A jó zsaru - rossz zsaru diéta

Időnként felbukkan egy-egy újsütetű diéta guru és előadja a saját nagy okosságát. Pedig az összes működő és egészséges diéta alapelve ugyanaz. A többi már csak a végtermék bodorítása. Ettől függetlenül, ha felkapja a média, akkor pillanatok alatt híressé válhat vele az ember. Hát most elérkezett az én időm, most én fogom bodorítani. Tessék felkapni!depositphotos_86660660_500.jpg

A fogyást segítő diéták legnagyobb problémája, hogy az ember nem zabálhat kedvére. Ugyan vannak diéták, amelyek ennek ellenkezőjét állítják, viszont mindig jön egy de a végén. Kedvedre ehetsz bármit, de… Én kalória deficites napjaimban képes lennék egy nap alatt az egész heti mennyiséget bezabálni. Napi 1800-2000 kcal mellett ez csak 12.600-14.000 kcal-t jelent egy hétre. Jó, ezt már kihívás begyűrni egy nap alatt, de nem lehetetlen. Aztán 6 nap kaja szünet. Hehe. De nem is tudom, ez hogy jön ide. Sosem leszek híres, ha mindig elkalandozok.

Szóval egy hosszabb, több hetes, hónapos diéta alatt komoly kihívás minden nap éhesnek maradni, kihagyni az ünnepeket, sosem elcsábulni egy fagyira, és így tovább. Kinek-kinek mi a legnehezebb, vagy a „tiszta” ételek unalmassága, vagy ha elég kreatív, akkor a folyamatos éhezés. Az viszont biztos, hogy a kifejezetten rossz evőkön kívül mindenki megszenvedi a diétázást.

Vannak kisebb nagyobb trükkök, amivel ezeken a problémákon túl lehet lenni, de a többségünk például nem fog tudni/akarni megenni naponta 1-2 kiló salátát, hogy tele legyen a hasa, mégse fussa túl a kalória limitjét. Marad az, hogy éhesen sírjuk álomba magunkat.

depositphotos_6667716_500.jpg

Az első időszak nehézségeit még kompenzálja a lelkesedés és az általában gyors pillanatnyi eredmények, de aztán jön a fásultság és a sóvárgás. Ezen próbál segíteni a következő két módszer.

Jó zsaru – rossz zsaru diéta

Vegyünk egy konkrét példát, hogy könnyebb legyen elmagyarázni az elvet. Az én alapjárati kalóriaigényem ~2.500 kcal. A heti edzéseket hozzáadva ez felmegy ~2.900-ra. Ha el szeretném érni a célomat a hó végére, akkor viszont nem ehetek többet, mint 2.300 kcal. Ez egyébként nem kevés, így nem annyira gáz a helyzet. Viszont ma, mikor írom ezt a cikket, pont névnapom van, így már tízóraira benyomtam egy Snickers-t, amit a kislányomtól kaptam ajándékba és ebéd után letolok egy Magnumot is, amit a kollégám hozott nekem. A kettő együtt 530 kcal, tehát a mai kaja adagomat le kellene csökkenteni ennyivel 1770-re. Tehát bűnöztem is és szenvedtem is egy napon.

Viszont mi van akkor, ha nem állandó 2.300-at állítok be célnak, hanem megingadoztatom? Egyik nap „bezabálok” és nyomok egy 3.000-et, majd a következő nap csak 1.600-at? Ha a 3.000-et értelmesen állítom össze, akkor az eredmény ugyanaz lesz a hó végére.

373_cg9sawnjzwqzmw_500.jpg

Viszont egy csomó előnnyel jár!

  • Csak minden második nap szenvedés, nem az összes. Igaz, hogy az jobban, mint egy kiegyenlített kalória bevitelű diéta esetében. Viszont a habzsi-dőzsi nap az kárpótol és jön minden másnap.
  • Nehéz alacsony kalóriatartalom mellett a megfelelő fehérje mennyiség elfogyasztása. Ilyenkor sokkal gondosabban kell összeválogatni az ételeket, esetleg nem lesznek annyira változatosak, ízletesek. Ennél a diétánál csak minden másnap kell erre odafigyelni, mert a magasabb kalória napon ez gyerekjáték lesz.
  • Alacsony kalória bevitel mellett az ember levertebb, gyengébb, rosszabb a koncentrációja, gyengébben teljesít minden területen. Ebben az esetben ez csak minden másnap fog előfordulni. Lehet az edzéseket, vagy a fizikai teljesítés szempontjából fontosabb eseményeket a magasabb bevitelű napokra időzíteni.
  • A nagyon drasztikus célok esetében a magas fehérjebevitel és az ehhez kapcsolódó zsír mennyisége miatt alig marad tér a szénhidrát számára. Ilyenkor más sokkal egyszerűbb teljesen elhagyni, mint egyensúlyozni pár tíz grammal a nap folyamán. Viszont ha nem akarunk ketózisba váltani (mert annyira azért nem csodamódszer az…), akkor lehetőségünk van ebben az esetben, hogy egyik nap viszonylag normális mennyiséget együnk, míg a másik napon viszont nem kínlódunk vele, hanem lenullázzuk teljesen.

