Hétvégi coming out...

Általában az édességek nagy része nem reprodukálható tökéletesen, mert nagyon sok esetben a cukor adja meg jellegzetes ízét, vagy állagát egy sütinek és azt sajnos az édesítő nem tudja pótolni. Ha megpróbálunk tisztán étkezni, akkor sajnos száműznünk kell a cukrot és a finomított szénhidrátokat. Igaz, hogy túróból és zabpehelyből bármit elő lehet állítani, a zsíroskenyértől az atom-tengeralattjáróig és nap, mint nap kapjuk a jobbnál jobb ötleteket a gyúrós és fitnesz oldalakról, de ha megpróbáljuk otthon a képen látott finomságot legyártani, akkor vagy egy marék morzsát kapunk vagy valami öntapadós pudingfélét. Itt az ideje hát, hogy végre őszintén beszéljünk a túrótortáról! Most lerántjuk a leplet!

images6.jpeg

 

Sokat szoktam kísérletezni és néha meglepően finom dolgok sülnek ki belőle, azonban ezek sosem hasonlítanak semmilyen klasszikus édességre. És ekkor jött a felismerés! A túrótorta! Az édesség, ami nem csak egyszerű, gyors, finom, hanem még szinte egy az egyben „másolható” is. Egyedül a cukrot kell kicserélni és már kész is, ráadásul, ha ügyesen ízesíti az ember, akkor a mesterséges ízesítők mellékíze is eltüntethető. Mert mi van a túrótortában?

  • Túró: kitűnő kazein forrás, ha zsírmentes alapanyagot használunk, akkor egy átlagos tejprotein por tulajdonságával rendelkező finomság. A sznoboknak akik ettől az információtól kétségbe esnének, nekik: Van benne kazein és tejsavó is! 100 gramm túróban általában 12-16 gramm fehérje van, gyártótól függően. A lúgosítás megszállottjainak pedig jó tudni, hogy a túró kémhatása 8,7 körül mozog (tehát lúgos, mint Béla). A többieknek pedig jó tudni, hogy ez nem jelent semmit, mert aztán úgyis jön a gyomorsav oszt mindegy mit dobálsz bele. De erről ne most és ne itt nyissunk vitát!

Healthy-Cheesecake21.jpg

  • Zselatin: szintén fehérje és ami különösen fontos, az hogy a zselatin kifejezetten jót tesz az ízületeinknek. A mai napig komoly szelete a táplálék kiegészítők piacának a zselatin, mert egyébiránt tényleg nagyon jó, és valami viszonylag olcsó dolgot jó drágán el lehet adni. A zselatin állati bőrből, ízületekből készül, tehát gyakorlatilag vágóhídi hulladék. Ugyanakkor segít újraépíteni az igénybevételtől folyamatosan elhasznált állapotban lévő ízületeinket, szebb lesz tőle a körmünk, hajunk, már akit ez érint. :-)

Pont ezért nem szoktam spórolni a zselatinnal, igaz hogy beton lesz tőle a túrótorta, ha sokat teszünk bele, de annál egészségesebb. Egyébként a zselatinból lehet jó dolgokat készíteni, forró vízben feloldva, protein porral keverve remek puding lesz belőle, édesítővel és ízesítővel pedig gumicukor. Nézzetek szét, már háromezer forint körül lehet találni kilóját. Tényleg nagyon jó! 338_0.jpg

  • A harmadik a titkos összetevő, amit csak én ismerek, és a feleségem, ezért soha nem ülhetünk egy
    repülőre nehogy odavesszen a titok végleg. De lehet, hogy azért nem repülünk mostanában mert minden pénzem csirkére és rizsre megy? No majd ezt is végig gondolom egyszer. Visszatérve, kell a túróba valami amitől édes lesz és valami ami ad egy kis ízt neki, bár van aki csak a natúr túró ízt szereti. Pont ezért, döntse el mindenki mivel dobja fel, az ektomorfok használhatnak „fél-szintetikus” édesítőket, stevia, xilit, stb, a keményebbek pedig mesterséges édesítőket. Az ízesítéshez pedig citrom héja, kókusz, cukormentes lekvárok, vanília, aromák, kakaó, stb. Szinte végtelen számú variáció lehetséges, még akár a sós verziók is jók tudnak lenni (pizzás, sajtos).

