Master Cleanse a tisztító diéta

A diéta és a vallás hasonlít néhány dologban. Leginkább, hogy minél agyamentebb, annál gyorsabban terjed a világba. Nem kivétel ez alól a Master Cleanse sem, amit én nem is hívnék diétának, sokkal inkább egy kúrának. Mégis van, aki fogyókúrára használja. Pedig inkább öngyilkosságra kellene. Arra pont jó. Minden másra meg ott van a Mastercard.

 

master-cleanse.jpg

Volt egyszer egy Stanley Burroughs nevű ember, aki még a divat diéták kialakulása előtti években kitalálta a maga módszerét, amit aztán jó 30 évvel később meg is írt és ki is adott. Ez lett a Master Cleanse, amire azóta komoly üzleti vállalkozások alapultak, rengeteg könyv, termék született a szellemében. Az elmélet alapja az, hogy a túlsúlyunk és általában a rossz közérzetünk a szervezetünkben felhalmozódott mérgek miatt van. A szervezetünk kiszűri a bekerült mérgeket, elraktározza azokat, azok pedig mint valami zsírmágnes magukra rántanak némi testzsírt. Aztán ez az egész ott lebeg rajtunk életünk végéig. Tényleg ennyire hülye lenne a természet? Tényleg folyamatosan az életünkre tör a saját testünk? A belső szerveink célja, hogy ellehetetlenítsenek minket és megállítsák az életfunkcióinkat? Nos az elmélet követői szerint igen. Ezért ha meg akarunk menekülni az ellenségtől, aki elől még el sem tudunk futni, hiszen az a saját testünk, akkor kezdjük el idióta módszerekkel bombázni:

 

1. Első lépésként ki kell kényszeríteni ebből a rosszindulatú zsír és húskupacból, hogy befosson. Erre sós víz a javaslat. Annyi sóval, hogy befossál. Elsőre próbálj meg két teáskanállal egy pohár langyos vízbe, de ha ez kevés, akkor növelheted a só arányát, nagyjából amíg át nem fordul a mennyiség. Egy pohár sóhoz kell legalább két kanál víz, hogy feloldódjon. Ettől már biztos be fogsz fosni, ha mástól nem hát a fájdalomtól, ahogy szétmarja a szád és a nyelőcsöved. Tehát begyűröd a sós vizet és vársz, majd szaladsz.

2. A nagy szaladgálástól biztos meg fogsz szomjazni, így nem fog gondot okozni meginni a legalább 6 pohár bio-citromlevet. BIO! Nem más! A sima Olympos citromlével készült limonádé nem jó, mert csak az igazi citrom takarítja a beleket.

 

A limonádé receptje:

  • 2 evőkanál bio citrom vagy lime leve
  • 2 evőkanál bio juharszirup (btw, létezik egyáltalán mesterséges juharszirup?)
  • 0,1 teáskanál cayenne-i bors, ami egyébként paprika
  • 3 dl langyos víz

3. Ha igazi hardcore vagy, akkor megiszol még ráadásnak minden nap egy pohár borsmenta teát.

4. Lefekvés előtt egy hashajtó hatású gyógytea zárja a napot.

 

mastercleanse.jpg

Ha nem akarsz fogyni, akkor tegyél bele több juharszirupot, ellenkező esetben pedig kevesebbet. Ennyi. Hát nem egyszerű? Nem hát! Nem mindegy ám, hogy milyen juharszirupből csinálod a limonádét, ugyanúgy, mint a citrom esetében sem. Sőt, itt még nem elég, hogy bio legyen a cucc, de nehogy „A” osztályúval próbáld meg, mert az már túl feldolgozott és abban nincs elég tápanyag. Csak a „B” osztályú a megfelelő, az sötét mivel nincs feldolgozva annyira. Aki egy kicsit is elmélyült valaha a juharszirupok lelkivilágában az persze tudja, hogy ez mind marhaság és a szín, a tápanyag, valamint a feldolgozottság között nincs közvetlen összefüggés. De most nem is a juharszirup a lényeg, hanem hogy foss, alkoss és ne gyarapodj.