Persze vannak hátrányai is ennek a módszernek, de mivel itt most magamat fényezem, így ezen gálánsan átsiklunk most.

A csalónap diéta

Ugyanez, csak nem két napra osztjuk el, hanem 7-re. Tehát, mondjuk az én 7 x 2.300 = 16.100 kcal-ból csinálhatunk 6 x 1.850 + 1 x 5.000 = 16.100 kcal-t. Így lesz 6 rosszabb napunk, de cserébe egy durván jó napunk is. Ötezer kilokalóriából azért már egészen fényűzően el lehet lenni. Az viszont igaz, hogy ez csak egynapos királyság. De legalább visszatér minden héten. A másik oldal sajnos az, hogy lesz cserébe 6 szigorúbb napunk.

Persze aztán lehet variálni és 5+2-re szétosztani, így akkor legalább az egész hétvége könnyebb. Ez már csak játék a számokkal.

Nem szabad viszont összekeverni ezt a profi testépítők csalónapjával, mert ők olyankor egészen más mennyiségekben mozognak. Más elvek és működés alapján.

depositphotos_48590767_500.jpg

Nem én találtam fel most a spanyolviaszt, ezt a módszert már évtizedek óta alkalmazzák, viszont az újszülöttnek minden vicc új, és hátha segít valakinek a céljai elérésében!

Tessék próbálkozni, és egy kicsit boldogabban diétázni!

A bejegyzés trackback címe:

https://eatmore.blog.hu/api/trackback/id/tr7114029910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnightcoder2 2018.06.09. 10:50:07

Alapvetően van egy testsúlyod amit meghatároznak a génjeid, és a korod. Ezt átlagos étrenddel és különösebb sportolás nélkül is tartani tudod. Aztán ha ettől el akarsz térni, akkor szívni fogsz, mint a torkosborz. Minél inkább el akarsz térni, annál többet. Persze, ha főállásban ezt csinálod, vagy bevállalod, hogy a melód mellett nincs életed csak az edzőterem és a kalóriaszámolgatás, akkor működni fog. Egy ideig.

Hirdetés

IQfitnesz.hu

Blogomban a 30 év alatt összegyűjtött sport-tapasztalatomat és a nehezen megszerzett tudásomat próbálom megosztani Veletek. Néha tudományosan, néha csak viccesen.