 

Az elkészítés egyszerű (is lehet), a zselatint érdemes forró vízben vagy tejben feloldani aztán jól elkeverni a többi összetevővel és berakni az egészet a hűtőbe pihenni néhány órára. Lehet rétegesen csinálni, ha szépet is szeretnénk, nem csak finomat.

Jó étvágyat és ízületjavítást!

Lányoknak: Szép hajat és körmöt!

logo1_banner.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://eatmore.blog.hu/api/trackback/id/tr268751366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csicseri 2017.12.13. 17:37:44

Bocs ha hülyeséget kérdezek, de a sima bolti étkezési zselatin az használhatóságát tekintve ugyanaz mint a cikkben vázolt "edzős" zselatin? Amúgy az árakat elnézve, lehet, hogy a bolti a drágább a kis kiszerelés miatt.

IQfitnesz.hu · www.iqfitnesz.hu 2017.12.13. 19:19:49

@Csicseri: Szia! A zselatin az zselatin, a különbség általában csak a marketing.
A kis kiszerelések trükkösek tudnak lenni, mert ha átszámítod kilós árra, akkor 5-10e forintra jönnek ki, ezért érdemesebb kilós kiszerelést keresni:
www.argep.hu/main.aspx?sucheall=Zselatin&page=4
Viszont elég egy gusztustalan cucc tud lenni, ezért nehéz kanálszámra fogyasztani.
Próbálkozz! Megéri, nagyon jó dolog.
Üdv,
Németh Róbert

Hirdetés

IQfitnesz.hu

Blogomban a 30 év alatt összegyűjtött sport-tapasztalatomat és a nehezen megszerzett tudásomat próbálom megosztani Veletek. Néha tudományosan, néha csak viccesen.