 

A kúrát legalább 10 naposra javasolják, és itt is mint a többi szekta-tünetekkel rendelkező agymosó mozgalom esetében rengeteg irodalom, fórum, weblap áll rendelkezésre, ahol ontják az áltudományos rizsát. Mivel mi nem egy tudományos fórum vagyunk és még csak ki se próbáltuk eme módszert, így laikusok számára összefoglalva azt tudjuk mondani, hogy ne tedd, mert:

 

1. Lehet a juharszirup ugyanolyan sötét, mint a diétát követők, akkor is szinte nulla tápanyag van benne. Fehérjét és zsírt egyáltalán nem tartalmaz. Így nagyon gyorsan tápanyaghiány fog kialakulni, ami nem fog segíteni a célunk elérésében és megtartásában.

2. Mivel nem tartalmaz fehérjét és a mozgást sem erőlteti, így gyors és jelentős izomvesztés várható akár már pár nap alatt is.

3. Mivel csökken a súlyunk és az izomtömegünk, valamint a bevitt cukor ad némi energiát, így a zsírvesztés nem fog beindulni, csak ha drasztikusan csökkentjük a juharszirup mennyiségét. De ez innentől kezdve gyakorlatilag éhezés.

4. A rengeteg biocitromlé jelentős károkat fog okozni a biofogzománcunkban. A fognyüvő manócskák pedig külön hálásak lesznek a biojuharszirupból származó biocukorért. Bioszívás.

5. A citromról sok tudományos bizonyítás született az évek során, például hogy sárga és savanyú, de a méregtelenítő hatásmechanizmussal kapcsolatban még vannak fehér foltok.

6. A legtöbb tisztítókúra felmagasztalja a fosás jelentőségét, de a salakanyagok azért maguktól is távoznak előbb-utóbb. A fossással csak rontunk az amúgy is szinte nulla tápanyag felszívódásának esélyén.

7. Ez egy biobaromság!

 

logo1_banner.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eatmore.blog.hu/api/trackback/id/tr808736880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

IQfitnesz.hu

Blogomban a 30 év alatt összegyűjtött sport-tapasztalatomat és a nehezen megszerzett tudásomat próbálom megosztani Veletek. Néha tudományosan, néha csak viccesen.

