Egy gyors módszer a tökéletes fenék eléréséhez

Magyarország a tízmillió szakértő országa. Itt szerencsére mindenki ért mindenhez és barátságosan, támogatóan hozzá is tud szólni bármilyen témához. A mai téma a formás kerek női fenék. Így erről is mindenkinek megvan a tudományos elmélete. A plasztikai sebészek szerint csak az implantátumok segítenek, a fitnessz guruk szerint a rengeteg izolációs gyakorlat a megoldás. Rosszabb esetben valami kipping roham lesz a javaslat. Ha egy webáruház tudományos cikkét olvassátok el, akkor pedig az L-carnitin, tejsavó és még valami csodaszer mértéktelen fogyasztása hozzhatja csak el a sikert. Pedig van egy „kiskapu”, amivel az évekig tartó kemény edzés, tudatos táplálkozás helyett néhány hónap alatt leglább ezt a célt elérhetjük, testünk formálásában.

powerlifting-barbell-featured.jpg

Mivel a feleségem is olvassa a blogot, így megpróbálok visszafogott és pártatlan lenni, hiszen a legszebb női fenék, amivel találkoztam valaha, az övé természetesen. Kijelentem, hogy a bemutatott képek semmilyen hatással nincsenek rám és témában végzett kutatásaim, megfigyeléseim csupán a véletlen művei, én soha nem akartam odanézni!

Leegyszerűsítve a dolgot, háromféle fenék létezik:

1. Lapos

A hízásra különféleképpen vagyunk hajlamosak, mindenkinek máshová rakódik le. Ha se izmosak nem vagyunk, se kövér fenekűek, akkor lapos a seggünk. Mivel a genetikai alapon műúködő szépségideálunk a teltebb fenék felé vonz minket, ezért a lapos fenék, még ha izmos is, általában nem nyerő. A legtöbb sportoló lány legnagyobb problémája, hogy ha nem a fenekére és mellére hízik elősként, akkor muszáj tartania az alacsony testzsír százalékot, viszont így elől hátul lapos lesz. Hát, valamit valamiért.

cf-toronto-back-squat_6491-550x365.jpg

2. „Túl gömbölyű”

Ugyen milyen kultráltan tudok fogalmazni? Azok a lányok, akiknek a felmenői között termékenységi istennők voltak, nos, ők hajlamosak a kipárnázódásra. A túl sok testzsít alaktalanná teszi a feneket, így ha még alatta szinte semmi izom nem létezik, akkor is egy alaktalan massza marad, ami nem is igazán hozzánk tartozik, hiszen csak a gravitációnak fogad szót, nekünk nem. Ha viszont izmos a fenekünkön van rengeteg zsír, akkor abból írtozatos mozgás koordináció jön létre, félgömbök, amelyek matematikailag leírhatatlan több dimenziós tér- és időbeli függvény szerint végzik mozgásukat. Mégjobban kiemelve ezzel az irdatlan méretüket.

3. A Tökéletes

A feleségemé. :-)

9afs8is.jpg

A tökéletes forma megszerzését a már fent említett probléma nehezíti, azaz, ha nem oda hízunk, akkor csak az izommal tudunk játszani, ami viszont nem jön olyan könnyen. Vagy mégis? Mivel ez egy sport témájú blog, így próbáljuk megkeresni a megoldást a saját területünkön. Melyik sport az ahol a leggömböjűbb fenekek vannak? Nem, nem a testépítés, nem az aerobik, hanem ott ahol ez a legkevésbé fontos tényező, az erőemelés. Vicces. Nekik nem annyira. A legtöbb „szakértő” egyet ért abban, hogy a feneket a guggolással lehet a legjobban formálni. Azonban a mértéktelen guggolásnak van egy mellékhatása, ami a nőknél nem feltétlenül előnyős, mégpedig, hogy a combfeszítőt is fejleszti. Különösen a nők hajlandóak felszisszenni, hogy ők nem akarnak súlzyós edzést végezni, mert nem akarnak megvastagodni. Haha, az emberek 99%-a sohasem lesz vastag attól, hogy súlyzós edzést végez, a nőknél meg még magasabb ez a szám. De ettől függetlenül megnyugodthatnak, mert van olyan módja a guggolásnak, ami nem annyira terheli a feszítőket, ellenben a csípőt annál inkább. Ez pedig nem más, mint a „low bar” guggolás. És már megint az erőemeléshez jutottunk vissza.

