funkcionális edzés (1) Furious Pete (1) futás (7) futball (2) futóiskola (2) gaba (1) garrett blevins (1) gázlóizom (2) genetika (1) gerincsérülés (1) gerincsérv (1) gi (1) glutamin (1) glute (1) goblet squat (1) GPC világkupa Miskolc 2017 (1) guggolás (9) gurtni (1) gvt (1) gyakoriság (2) gyakorlatok (1) gyorsaság (1) gyorserő (1) gyors rost (1) gyors rostok (1) gyúrás (2) Hajdú Anikó (2) hajlékonyság (1) haladó (1) halolaj (1) háromfejű lábszárizom (1) hasizom (1) hasmenés (1) hasprés (1) hassérv (1) has edzés (1) hatás (1) hátizom (2) helyi fogyás (1) hengerezés (2) hiba (1) hibajavítás (1) hideg vizes merülőfürdő (2) high frequency powerlifting (1) hiit (2) HIIT (2) hipertrófia (3) hiteles személyedző (1) HITT (1) hízás (1) HMB (1) hogyan (1) homofób (1) hormonpótlás (1) humor (2) húzódzkodás (1) ibuprofen (1) idősek (1) időskor (1) időskori (1) Időskori edzés (2) időszakos (1) időszakos böjt (1) időzítés (1) IF (1) impingement szindróma (1) insane training (1) intenzitás (2) intermittent fasting (1) inverz anorexia nervosa (7) inzulin (1) IQfitnesz (4) iqfitnesz (1) izolációs gyakorlatok (4) izomcsoportok (3) izomdiszformia (7) izomépítés (2) izometrikus edzés (1) izomkifáradás (1) izomláz (2) izomnövelés (2) izomrost (2) izomrost típusok (1) izomtömeg növelés (3) izom memória (1) izom összezavarás (1) ízület védelem (1) jerk (1) Jim Wendler (1) jim wendler (2) Jim wendler (1) John Mckean (1) jónás réka (1) jó zsaru rossz zsaru (1) kaizen (1) kai greene (1) kalács (1) kalória (14) kapszaicin (1) kapucni (1) karácsony (2) kardió (6) karedzé (1) karedzés (1) karnozin (1) kávé (1) kazein (1) kcal (14) kenyér (1) késleltetett izomfájdalom (1) kétfejű lábikraizom (1) kétfejű lábikra izom (1) kezdő (2) kezdők (1) Kezdők edzésterve (1) kifáradás (1) kihívás (1) kiskorúak és a szteroid (1) kis súly (1) kitartás (1) klaszter edzés (1) klokov complex (1) kockahas (2) koffein (2) koffein tolerancia (1) kokljaev (1) kokov komplex (1) koksz (1) kombo szett (1) kompressziós ruházat (1) konstantin konstantinov (1) konteó (1) könyv (5) kövér (1) középhaladó (1) középkorú (1) közétkeztetés (1) kreatin (2) krioterápia (2) Kroczaleski (1) kroc row (1) L-glutamin (1) L-leucin (1) labdarúgás (1) lábedzés (1) lábnyújtás (1) lassú felszívódás (1) lassú rostok (2) legjobb sport (1) lépéserő (1) leucin (1) lineáris periodizáció (2) lineáris progresszió (2) LISS (1) low load (1) lucein (1) macskagyökér (1) mae (1) magassági maszk (2) magas fehérje bevitel (1) magas ismétlésszám (1) maltodextrin (1) maraton (1) mark rippetoe (1) martijn koevoets (2) masszázs (1) Matt kroc (3) medenceprés (1) melatonin (1) mell (2) mellkas (1) mellkas alakítása (1) mellkas növelése (1) mentális edzés (1) menza (1) merevlábú (1) merev lábas felhúzás (1) mérleg (1) Method of Error Amplification (1) Michael Phelps (1) Michael Phelps challenge (1) mikrosérülés (1) mítosz (1) mobilitás (3) mobilizáció (2) modell edzése (1) monitorozás (1) motiváció (1) mozgástartomány (2) muscle up (1) nagy gyakoriságú erőemelés (1) nagy intenzitás (1) nagy