Erőemelőből fitness modell - Hajdú Anikó

Hajdú Anikót kevés embernek kell bemutatni, a súlyzós sport világában pedig talán senkinek sem. Mi is írtunk már róla, de akkor még mint aktív erőemelő versenyzőről Közben Anikó elhatározta, hogy nem csak a benne rejlő hatalmas erőt szeretné megmutatni a világnak, hanem a fizikumot is, amit az edzésekkel elért. A változás tényleg elképesztő, gratulálunk hozzá. Lássuk, hát hogyan nyilatkozik Ő maga a változásról és,ami mögötte van:21_500.jpg

Mikor kezdtél el súlyzós edzéseket végezni?

Épp a napokban lehet 3 éve – július vége, augusztus eleje tájékán – hogy 3 évvel ezelőtt életemben először lementem egy edzőterembe.  Előtte otthon végeztem kb. fél évig saját testsúlyos edzéseket, illetve ismerkedtem a kettlebell-el, ugyanis bátyám révén van belőlük 48 kg-os darabig bezárólag mindenféle méret. Konkréten a súlyzós edzéseket azonban az edzőtermi edzésektől számítanám, ami eleinte nyilván minden hozzáértés hiányában zajlott.

 Miért kezdted el?

12 évig dohányoztam és az egészséges életvitel szikrája sem jellemzett. A cigarettáról próbáltam leszokni, s nem szerettem volna, hogy az általa hagyott űrt féktelen zabálással töltsem ki, ezért amolyan pótcselekvésként kezdtem tornázgatni. Egyre jobban tetszett, s idővel észrevettem az általa kiváltott változást mind a közérzetemben, a testalkatomon, az erőnlétemen. Egyre inkább az edzés felé fordult a figyelmem és egyre jobb akartam lenni benne, így egyre tudatosabban végeztem és igyekeztem tájékozódni, olvasgatni. Mint minden nőt, ekkortól egy fitt alkat elérése motivált.

Mi motivált az évek alatt?

Mindig az motivált leginkább, ha képessé váltam valami olyasmire, amiről korábban nem hittem, hogy valaha képes lehetek rá (egyszerű dolgokra, mint a húzódzkodás, egylábas guggolás stb.). A saját határok ledöntése. Miután képbe jött az erőemelés, mindig az új egyéni csúcsok elérése és a versenyeken való minél eredményesebb szereplés volt a fő mozgatórugó. Erősen motivált az is, hogy sokan akadtak a környezetemben, akik őszinte elismeréssel fogadták az új sikereim, leírhatatlanul sok dicséretet kaptam, amikért azóta is nagyon hálás vagyok.

Egyből erőemelő szerettél volna lenni, vagy más célod volt?

Nem ismertem az erőemelést, amikor edzeni kezdtem, sőt a fő alapgyakorlatokat sem. Csak fitt és egészséges akartam lenni, és persze csinos. Az erőemelés egész véletlenül talált rám. Miután kb. 2 hónapja jártam le edzeni – látva hogy a nőkhöz mérten a szokványostól eltérően edzek, és nagyobb súlyokat használok- megkérdezték, nincs-e kedvem kipróbálni a versenyzést.  Természetesen igent mondtam, bár fogalmam sem volt az erőemelés mit jelent. Volt egy külön erőemelő terem egy régi súlyemelő teremből kialakítva. Az akkori erőemelő szakosztály vezetője – aki sokáig edző és versenyzőtársam is volt- megmutatta nekem a 3 fő alapgyakorlatot, és 2 hónap múlva már el is indultam egy tehetségkutató versenyen.

1_500.jpg

Milyen eredményeket értél el a legutóbbi beszélgetésünk óta? 

Ha jól emlékszem a tavaszi regionális Tisza Kupa volt az utolsó a múltkori beszélgetéskor. Április végén részt vettem Debrecenben a Vezér Fitness edzőteremben egy fekvenyomó bajnokságon, ahol a 3. helyen végeztem, olyan versenyzők mögött, mint az egyik példaképem, a zseniális Kosztin Flóra. A szezon fő versenye számomra a 2017. május 12.-én Egerben megrendezett Magyar Professzionális Erőemelő Liga Kupa volt, ahol erőemelésben, guggolásban és felhúzásban egyaránt neveztem, és saját kategóriámat megnyertem mind a három fogásban, s a női abszolút 2. helyezést is sikerült megszereznem. Célom a kategóriámban 2 új országos csúcs felállítása volt a szövetségnél, mely sikerült, 150,5 kg-os guggolással és 160 kg-os felhúzással. Ezekre nagyon büszke vagyok. A szezont a Scitec  Raw felhúzó versenyével zártam, ahol már fejben sem voltam igazán ott, és kicsit le is betegedtem. Saját kategóriámat ugyan megnyertem, de messze nem lehettem elégedett magammal. Erős mezőny volt jelen, s gondolatban már az új céljaim jártak a fejemben.