maxresdefault.jpg

Front vs. high vs. low bar

A három legfőbb guggolás forma közül a mi szempontunkból most az a különbség, hogy leegyszerűsítve, ahogy haladunk hátrafelé a rúddal, úgy kerül a terhelés is egyre hátrébb, azaz csökken a feszítők szerepe és nő a csípőé. Ezt sokan lenézik, és azt mondják, hogy LB guggolás az már inkább egy jóreggelt gyakorlat és nem is igazi guggolás. Van ebben is némi igazság, de minket ez most nem érdekel. Nekünk az a fontos, hogy ettől a mozgástól a fenekünk fog nőni és szinte semmi más. A szabályos LB lényege, hogy a rudat nem a trapéz izom tartja, hanem amennyire tudjuk, leengedjük a hátsó deltákra. itt sem szabad, hogy a karunk tartsa a rudat, annak a hátunkon kell feküdnie. Nem kell megijednie, annak, aki először csinálja. Furcsa lesz, de természetszerű, hogy nem tudunk függőleges háttal leguggolni, kicsit előre fogunk dőlni, közben ugyanezzel a mozdulattal ki kell tolnunk a csípőnket hátra. A youtube-on rengeteg oktató videót lehet találni, nem is próbálom meg itt leírni a módszert.

starting-strength-review-of-mark-rippetoes-barbell-bible_dsm.jpg

Ugyan a cél itt az, hogy izomtömeget növeljünk, azonban én mégis azt mondom, hogy nem kell magas ismétlésszámokat használni, nyugodtan lehet az erőemeléőknél bevált 1-5 ismétlést kombinálni néhány magasabb 6-10 ismétléses edzéssel. Kombinálni kell az erőfejlesztést, a volumen edzést és bedurrantást. Nincs mindenkire általánosan igaz szabály vagy módszer, ezért inkább, akit érdekel, az kérdezzen az edző válaszol rovatban, vagy akár kommentben. Vagy csak simán nézzen utána valamelyik népszerű módszernek, startingstrength, stronglifts5x5, Wendler 5/3/1, The Cube, stb. Ha erre a módszerre adjuk a fejünket, akkor én azt mondom, csináljuk teljes erőbedobással, azaz hagyjuk a sallangot, és maradjunk a heti három edzésnél, a négy alapgyakorlattal és csak minimális kiegészítő gyakorlatot végezzünk. Garantálom, hogy fél éven belül látványos változáson megy keresztül a hátsó felünk.

maxresdefault_1.jpg

Az igazi kemény erőemelő edzés mellett a táplálkozásnál csak a fehérje bevitelre kell nagyon figyelni, hogy meglegyen a mennyiség, a kalóriákat nem annyira kell számolni, lehet enni bőségesen, mert nagyon hatásosan tolja le rólunk a zsírt. Aki viszont túlsúllyal kezd neki a programnak, annak célszerű egy kalória határt belőni, hogy tényleg rövid idő legyen az eredmény elérése.

Egy hátránya azért van a dolognak. Ez tényleg csak a csípőt tudja felhozni gyorsan. Minden másért ugyanúgy meg kell küzdeni! Csajok, ha a kerek fenék a kérdés, akkor ez a végső válasz, nem a 42! 

weik58a.jpg

logo1_banner.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://eatmore.blog.hu/api/trackback/id/tr98737014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

IQfitnesz.hu

Blogomban a 30 év alatt összegyűjtött sport-tapasztalatomat és a nehezen megszerzett tudásomat próbálom megosztani Veletek. Néha tudományosan, néha csak viccesen.