terjedelem (1) nagy volumen (1) negatív ismétlések (2) negyed guggolás (1) Németh Róbert (1) nők (1) nők és a szteroid (1) no pain no gain (1) nyakmögött nyomás (1) nyaralás (2) nyújtás (6) nyújtó reflex (2) öblögetés (1) okosóra (1) omega-3 (1) online edzés (1) orbáncfű (1) öregedés (1) öregek edzése (1) őrült edzés (1) Őrült edzés (1) összetett gyakorlatok (1) osztott edzés (1) öt perces edzés (1) öv (1) paprika (1) párhuzamos-elasztikus komponens (1) párolt zöldség (2) paul anderson (1) periodizáció (5) pihenő (2) pihenő idő (2) pihenő szünet (2) piramis (1) piruvate (1) placebó (1) placebo (2) plateu (1) poliquin (2) popsi edzés (2) powerbuilder (1) powerlifitng (1) powertraining (1) powrlifting (1) pr (1) protein (18) protein turmix (7) pullover (1) pulzusmérés (1) pulzustartomány (1) puskás bogi (2) rack squat (1) rámpa sorozatok (2) recept (10) reflex (1) reformkonyha (14) regeneráció (5) reggeli edzés (1) reggeli kardió (1) rehabilitáció (1) rest pause (2) részismétlés (1) részleges mozgástartomány (1) reverse diet (1) Rich Piana (4) rmr (1) rotátorköppeny sérülés (1) RPE (2) rúdsebesség (1) samsung gear (1) Scitec raw felhúzó kupa (1) segítő (1) sérülés (1) sérv (1) simmons (1) Smolov (1) (1) soros (1) soros-elasztikus komponens (1) sorozatok (2) sorrend (1) sportfüggőség (2) spotter (1) sprint (3) stagnálás (2) steroid (1) stressz (1) stronglifts (1) súlycsoport (1) súlyemelés (2) súlyzós edzés (1) súlyzós edzés az állóképességi sportokban (1) súlyzós edzés triatlon duatlon maraton ironman (1) súly csökkentés (1) supraspinatus (1) szabadgyökök (1) szálkásítás (1) személyi edzés (2) szénhidrát (14) szinten tartás (1) szőlőmag (1) szőlőmagörlemény (1) szteroid (7) szteroidok legalizálása (1) szteroid függőség (3) szuperszett (2) tab (1) tápanyagok (14) tápl (2) táplálékkiegészítő (2) táplálék kiegészítő (1) Táplálkozás (19) tárogatás (1) taurin (1) Team Suleiman (1) tejsavó (1) teljesítmény (1) teljesítmény edzés (2) teljesítmény fokozás (3) teljes mozgástartomány (1) telomer (1) template (2) tempó (1) térdbandázs (1) térdízület (1) terepfutás (1) terhelés (2) terjedelem (2) terpesz (1) testépítés (13) testépítés tudomány (1) testképzavar (12) testkompozíció (20) testzsír (4) testzsír mérés (2) texas módszer (1) tip (1) tipp (6) Tisza kupa 2017 (1) többízületes gyakorlatok (1) tojás (1) tojásfehérje (2) tolódzkodás (1) Tömegnövelés (18) tömegnövelő (2) tömegnövelő edzés (1) tom platz (1) top 5 legrosszabb gyakorlat (1) töredék súlyok (1) törzs stabiltás (1) Tóth Szilárd (1) tricepsz (2) triptofán (1) TSM (3) tud (1) tudomány (42) túró (7) újévi fogadalom (1) unilaterális (1) ütközéses szindróma (1) út az első tolódzkodáshoz (1) vádli (2) valentin nap (1) váll (1) vállöv (1) véráram korlátozás (1) visage models hungary (1) vitamin (1) vízhajtó (1) volumen (3) vörösszőlőmag (1) wendler 5/3/1 (1) wittmann zsolt (1) xiaomi amazfit (1) zabpehely (4) zabpehely kenyér (1) Zelenc János (5) zsír (13) zsírégetés (7)  (1) Címkefelhő

A blog szerkesztését és üzemeltetését a Publio segíti.

publio