Mikor született meg a gondolat, hogy a testépítés felé fordulj?

Alapjában véve mióta edzeni kezdtem, bámulatosnak tartom, ahogy bizonyos emberek rengeteg lemondással és erőfeszítéssel irányt szabnak testük alakulásának. Több ez, mint testszobrászat, igazi tudomány. Valójában azonban semmi tudatosság nem vezérelt efelé, hisz a testépítést sem ismertem igazán, az erőemelés előtti edzéseim nem nevezhetőek testépítő edzéseknek. Aztán az erőemelés magával ragadott és egyáltalán nem foglalkoztatott a dolog, hisz az ottani sikereim és maga a sportág olyannyira lekötött, hogy az égvilágon semmi mással nem foglalkoztam.  A közel 2 és fél év folyamatos versenyzés azonban kicsit felőrölt, bár imádtam, hogy sokszor versenyszezonban akár egy héten 2 versenyre is elmentünk, de talán kevés időt hagytam a regenerálódásra.  A versenyzés volt számomra a kikapcsolódás, a kaland, csavargás, buli. A végére azonban túlzott teljesítménykényszerrel álltam hozzá a versenyzéshez, az edzések hangulata sem volt a régi, s talán kissé megterhelt mindez. Sérülékenynek éreztem magam és elnehezültnek. Úgy éreztem kell egy kis megkönnyebbülés és új kihívások, most önmagamnak kell bizonyítanom, hogy képes vagyok valami egészen másra is. Hirtelen döntés volt, és az őszi szezon versenyeiről sajnálom, hogy lemaradok. A versenyek hangulata, a versenytársak, a bírák pedig már most hiányoznak, ősszel szeretnék nézőként elmenni a közeli versenyekre, bár valószínű, hogy szívfájdító érzés lesz, hogy csak néző vagyok.

Melyik kategóriát céloztad meg?

Sportmodell vagy body fitness.

22_500.jpg

Az új célok kapcsán mennyiben változott meg az edzésed?

Jelentősen, hisz most az esztétikum lépett előtérbe, így az elmaradt izomcsoportok fejlesztésének kell kiemelt figyelmet szentelnem. A három fő alapgyakorlatból kettőt elhagytam, a fekvenyomást és a felhúzást. Igaz, néha kedvet kapok és megnézem, mennyit változott az erőnlétem. Több kiegészítő és izolációs gyakorlatot végzek és több a kardió illetve aerob jellegű edzés is.

Hogyan változott a diétád?

Lényegesen. Bár korábban is igyekeztem nagy gondot fordítani a minőségi táplálkozásra és a testzsír %-om alacsonyan tartására, nem számoltam kalóriát és nem fordítottam akkora gondot a makro tápanyagok arányainak elemzésére. Volt egy próbadiétám, ahol versenydiétának megfelelő étkezést kellett követnem, sok egészséges, ámde a versenydiétába nem illeszthető élelmiszert kellett elhagynom, például a sovány tejtermékeket, gyümölcsöket, sőt a sárgarépát, paradicsomot. Csökkentett szénhidrátbevitel volt jellemző, majd nulla szénhidrátos napok is be lettek iktatva. Eleinte mindent jegyzeteltem, mit ettem, mennyit, s a makro tápanyagokra bontva miből mennyit tartalmazott, mert nap végén így tudtam reális képet kapni a bevitelről.

Hogyan változott az edzésterved?

Többnyire improvizálok, az edzés reggelén találom ki, mit edzek aznap, persze figyelembe véve hogy a hetet hogy szeretném felosztani. Az alkalmazott súlyok tekintetében igyekszem maximális terhelésnél maradni.

31_500.jpg

Mi volt a változtatás  legnehezebb része?

Az, amin mindenki elbukik. A kaja. Nehezebb, mint bármi más.

Mennyire viselte meg az erőszintedet a diéta?

Eleinte nem éreztem visszaesést, viszont nem próbáltam csúcsot dönteni sem a fő alapgyakorlatokban. Más gyakorlatokban sem tapasztaltam jelentős visszaesést.

Mennyi volt a súlyod / testzsír százalékod előtte és utána?