Friss topikok

Címkék

2. palóc kupa (1) 2018 (2) 42k (1) 5/3/1 (3) 54321 (1) 5x5 (3) 8 órás karedzés (1) addiktív (1) aerobik (1) agonista (1) agystimulácó (1) ajándék (2) alapelv (1) alapgyakorlatok (2) állighúzás (1) altitude mask (1) alvás (1) ammónia (1) anabolikus ablak (2) anabolikus szteroid használat (1) antagonista (1) antioxidánsok (1) anyagcsere (1) apple watch (1) arginin (1) átalakulás (1) áthúzás (1) ATP edzés (1) autoregulation (1) a monolith építése (1) bandázs (1) bemelegítés (1) béta alanin (1) beta alanine (1) bevitel (1) bfr (1) bicepsz (2) bilaterális deficit (1) bloggerday (1) bmi (1) Bob Hoffman (1) Bodybuilding tudomány (1) body building (1) Body Building (23) Body fitness (1) Building the monolith (1) bukásig (1) celeb edzés (1) chuck taylor converse (1) cici (1) cipő (1) citrullin malate (1) combfeszítő (1) combhajlító (1) comb bicepsz (1) complex edzés (1) core edzés (1) cosmopolitan (1) crossfit (1) cross training (1) csalónap (1) csípő (1) csirkemell (6) CT Fletcher (1) cukor (1) diákolimpia (1) Diéta (20) diéta (13) divatmodell (1) doms (1) dopping (1) dorsalflexio (1) dorzolaterális prefrontális kéreg (1) dropset (2) edzés (15) edzéselmélet (8) edzésgyakoriság (3) edzésmódszer (6) edzésteljesítmény (4) edzéster (1) edzésterv (6) edzéstervezés (3) edzéstipp (1) edzéstudomány (1) edzés előtti pörgető (1) edzés időskorban (1) edzés időszak (1) edzés kihagyás (2) edzés nyaralás alatt (2) edzés sablon (1) edzés sérvvel (1) edző (2) edzőpartner (1) edzőtárs (1) ejtő sorozat (3) elevation mask (1) első húzódzkodás (1) első muscle up (1) első pull-up (1) eric lilliebridge (2) erőemelés (10) erőfejlesztés (1) erőnléti edzés (1) erőnövekedés (1) erőszint (1) esti edzés (1) étel (1) etika (1) étvágy (1) ezerismétléses karedzé (1) fájdalom (1) fáradás (1) fáradtság (2) farizom (1) fartlek (1) fat (1) fehérje (19) fehérjebevitel (3) fehérjeszintézis (1) fehérje diéta (2) fehérje szintézis (1) fejlődés (3) fej pozíció (1) fekvenyomás (7) fekvőtámasz (1) felhúzás (1) felhúzás edzésterv (1) félighártyás izom (1) féliginas izom (1) ferde hasizom edzése (1) feszítőizom reflex (1) fiatal (1) fitbit charge (1) fitness (1) fitnesz (3) fizikai aktivitás (1) fms (1) foamroller (1) foci (1) Foci és súlyzós edzés (2) Fogyás (1) fogyás (4) fogyasztás (1) fogyás futással (1) Fogyókúra (17) fogyókúra (1) football (1) fordított diéta (1) formás popsi (1) függőségek (8) functional movement screen (1) funkcionális edzés (1) Furious Pete (1) futás (7) futball (2) futóiskola (2) gaba (1) garrett blevins (1) gázlóizom (2) gerincsérülés (1) gerincsérv (1) gi (1) glute (1) goblet squat (1) GPC világkupa Miskolc 2017 (1) guggolás (7) gurtni (1) gvt (1) gyakoriság (2) gyakorlatok (1) gyorserő (1) gyúrás (2) Hajdú Anikó (2) haladó (1) halolaj (1) háromfejű lábszárizom (1) hasmenés (1) hasprés (1) hassérv (1) has edzés (1) hatás (1) hátizom (1) helyi fogyás (1) hengerezés (2) hiba (1) hibajavítás (1) hideg vizes merülőfürdő (2) high frequency powerlifting (1) hiit (2) HIIT (1) hipertrófia (3) hiteles személyedző (1) HITT (1) hízás (1) hogyan (1) homofób (1) hormonpótlás (1) humor (1) húzódzkodás (1) ibuprofen (1) idősek (1) időskor (1) időskori (1) Időskori edzés (2) időszakos (1) időzítés (1) impingement szindróma (1) insane training (1) intenzitás (2) inverz anorexia nervosa (7) inzulin (1) iqfitnesz (1) IQfitnesz (4) izolációs gyakorlatok (3) izomdiszformia (7) izomépítés (1) izometrikus edzés (1) izomkifáradás (1) izomláz (2) izomnövelés (1) izomtömeg növelés (1) izom memória (1) izom összezavarás (1) ízület védelem (1) jerk (1) Jim Wendler (1) jim wendler (2) Jim wendler (1) John Mckean (1) jónás réka (1) jó zsaru rossz zsaru (1) kaizen (1) kai greene (1) kalács (1) kalória (14) kapszaicin (1) karácsony (2) kardió (5) karedzé (1) karedzés (1) karnozin (1) kávé (1) kcal (14) kenyér (1) késleltetett izomfájdalom (1) kétfejű lábikraizom (1) kétfejű lábikra