Friss topikok

Címkék

2. palóc kupa (1) 2018 (2) 42k (1) 5/3/1 (3) 54321 (1) 5x5 (3) 8 órás karedzés (1) addiktív (1) aerobik (1) agonista (1) agystimulácó (1) ajándék (2) alapelv (1) alapgyakorlatok (2) állighúzás (1) altitude mask (1) alvás (1) ammónia (1) anabolikus ablak (2) anabolikus szteroid használat (1) antagonista (1) antioxidánsok (1) anyagcsere (1) apple watch (1) arginin (1) átalakulás (1) áthúzás (1) ATP edzés (1) autoregulation (1) a monolith építése (1) bandázs (1) bemelegítés (1) béta alanin (1) beta alanine (1) bevitel (1) bfr (1) bicepsz (2) bilaterális deficit (1) bloggerday (1) bmi (1) Bob Hoffman (1) Bodybuilding tudomány (1) Body Building (23) body building (1) Body fitness (1) Building the monolith (1) bukásig (1) celeb edzés (1) chuck taylor converse (1) cici (1) cipő (1) citrullin malate (1) combfeszítő (1) combhajlító (1) comb bicepsz (1) complex edzés (1) core edzés (1) cosmopolitan (1) crossfit (1) cross training (1) csalónap (1) csípő (1) csirkemell (6) CT Fletcher (1) cukor (1) diákolimpia (1) diéta (14) Diéta (20) dinamikus nyújtás (1) divatmodell (1) doms (1) dopping (1) dorsalflexio (1) dorzolaterális prefrontális kéreg (1) dropset (2) edzés (15) edzéselmélet (11) edzésgyakoriság (3) edzésmódszer (7) edzésteljesítmény (4) edzéster (1) edzésterv (6) edzéstervezés (3) edzéstipp (1) edzéstudomány (1) edzés előtti pörgető (1) edzés időskorban (1) edzés időszak (1) edzés kihagyás (2) edzés nyaralás alatt (2) edzés sablon (1) edzés sérvvel (1) edző (2) edzőpartner (1) edzőtárs (1) ejtő sorozat (3) elevation mask (1) előfárasztás (1) első húzódzkodás (1) első muscle up (1) első pull-up (1) eric lilliebridge (2) erőemelés (10) erőfejlesztés (1) erőltetett ismétlések (1) erőnléti edzés (1) erőnövekedés (1) erőszint (1) esti edzés (1) étel (1) etika (1) étvágy (1) ezerismétléses karedzé (1) fájdalom (1) fáradás (1) fáradtság (2) farizom (1) fartlek (1) fat (1) fehérje (20) fehérjebevitel (4) fehérjeszintézis (1) fehérje diéta (2) fehérje szintézis (1) fejlődés (3) fej pozíció (1) fekvenyomás (7) fekvőtámasz (2) felhúzás (1) felhúzás edzésterv (1) félighártyás izom (1) féliginas izom (1) ferde hasizom edzése (1) feszítőizom reflex (1) fiatal (1) fitbit charge (1) fitness (1) fitnesz (3) fizikai aktivitás (1) fms (1) foamroller (1) foci (1) Foci és súlyzós edzés (2) Fogyás (1) fogyás (4) fogyasztás (1) fogyás futással (1) fogyókúra (1) Fogyókúra (17) football (1) fordított diéta (1) formás popsi (1) függőségek (8) functional movement screen (1) funkcionális edzés (1) Furious Pete (1) futás (7) futball (2) futóiskola (2) gaba (1) garrett blevins (1) gázlóizom (2) gerincsérülés (1) gerincsérv (1) gi (1) glute (1) goblet squat (1) GPC világkupa Miskolc 2017 (1) guggolás (7) gurtni (1) gvt (1) gyakoriság (2) gyakorlatok (1) gyorserő (1) gyors rostok (1) gyúrás (2) Hajdú Anikó (2) haladó (1) halolaj (1) háromfejű lábszárizom (1) hasizom (1) hasmenés (1) hasprés (1) hassérv (1) has edzés (1) hatás (1) hátizom (1) helyi fogyás (1) hengerezés (2) hiba (1) hibajavítás (1) hideg vizes merülőfürdő (2) high frequency powerlifting (1) hiit (2) HIIT (1) hipertrófia (3) hiteles személyedző (1) HITT (1) hízás (1) hogyan (1) homofób (1) hormonpótlás (1) humor (1) húzódzkodás (1) ibuprofen (1) idősek (1) időskor (1) időskori (1) Időskori edzés (2) időszakos (1) időzítés (1) impingement szindróma (1) insane training (1) intenzitás (2) inverz anorexia nervosa (7) inzulin (1) iqfitnesz (1) IQfitnesz (4) izolációs gyakorlatok (3) izomcsoportok (1) izomdiszformia (7) izomépítés (1) izometrikus edzés (1) izomkifáradás (1) izomláz (2) izomnövelés (1) izomrost (1) izomrost típusok (1) izomtömeg növelés (2) izom memória (1) izom összezavarás (1) ízület védelem (1) jerk (1) Jim Wendler (1) Jim wendler (1) jim wendler (2) John Mckean (1) jónás réka (1) jó zsaru rossz zsaru (1) kaizen (1) kai greene (1) kalács (1) kalória (14) kapszaicin (1) karácsony (2) kardió (5) karedzé (1) karedzés (1) karnozin (1) kávé (1) kcal (14) kenyér (1) késleltetett izomfájdalom (1) kétfejű lábikraizom (1) kétfejű lábikra izom (1) kezdő (2) kezdők (1) Kezdők edzésterve (1) kihívás (1) kiskorúak és a szteroid (1) kitartás (1) klaszter edzés (1) klokov complex (1) kockahas (2) koffein (2) koffein tolerancia (1) kokljaev (1) kokov komplex (1) koksz (1) kombo szett (1) kompressziós ruházat (1) konstantin konstantinov (1) könyv (5) kövér (1) középhaladó (1) középkorú (1) közétkeztetés (1) kreatin (1) krioterápia (2) Kroczaleski (1) kroc row (1) labdarúgás (1) lábedzés (1) lábnyújtás (1) lassú rostok (1) legjobb sport (1) lépéserő (1) lineáris periodizáció (2) lineáris progresszió (2) lucein (1) macskagyökér (1) mae (1) magassági maszk (2) magas fehérje bevitel (1) maltodextrin (1) maraton (1) mark rippetoe (1) martijn koevoets (2) masszázs (1) Matt kroc (3) medenceprés (1) melatonin (1) mell (2) mellkas (1) mellkas alakítása (1) mellkas növelése (1) mentális edzés (1) menza (1) merevlábú (1) merev lábas felhúzás (1) mérleg (1) Method of Error Amplification (1) Michael Phelps (1) Michael Phelps challenge (1) mikrosérülés (1) mítosz (1) mobilitás (3) mobilizáció (2) modell edzése (1) monitorozás (1) motiváció (1) muscle up (1) nagy gyakoriságú erőemelés (1) nagy intenzitás (1) nagy terjedelem (1) nagy volumen (1) negatív ismétlések (1) negyed guggolás (1) Németh Róbert (1) nők és a szteroid (1) no pain no gain (1) nyakmögött nyomás (1) nyaralás (2) nyújtás (4) nyújtó reflex (1) öblögetés (1) okosóra (1) omega-3 (1) online edzés (1) orbáncfű (1) öregek edzése (1) Őrült edzés (1) őrült edzés (1) összetett gyakorlatok (1) osztott edzés (1) öt perces edzés (1) öv (1) paprika (1) párhuzamos-elasztikus komponens (1) párolt zöldség (2) paul anderson (1) periodizáció (4) pihenő szünet (1) piramis (1) piruvate (1) placebo (1) placebó (1) plateu (1) poliquin (2) popsi edzés (1) powerbuilder (1) powerlifitng (1) powertraining (1) powrlifting (1) protein (16) protein turmix (7) pulzusmérés (1) pulzustartomány (1) puskás bogi (2) rack squat (1) rámpa sorozatok (1) recept (10) reflex (1) reformkonyha (14) regeneráció (4) reggeli edzés (1) reggeli kardió (1) rehabilitáció (1) rest pause (1) részismétlés (1) részleges mozgástartomány (1) reverse diet (1) Rich Piana (4) rmr (1) rotátorköppeny sérülés (1) RPE (2) rúdsebesség (1) samsung gear (1) Scitec raw felhúzó kupa (1) segítő (1) sérülés (1) sérv (1) simmons (1) Smolov (1) (1) soros-elasztikus komponens (1) sorozatok (2) sportfüggőség (2) spotter (1) sprint (3) stagnálás (2) steroid (1) stressz (1) stronglifts (1) súlycsoport (1) súlyemelés (2) súlyzós edzés (1) súlyzós edzés az állóképességi sportokban (1) súlyzós edzés triatlon duatlon maraton ironman (1) súly csökkentés (1) supraspinatus (1) szabadgyökök (1) szálkásítás (1) személyi edzés (2) szénhidrát (14) szinten tartás (1) szőlőmag (1) szőlőmagörlemény (1) szteroid (7) szteroidok legalizálása (1) szteroid függőség (3) szuperszett (2) tab (1) tápanyagok (14) tápl (2) táplálékkiegészítő (2) táplálék kiegészítő (1) Táplálkozás (19) tárogatás (1) taurin (1) Team Suleiman (1) tejsavó (1) teljesítmény edzés (2) teljesítmény fokozás (3) teljes mozgástartomány (1) telomer (1) template (2) térdbandázs (1) térdízület (1) terepfutás (1) terhelés (2) terjedelem (2) testépítés (9) testépítés tudomány (1) testképzavar (12) testkompozíció (20) testzsír (4) testzsír mérés (2) texas módszer (1) tip (1) tipp (5) Tisza kupa 2017 (1) tojás (1) tojásfehérje (2) tolódzkodás (1) Tömegnövelés (18) tömegnövelő (2) tömegnövelő edzés (1) tom platz (1) top 5 legrosszabb gyakorlat (1) töredék súlyok (1) törzs stabiltás (1) Tóth Szilárd (1) tricepsz (2) triptofán (1) TSM (3) tud (1) tudomány (40) túró (6) újévi fogadalom (1) unilaterális (1) ütközéses szindróma (1) út az első tolódzkodáshoz (1) vádli (2) valentin nap (1) véráram korlátozás (1) visage models hungary (1) vízhajtó (1) volumen (3) vörösszőlőmag (1) wendler 5/3/1 (1) wittmann zsolt (1) xiaomi amazfit (1) zabpehely (4) zabpehely kenyér (1) Zelenc János (5) zsír (13) zsírégetés (6)  (1) Címkefelhő

A blog szerkesztését és üzemeltetését a Publio segíti.

publio