Testzsír %-ot nem mértem. A tükör a leghitelesebb mérce. A testsúlyom a kezdeti 70-72 kg-ról a fotózás napjára 62,8 kg-ra csökkent.

Mennyi ideig tartott a diéta?

Kb. 6 hétig.

32_500.jpg

Kivel készültél fel?

Miskolczi Csaba mozgássérült testépítő segítségét kértem.

Elégedett vagy az eredménnyel?

Annak tudatában, hogy sok dolgot nem jól csináltam, igen.

További céljaid?

Minél több tapasztalatra szert tenni, megismerni a saját testem, tanulni a saját magam és mások hibáiból, legyőzni a gyengeségeim.

Köszönjük szépen! Kitartást és ezen a területen is hatalmas sikereket kívánunk!

A bejegyzés trackback címe:

https://eatmore.blog.hu/api/trackback/id/tr1412730390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kelly és a szexi dög 2017.08.10. 10:00:12

Na, végre egy példakép a sok szarházi celeb helyett - ezt a hozzáállást lehetne példaként beállítani a mindennapi tesiórákon...
+ az ilyeneket kellene szponzorálnia pl. Norbinak is, nem a herevasaltatót!

IQfitnesz.hu · www.iqfitnesz.hu 2017.08.10. 12:15:10

@Kelly és a szexi dög: Sajnos nem így működik a világ. Viszont mi is, és tudomásom szerint más kisebb cégek is, azért támogatják Anikót és a hozzá hasonló tehetségeket. Ez persze csak segítség és ebből ma itthon még nem lehet megélni, legyél bármennyire tehetséges, vagy dolgozzál bármilyen keményen. De hátha majd mi is felnövünk a világ értelmesebb feléhez és lesz nálunk is jól működő szponzor rendszer.

sakkosfx 2017.08.10. 14:01:37

A kormány célja nem az, hogy fittek és okosak legyünk, hanem, hogy hülyék és celebek legyünk önálló gondolatok nélkül! A hülyét könnyű félrevezetni, pláne ha még okosnak is hiszi magát!

Hirdetés

IQfitnesz.hu

Blogomban a 30 év alatt összegyűjtött sport-tapasztalatomat és a nehezen megszerzett tudásomat próbálom megosztani Veletek. Néha tudományosan, néha csak viccesen.