izom (1) kezdő (2) kezdők (1) Kezdők edzésterve (1) kihívás (1) kiskorúak és a szteroid (1) klaszter edzés (1) klokov complex (1) kockahas (2) koffein (2) koffein tolerancia (1) kokljaev (1) kokov komplex (1) koksz (1) kombo szett (1) kompressziós ruházat (1) konstantin konstantinov (1) könyv (5) kövér (1) középhaladó (1) középkorú (1) közétkeztetés (1) kreatin (1) krioterápia (2) Kroczaleski (1) kroc row (1) labdarúgás (1) lábedzés (1) lábnyújtás (1) legjobb sport (1) lépéserő (1) lineáris periodizáció (2) lineáris progresszió (2) lucein (1) macskagyökér (1) mae (1) magassági maszk (2) magas fehérje bevitel (1) maltodextrin (1) maraton (1) mark rippetoe (1) martijn koevoets (2) masszázs (1) Matt kroc (3) medenceprés (1) melatonin (1) mell (1) mellkas (1) mellkas alakítása (1) mellkas növelése (1) mentális edzés (1) menza (1) merevlábú (1) merev lábas felhúzás (1) mérleg (1) Method of Error Amplification (1) Michael Phelps (1) Michael Phelps challenge (1) mikrosérülés (1) mítosz (1) mobilitás (3) mobilizáció (2) modell edzése (1) monitorozás (1) muscle up (1) nagy gyakoriságú erőemelés (1) nagy intenzitás (1) nagy terjedelem (1) nagy volumen (1) negyed guggolás (1) Németh Róbert (1) nők és a szteroid (1) no pain no gain (1) nyakmögött nyomás (1) nyaralás (2) nyújtás (3) nyújtó reflex (1) öblögetés (1) okosóra (1) omega-3 (1) online edzés (1) orbáncfű (1) öregek edzése (1) Őrült edzés (1) őrült edzés (1) összetett gyakorlatok (1) osztott edzés (1) öt perces edzés (1) öv (1) paprika (1) párhuzamos-elasztikus komponens (1) párolt zöldség (2) paul anderson (1) periodizáció (4) pihenő szünet (1) piramis (1) piruvate (1) placebó (1) placebo (1) plateu (1) poliquin (2) popsi edzés (1) powerbuilder (1) powerlifitng (1) powertraining (1) powrlifting (1) protein (16) protein turmix (7) pulzusmérés (1) pulzustartomány (1) puskás bogi (2) rack squat (1) rámpa sorozatok (1) recept (10) reflex (1) reformkonyha (14) regeneráció (4) reggeli edzés (1) reggeli kardió (1) rehabilitáció (1) rest pause (1) részismétlés (1) részleges mozgástartomány (1) reverse diet (1) Rich Piana (4) rmr (1) rotátorköppeny sérülés (1) RPE (2) rúdsebesség (1) samsung gear (1) Scitec raw felhúzó kupa (1) segítő (1) sérülés (1) sérv (1) simmons (1) Smolov (1) (1) soros-elasztikus komponens (1) sorozatok (2) sportfüggőség (2) spotter (1) sprint (3) stagnálás (1) steroid (1) stressz (1) stronglifts (1) súlycsoport (1) súlyemelés (2) súlyzós edzés (1) súlyzós edzés az állóképességi sportokban (1) súlyzós edzés triatlon duatlon maraton ironman (1) súly csökkentés (1) supraspinatus (1) szabadgyökök (1) szálkásítás (1) személyi edzés (2) szénhidrát (14) szőlőmag (1) szőlőmagörlemény (1) szteroid (7) szteroidok legalizálása (1) szteroid függőség (3) szuperszett (2) tab (1) tápanyagok (14) tápl (2) táplálékkiegészítő (2) táplálék kiegészítő (1) Táplálkozás (19) tárogatás (1) taurin (1) Team Suleiman (1) tejsavó (1) teljesítmény edzés (2) teljesítmény fokozás (3) teljes mozgástartomány (1) telomer (1) template (2) térdbandázs (1) térdízület (1) terepfutás (1) terhelés (2) terjedelem (2) testépítés (8) testépítés tudomány (1) testképzavar (12) testkompozíció (20) testzsír (4) testzsír mérés (2) texas módszer (1) tip (1) tipp (3) Tisza kupa 2017 (1) tojás (1) tojásfehérje (2) tolódzkodás (1) Tömegnövelés (18) tömegnövelő (2) tömegnövelő edzés (1) tom platz (1) top 5 legrosszabb gyakorlat (1) töredék súlyok (1) törzs stabiltás (1) Tóth Szilárd (1) tricepsz (2) triptofán (1) TSM (3) tud (1) tudomány (37) túró (6) unilaterális (1) ütközéses szindróma (1) út az első tolódzkodáshoz (1) vádli (2) valentin nap (1) véráram korlátozás (1) visage models hungary (1) vízhajtó (1) volumen (3) vörösszőlőmag (1) wendler 5/3/1 (1) wittmann zsolt (1) xiaomi amazfit (1) zabpehely (4) zabpehely kenyér (1) Zelenc János (5) zsír (13) zsírégetés (6)  (1) Címkefelhő

A blog szerkesztését és üzemeltetését a Publio segíti.

publio