Friss topikok

Címkék

2. palóc kupa (1) 2018 (2) 42k (1) 5/3/1 (3) 54321 (1) 5x5 (3) 8 órás karedzés (1) addiktív (1) aerobik (1) agonista (1) agystimulácó (1) ajándék (1) alapelv (1) alapgyakorlatok (2) állighúzás (1) altitude mask (1) alvás (1) ammónia (1) anabolikus ablak (2) anabolikus szteroid használat (1) antagonista (1) antioxidánsok (1) anyagcsere (1) apple watch (1) arginin (1) átalakulás (1) áthúzás (1) ATP edzés (1) autoregulation (1) a monolith építése (1) bandázs (1) bemelegítés (1) béta alanin (1) beta alanine (1) bevitel (1) bfr (1) bicepsz (2) bilaterális deficit (1) bloggerday (1) bmi (1) Bob Hoffman (1) Bodybuilding tudomány (1) Body Building (23) body building (1) Body fitness (1) Building the monolith (1) bukásig (1) celeb edzés (1) chuck taylor converse (1) cici (1) cipő (1) citrullin malate (1) combfeszítő (1) combhajlító (1) comb bicepsz (1) complex edzés (1) core edzés (1) cosmopolitan (1) crossfit (1) cross training (1) csalónap (1) csípő (1) csirkemell (6) CT Fletcher (1) cukor (1) diákolimpia (1) diéta (11) Diéta (20) divatmodell (1) doms (1) dopping (1) dorsalflexio (1) dorzolaterális prefrontális kéreg (1) dropset (2) edzés (14) edzéselmélet (8) edzésgyakoriság (3) edzésmódszer (6) edzésteljesítmény (4) edzéster (1) edzésterv (6) edzéstervezés (3) edzéstipp (1) edzéstudomány (1) edzés előtti pörgető (1) edzés időskorban (1) edzés időszak (1) edzés kihagyás (2) edzés nyaralás alatt (2) edzés sablon (1) edzés sérvvel (1) edző (2) edzőpartner (1) edzőtárs (1) ejtő sorozat (3) elevation mask (1) első húzódzkodás (1) első muscle up (1) első pull-up (1) eric lilliebridge (2) erőemelés (9) erőfejlesztés (1) erőnléti edzés (1) erőnövekedés (1) erőszint (1) esti edzés (1) étel (1) etika (1) étvágy (1) ezerismétléses karedzé (1) fáradás (1) fáradtság (2) fartlek (1) fat (1) fehérje (19) fehérjebevitel (3) fehérjeszintézis (1) fehérje diéta (2) fehérje szintézis (1) fejlődés (3) fej pozíció (1) fekvenyomás (7) fekvőtámasz (1) felhúzás (1) felhúzás edzésterv (1) félighártyás izom (1) féliginas izom (1) ferde hasizom edzése (1) feszítőizom reflex (1) fiatal (1) fitbit charge (1) fitness (1) fitnesz (2) fizikai aktivitás (1) fms (1) foamroller (1) foci (1) Foci és súlyzós edzés (2) Fogyás (1) fogyás (4) fogyasztás (1) fogyás futással (1) Fogyókúra (17) fogyókúra (1) football (1) fordított diéta (1) formás popsi (1) függőségek (8) functional movement screen (1) funkcionális edzés (1) Furious Pete (1) futás (7) futball (2) futóiskola (2) gaba (1) garrett blevins (1) gázlóizom (2) gerincsérülés (1) gerincsérv (1) gi (1) goblet squat (1) GPC világkupa Miskolc 2017 (1) guggolás (7) gurtni (1) gvt (1) gyakoriság (1) gyakorlatok (1) gyorserő (1) gyúrás (1) Hajdú Anikó (2) haladó (1) halolaj (1) háromfejű lábszárizom (1) hasmenés (1) hasprés (1) hassérv (1) has edzés (1) hatás (1) hátizom (1) helyi fogyás (1) hengerezés (2) hiba (1) hibajavítás (1) hideg vizes merülőfürdő (2) high frequency powerlifting (1) HIIT (1) hiit (2) hipertrófia (3) hiteles személyedző (1) HITT (1) hízás (1) hogyan (1) homofób (1) hormonpótlás (1) humor (1) húzódzkodás (1) ibuprofen (1) idősek (1) időskor (1) időskori (1) Időskori edzés (2) időszakos (1) időzítés (1) impingement szindróma (1) insane training (1) intenzitás (2) inverz anorexia nervosa (7) inzulin (1) iqfitnesz (1) IQfitnesz (4) izolációs gyakorlatok (3) izomdiszformia (7) izomépítés (1) izometrikus edzés (1) izomkifáradás (1) izomláz (1) izomnövelés (1) izomtömeg növelés (1) izom memória (1) izom összezavarás (1) ízület védelem (1) jerk (1) Jim Wendler (1) Jim wendler (1) jim wendler (2) John Mckean (1) jónás réka (1) jó zsaru rossz zsaru (1) kaizen (1) kai greene (1) kalács (1) kalória (14) kapszaicin (1) karácsony (1) kardió (5) karedzé (1) karedzés (1) karnozin (1) kávé (1) kcal (14) kenyér (1) késleltetett izomfájdalom (1) kétfejű lábikraizom (1) kétfejű lábikra izom (1) kezdő (2) kezdők (1) Kezdők edzésterve (1) kihívás (1) kiskorúak és a szteroid (1) klaszter edzés (1) klokov complex (1) kockahas (2) koffein (2) koffein tolerancia (1) kokljaev (1) kokov komplex (1) koksz (1) kombo szett (1) kompressziós ruházat (1) konstantin konstantinov (1) könyv (4) kövér (1) középhaladó (1) középkorú (1) közétkeztetés (1) kreatin (1) krioterápia (2) Kroczaleski (1) kroc row (1) labdarúgás (1) lábedzés (1) lábnyújtás (1) legjobb sport (1) lépéserő (1) lineáris periodizáció (2) lineáris progresszió (2) lucein (1) macskagyökér (1) mae (1) magassági maszk (2) magas fehérje bevitel (1) maltodextrin (1) maraton (1) mark rippetoe (1) martijn koevoets (2) masszázs (1) Matt kroc (3) medenceprés (1) melatonin (1) mell (1) mellkas (1) mellkas alakítása (1) mellkas növelése (1) mentális edzés (1) menza (1) merevlábú (1) merev lábas felhúzás (1) mérleg (1) Method of Error Amplification (1) Michael Phelps (1) Michael Phelps challenge (1) mikrosérülés (1) mobilitás (3) mobilizáció (2) modell edzése (1) monitorozás (1) muscle up (1) nagy gyakoriságú erőemelés (1) nagy intenzitás (1) nagy terjedelem (1) nagy volumen (1) negyed guggolás (1) Németh Róbert (1) nők és a szteroid (1) nyakmögött nyomás (1) nyaralás (2) nyújtás (3) nyújtó reflex (1) öblögetés (1) okosóra (1) omega-3 (1) online edzés (1) orbáncfű (1) öregek edzése (1) Őrült edzés (1) őrült edzés (1) összetett gyakorlatok (1) osztott edzés (1) öt perces edzés (1) öv (1) paprika (1) párhuzamos-elasztikus komponens (1) párolt zöldség (2) paul anderson (1) periodizáció (4) pihenő szünet (1) piramis (1) piruvate (1) placebo (1) placebó (1) plateu (1) poliquin (2) popsi edzés (1) powerbuilder (1) powerlifitng (1) powertraining (1) powrlifting (1) protein (16) protein turmix (7) pulzusmérés (1) puskás bogi (2) rack squat (1) rámpa sorozatok (1) recept (10) reflex (1) reformkonyha (14) regeneráció (4) reggeli edzés (1) reggeli kardió (1) rehabilitáció (1) rest pause (1) részismétlés (1) részleges mozgástartomány (1) reverse diet (1) Rich Piana (4) rmr (1) rotátorköppeny sérülés (1) RPE (2) rúdsebesség (1) samsung gear (1) Scitec raw felhúzó kupa (1) segítő (1) sérv (1) simmons (1) Smolov (1) (1) soros-elasztikus komponens (1) sorozatok (2) sportfüggőség (2) spotter (1) sprint (3) stagnálás (1) steroid (1) stressz (1) stronglifts (1) súlycsoport (1) súlyemelés (2) súlyzós edzés (1) súlyzós edzés az állóképességi sportokban (1) súlyzós edzés triatlon duatlon maraton ironman (1) súly csökkentés (1) supraspinatus (1) szabadgyökök (1) személyi edzés (2) szénhidrát (14) szőlőmag (1) szőlőmagörlemény (1) szteroid (7) szteroidok legalizálása (1) szteroid függőség (3) szuperszett (2) tab (1) tápanyagok (14) tápl (2) táplálékkiegészítő (2) táplálék kiegészítő (1) Táplálkozás (18) tárogatás (1) taurin (1) Team Suleiman (1) tejsavó (1) teljesítmény edzés (2) teljesítmény fokozás (3) teljes mozgástartomány (1) telomer (1) template (2) térdbandázs (1) térdízület (1) terepfutás (1) terhelés (2) terjedelem (2) testépítés (7) testépítés tudomány (1) testképzavar (12) testkompozíció (20) testzsír (4) testzsír mérés (2) texas módszer (1) tipp (3) Tisza kupa 2017 (1) tojás (1) tojásfehérje (2) tolódzkodás (1) Tömegnövelés (18) tömegnövelő (2) tömegnövelő edzés (1) tom platz (1) top 5 legrosszabb gyakorlat (1) töredék súlyok (1) törzs stabiltás (1) Tóth Szilárd (1) tricepsz (2) triptofán (1) TSM (3) tud (1) tudomány (37) túró (6) unilaterális (1) ütközéses szindróma (1) út az első tolódzkodáshoz (1) vádli (2) valentin nap (1) véráram korlátozás (1) visage models hungary (1) vízhajtó (1) volumen (3) vörösszőlőmag (1) wendler 5/3/1 (1) wittmann zsolt (1) xiaomi amazfit (1) zabpehely (4) zabpehely kenyér (1) Zelenc János (5) zsír (13) zsírégetés (4)  (1) Címkefelhő

A blog szerkesztését és üzemeltetését a Publio segíti.

publio