Friss topikok

Címkék

2. palóc kupa (1) 2018 (2) 42k (1) 5/3/1 (3) 54321 (1) 5x5 (3) 8 órás karedzés (1) addiktív (1) aerobik (1) agonista (1) agystimulácó (1) ajándék (2) alapelv (1) alapgyakorlatok (2) állighúzás (1) altitude mask (1) alvás (1) ammónia (1) anabolikus ablak (2) anabolikus szteroid használat (1) antagonista (1) antioxidánsok (1) anyagcsere (1) apple watch (1) arginin (1) átalakulás (1) áthúzás (1) ATP edzés (1) autoregulation (1) a monolith építése (1) bandázs (1) bemelegítés (1) béta alanin (1) beta alanine (1) bevitel (1) bfr (1) bicepsz (2) bilaterális deficit (1) bloggerday (1) bmi (1) Bob Hoffman (1) Bodybuilding tudomány (1) body building (1) Body Building (24) Body fitness (1) Building the monolith (1) bukásig (1) celeb edzés (1) chuck taylor converse (1) cici (1) cipő (1) citrullin malate (1) combfeszítő (1) combhajlító (1) comb bicepsz (1) complex edzés (1) core edzés (1) cosmopolitan (1) crossfit (1) cross training (1) csalónap (1) csípő (1) csirkemell (6) CT Fletcher (1) cukor (1) diákolimpia (1) Diéta (20) diéta (14) dinamikus nyújtás (1) divatmodell (1) doms (1) dopping (1) dorsalflexio (1) dorzolaterális prefrontális kéreg (1) dropset (2) edzés (15) edzéselmélet (11) edzésgyakoriság (3) edzésmódszer (8) edzésprogram (1) edzésteljesítmény (4) edzéster (1) edzésterv (6) edzéstervezés (3) edzéstipp (1) edzéstudomány (1) edzés előtti pörgető (1) edzés időskorban (1) edzés időszak (1) edzés kihagyás (2) edzés nyaralás alatt (2) edzés sablon (1) edzés sérvvel (1) edző (2) edzőpartner (1) edzőtárs (1) ego (1) ejtő sorozat (3) elevation mask (1) előfárasztás (1) első húzódzkodás (1) első muscle up (1) első pull-up (1) eric lilliebridge (2) erőemelés (11) erőfejlesztés (1) erőltetett ismétlések (1) erőnléti edzés (1) erőnövekedés (1) erőszint (1) esti edzés (1) étel (1) etika (1) étvágy (1) ezerismétléses karedzé (1) fájdalom (1) fáradás (2) fáradtság (2) farizom (2) fartlek (1) fat (1) fehérje (20) fehérjebevitel (5) fehérjeszintézis (1) fehérje diéta (2) fehérje igény (1) fehérje szintézis (1) fejlődés (3) fej pozíció (1) fekvenyomás (8) fekvőtámasz (2) felhúzás (1) felhúzás edzésterv (1) félighártyás izom (1) féliginas izom (1) fél ismétlés (1) ferde hasizom edzése (1) feszítőizom reflex (1) fiatal (1) fitbit charge (1) fitness (1) fitnesz (3) fizikai aktivitás (1) fms (1) foamroller (1) foci (1) Foci és súlyzós edzés (2) fogyás (4) Fogyás (1) fogyasztás (1) fogyás futással (1) fogyókúra (1) Fogyókúra (17) football (1) fordított diéta (1) formás popsi (1) függőségek (8) functional movement screen (1) funkcionális edzés (1) Furious Pete (1) futás (7) futball (2) futóiskola (2) gaba (1) garrett blevins (1) gázlóizom (2) gerincsérülés (1) gerincsérv (1) gi (1) glute (1) goblet squat (1) GPC világkupa Miskolc 2017 (1) guggolás (8) gurtni (1) gvt (1) gyakoriság (2) gyakorlatok (1) gyorsaság (1) gyorserő (1) gyors rostok (1) gyúrás (2) Hajdú Anikó (2) haladó (1) halolaj (1) háromfejű lábszárizom (1) hasizom (1) hasmenés (1) hasprés (1) hassérv (1) has edzés (1) hatás (1) hátizom (2) helyi fogyás (1) hengerezés (2) hiba (1) hibajavítás (1) hideg vizes merülőfürdő (2) high frequency powerlifting (1) hiit (2) HIIT (1) hipertrófia (3) hiteles személyedző (1) HITT (1) hízás (1) HMB (1) hogyan (1) homofób (1) hormonpótlás (1) humor (1) húzódzkodás (1) ibuprofen (1) idősek (1) időskor (1) időskori (1) Időskori edzés (2) időszakos (1) időzítés (1) impingement szindróma (1) insane training (1) intenzitás (2) inverz anorexia nervosa (7) inzulin (1) IQfitnesz (4) iqfitnesz (1) izolációs gyakorlatok (3) izomcsoportok (3) izomdiszformia (7) izomépítés (1) izometrikus edzés (1) izomkifáradás (1) izomláz (2) izomnövelés (1) izomrost (1) izomrost típusok (1) izomtömeg növelés (2) izom memória (1) izom összezavarás (1) ízület védelem (1) jerk (1) Jim wendler (1) jim wendler (2) Jim Wendler (1) John Mckean (1) jónás réka (1) jó zsaru rossz zsaru (1) kaizen (1) kai greene (1) kalács (1) kalória (14) kapszaicin (1) kapucni (1) karácsony (2) kardió (5) karedzé (1) karedzés (1) karnozin (1) kávé (1) kcal (14) kenyér (1) késleltetett izomfájdalom (1) kétfejű lábikraizom (1) kétfejű lábikra izom (1) kezdő (2) kezdők (1) Kezdők edzésterve (1) kifáradás (1) kihívás (1) kiskorúak és a szteroid (1) kitartás (1) klaszter edzés (1) klokov complex (1) kockahas (2) koffein (2) koffein tolerancia (1) kokljaev (1) kokov komplex (1) koksz (1) kombo szett (1) kompressziós ruházat (1) konstantin konstantinov (1) könyv (5) kövér (1) középhaladó (1) középkorú (1) közétkeztetés (1) kreatin (2) krioterápia (2) Kroczaleski (1) kroc row (1) labdarúgás (1) lábedzés (1) lábnyújtás (1) lassú rostok (1) legjobb sport (1) lépéserő (1) lineáris periodizáció (2) lineáris progresszió (2) lucein (1) macskagyökér (1) mae (1) magassági maszk (2) magas fehérje bevitel (1) maltodextrin (1) maraton (1) mark rippetoe (1) martijn koevoets (2) masszázs (1) Matt kroc (3) medenceprés (1) melatonin (1) mell (2) mellkas (1) mellkas alakítása (1) mellkas növelése (1) mentális edzés (1) menza (1) merevlábú (1) merev lábas felhúzás (1) mérleg (1) Method of Error Amplification (1) Michael Phelps (1) Michael Phelps challenge (1) mikrosérülés (1) mítosz (1) mobilitás (3) mobilizáció (2) modell edzése (1) monitorozás (1) motiváció (1) mozgástartomány (1) muscle up (1) nagy gyakoriságú erőemelés (1) nagy intenzitás (1) nagy terjedelem (1) nagy volumen (1) negatív ismétlések (1) negyed guggolás (1) Németh Róbert (1) nők (1) nők és a szteroid (1) no pain no gain (1) nyakmögött nyomás (1) nyaralás (2) nyújtás (4) nyújtó reflex (1) öblögetés (1) okosóra (1) omega-3 (1) online edzés (1) orbáncfű (1) öregek edzése (1) őrült edzés (1) Őrült edzés (1) összetett gyakorlatok (1) osztott edzés (1) öt perces edzés (1) öv (1) paprika (1) párhuzamos-elasztikus komponens (1) párolt zöldség (2) paul anderson (1) periodizáció (5) pihenő szünet (1) piramis (1) piruvate (1) placebó (1) placebo (1) plateu (1) poliquin (2) popsi edzés (1) powerbuilder (1) powerlifitng (1) powertraining (1) powrlifting (1) pr (1) protein (16) protein turmix (7) pullover (1) pulzusmérés (1) pulzustartomány (1) puskás bogi (2) rack squat (1) rámpa sorozatok (2) recept (10) reflex (1) reformkonyha (14) regeneráció (4) reggeli edzés (1) reggeli kardió (1) rehabilitáció (1) rest pause (1) részismétlés (1) részleges mozgástartomány (1) reverse diet (1) Rich Piana (4) rmr (1) rotátorköppeny sérülés (1) RPE (2) rúdsebesség (1) samsung gear (1) Scitec raw felhúzó kupa (1) segítő (1) sérülés (1) sérv (1) simmons (1) Smolov (1) (1) soros-elasztikus komponens (1) sorozatok (2) sportfüggőség (2) spotter (1) sprint (3) stagnálás (2) steroid (1) stressz (1) stronglifts (1) súlycsoport (1) súlyemelés (2) súlyzós edzés (1) súlyzós edzés az állóképességi sportokban (1) súlyzós edzés triatlon duatlon maraton ironman (1) súly csökkentés (1) supraspinatus (1) szabadgyökök (1) szálkásítás (1) személyi edzés (2) szénhidrát (14) szinten tartás (1) szőlőmag (1) szőlőmagörlemény (1) szteroid (7) szteroidok legalizálása (1) szteroid függőség (3) szuperszett (2) tab (1) tápanyagok (14) tápl (2) táplálékkiegészítő (2) táplálék kiegészítő (1) Táplálkozás (19) tárogatás (1) taurin (1) Team Suleiman (1) tejsavó (1) teljesítmény edzés (2) teljesítmény fokozás (3) teljes mozgástartomány (1) telomer (1) template (2) térdbandázs (1) térdízület (1) terepfutás (1) terhelés (2) terjedelem (2) terpesz (1) testépítés (11) testépítés tudomány (1) testképzavar (12) testkompozíció (20) testzsír (4) testzsír mérés (2) texas módszer (1) tip (1) tipp (6) Tisza kupa 2017 (1) tojás (1) tojásfehérje (2) tolódzkodás (1) Tömegnövelés (18) tömegnövelő (2) tömegnövelő edzés (1) tom platz (1) top 5 legrosszabb gyakorlat (1) töredék súlyok (1) törzs stabiltás (1) Tóth Szilárd (1) tricepsz (2) triptofán (1) TSM (3) tud (1) tudomány (42) túró (6) újévi fogadalom (1) unilaterális (1) ütközéses szindróma (1) út az első tolódzkodáshoz (1) vádli (2) valentin nap (1) váll (1) vállöv (1) véráram korlátozás (1) visage models hungary (1) vízhajtó (1) volumen (3) vörösszőlőmag (1) wendler 5/3/1 (1) wittmann zsolt (1) xiaomi amazfit (1) zabpehely (4) zabpehely kenyér (1) Zelenc János (5) zsír (13) zsírégetés (6)  (1) Címkefelhő

A blog szerkesztését és üzemeltetését a Publio segíti.

publio