Friss topikok

Címkék

2. palóc kupa (1) 2018 (2) 42k (1) 5/3/1 (3) 54321 (1) 5x5 (3) 8 órás karedzés (1) addiktív (1) aerobik (1) agonista (1) agystimulácó (1) ajándék (2) alapelv (1) alapgyakorlatok (2) állighúzás (1) altitude mask (1) alvás (1) ammónia (1) anabolikus ablak (2) anabolikus szteroid használat (1) antagonista (1) antioxidánsok (1) anyagcsere (1) apple watch (1) arginin (1) átalakulás (1) áthúzás (1) ATP edzés (1) autoregulation (1) a monolith építése (1) bandázs (1) bemelegítés (1) béta alanin (1) beta alanine (1) bevitel (1) bfr (1) bicepsz (2) bilaterális deficit (1) bloggerday (1) bmi (1) Bob Hoffman (1) Bodybuilding tudomány (1) body building (1) Body Building (23) Body fitness (1) Building the monolith (1) bukásig (1) celeb edzés (1) chuck taylor converse (1) cici (1) cipő (1) citrullin malate (1) combfeszítő (1) combhajlító (1) comb bicepsz (1) complex edzés (1) core edzés (1) cosmopolitan (1) crossfit (1) cross training (1) csalónap (1) csípő (1) csirkemell (6) CT Fletcher (1) cukor (1) diákolimpia (1) Diéta (20) diéta (13) divatmodell (1) doms (1) dopping (1) dorsalflexio (1) dorzolaterális prefrontális kéreg (1) dropset (2) edzés (15) edzéselmélet (8) edzésgyakoriság (3) edzésmódszer (6) edzésteljesítmény (4) edzéster (1) edzésterv (6) edzéstervezés (3) edzéstipp (1) edzéstudomány (1) edzés előtti pörgető (1) edzés időskorban (1) edzés időszak (1) edzés kihagyás (2) edzés nyaralás alatt (2) edzés sablon (1) edzés sérvvel (1) edző (2) edzőpartner (1) edzőtárs (1) ejtő sorozat (3) elevation mask (1) első húzódzkodás (1) első muscle up (1) első pull-up (1) eric lilliebridge (2) erőemelés (10) erőfejlesztés (1) erőnléti edzés (1) erőnövekedés (1) erőszint (1) esti edzés (1) étel (1) etika (1) étvágy (1) ezerismétléses karedzé (1) fájdalom (1) fáradás (1) fáradtság (2) farizom (1) fartlek (1) fat (1) fehérje (19) fehérjebevitel (3) fehérjeszintézis (1) fehérje diéta (2) fehérje szintézis (1) fejlődés (3) fej pozíció (1) fekvenyomás (7) fekvőtámasz (1) felhúzás (1) felhúzás edzésterv (1) félighártyás izom (1) féliginas izom (1) ferde hasizom edzése (1) feszítőizom reflex (1) fiatal (1) fitbit charge (1) fitness (1) fitnesz (3) fizikai aktivitás (1) fms (1) foamroller (1) foci (1) Foci és súlyzós edzés (2) Fogyás (1) fogyás (4) fogyasztás (1) fogyás futással (1) Fogyókúra (17) fogyókúra (1) football (1) fordított diéta (1) formás popsi (1) függőségek (8) functional movement screen (1) funkcionális edzés (1) Furious Pete (1) futás (7) futball (2) futóiskola (2) gaba (1) garrett blevins (1) gázlóizom (2) gerincsérülés (1) gerincsérv (1) gi (1) glute (1) goblet squat (1) GPC világkupa Miskolc 2017 (1) guggolás (7) gurtni (1) gvt (1) gyakoriság (2) gyakorlatok (1) gyorserő (1) gyúrás (2) Hajdú Anikó (2) haladó (1) halolaj (1) háromfejű lábszárizom (1) hasmenés (1) hasprés (1) hassérv (1) has edzés (1) hatás (1) hátizom (1) helyi fogyás (1) hengerezés (2) hiba (1) hibajavítás (1) hideg vizes merülőfürdő (2) high frequency powerlifting (1) hiit (2) HIIT (1) hipertrófia (3) hiteles személyedző (1) HITT (1) hízás (1) hogyan (1) homofób (1) hormonpótlás (1) humor (1) húzódzkodás (1) ibuprofen (1) idősek (1) időskor (1) időskori (1) Időskori edzés (2) időszakos (1) időzítés (1) impingement szindróma (1) insane training (1) intenzitás (2) inverz anorexia nervosa (7) inzulin (1) iqfitnesz (1) IQfitnesz (4) izolációs gyakorlatok (3) izomdiszformia (7) izomépítés (1) izometrikus edzés (1) izomkifáradás (1) izomláz (2) izomnövelés (1) izomtömeg növelés (1) izom memória (1) izom összezavarás (1) ízület védelem (1) jerk (1) Jim Wendler (1) jim wendler (2) Jim wendler (1) John Mckean (1) jónás réka (1) jó zsaru rossz zsaru (1) kaizen (1) kai greene (1) kalács (1) kalória (14) kapszaicin (1) karácsony (2) kardió (5) karedzé (1) karedzés (1) karnozin (1) kávé (1) kcal (14) kenyér (1) késleltetett izomfájdalom (1) kétfejű lábikraizom (1) kétfejű lábikra izom (1) kezdő (2) kezdők (1) Kezdők edzésterve (1) kihívás (1) kiskorúak és a szteroid (1) klaszter edzés (1) klokov complex (1) kockahas (2) koffein (2) koffein tolerancia (1) kokljaev (1) kokov komplex (1) koksz (1) kombo szett (1) kompressziós ruházat (1) konstantin konstantinov (1) könyv (5) kövér (1) középhaladó (1) középkorú (1) közétkeztetés (1) kreatin (1) krioterápia (2) Kroczaleski (1) kroc row (1) labdarúgás (1) lábedzés (1) lábnyújtás (1) legjobb sport (1) lépéserő (1) lineáris periodizáció (2) lineáris progresszió (2) lucein (1) macskagyökér (1) mae (1) magassági maszk (2) magas fehérje bevitel (1) maltodextrin (1) maraton (1) mark rippetoe (1) martijn koevoets (2) masszázs (1) Matt kroc (3) medenceprés (1) melatonin (1) mell (1) mellkas (1) mellkas alakítása (1) mellkas növelése (1) mentális edzés (1) menza (1) merevlábú (1) merev lábas felhúzás (1) mérleg (1) Method of Error Amplification (1) Michael Phelps (1) Michael Phelps challenge (1) mikrosérülés (1) mítosz (1) mobilitás (3) mobilizáció (2) modell edzése (1) monitorozás (1) muscle up (1) nagy gyakoriságú erőemelés (1) nagy intenzitás (1) nagy terjedelem (1) nagy volumen (1) negyed guggolás (1) Németh Róbert (1) nők és a szteroid (1) no pain no gain (1) nyakmögött nyomás (1) nyaralás (2) nyújtás (3) nyújtó reflex (1) öblögetés (1) okosóra (1) omega-3 (1) online edzés (1) orbáncfű (1) öregek edzése (1) Őrült edzés (1) őrült edzés (1) összetett gyakorlatok (1) osztott edzés (1) öt perces edzés (1) öv (1) paprika (1) párhuzamos-elasztikus komponens (1) párolt zöldség (2) paul anderson (1) periodizáció (4) pihenő szünet (1) piramis (1) piruvate (1) placebó (1) placebo (1) plateu (1) poliquin (2) popsi edzés (1) powerbuilder (1) powerlifitng (1) powertraining (1) powrlifting (1) protein (16) protein turmix (7) pulzusmérés (1) pulzustartomány (1) puskás bogi (2) rack squat (1) rámpa sorozatok (1) recept (10) reflex (1) reformkonyha (14) regeneráció (4) reggeli edzés (1) reggeli kardió (1) rehabilitáció (1) rest pause (1) részismétlés (1) részleges mozgástartomány (1) reverse diet (1) Rich Piana (4) rmr (1) rotátorköppeny sérülés (1) RPE (2) rúdsebesség (1) samsung gear (1) Scitec raw felhúzó kupa (1) segítő (1) sérülés (1) sérv (1) simmons (1) Smolov (1) (1) soros-elasztikus komponens (1) sorozatok (2) sportfüggőség (2) spotter (1) sprint (3) stagnálás (1) steroid (1) stressz (1) stronglifts (1) súlycsoport (1) súlyemelés (2) súlyzós edzés (1) súlyzós edzés az állóképességi sportokban (1) súlyzós edzés triatlon duatlon maraton ironman (1) súly csökkentés (1) supraspinatus (1) szabadgyökök (1) szálkásítás (1) személyi edzés (2) szénhidrát (14) szőlőmag (1) szőlőmagörlemény (1) szteroid (7) szteroidok legalizálása (1) szteroid függőség (3) szuperszett (2) tab (1) tápanyagok (14) tápl (2) táplálékkiegészítő (2) táplálék kiegészítő (1) Táplálkozás (19) tárogatás (1) taurin (1) Team Suleiman (1) tejsavó (1) teljesítmény edzés (2) teljesítmény fokozás (3) teljes mozgástartomány (1) telomer (1) template (2) térdbandázs (1) térdízület (1) terepfutás (1) terhelés (2) terjedelem (2) testépítés (8) testépítés tudomány (1) testképzavar (12) testkompozíció (20) testzsír (4) testzsír mérés (2) texas módszer (1) tip (1) tipp (3) Tisza kupa 2017 (1) tojás (1) tojásfehérje (2) tolódzkodás (1) Tömegnövelés (18) tömegnövelő (2) tömegnövelő edzés (1) tom platz (1) top 5 legrosszabb gyakorlat (1) töredék súlyok (1) törzs stabiltás (1) Tóth Szilárd (1) tricepsz (2) triptofán (1) TSM (3) tud (1) tudomány (37) túró (6) unilaterális (1) ütközéses szindróma (1) út az első tolódzkodáshoz (1) vádli (2) valentin nap (1) véráram korlátozás (1) visage models hungary (1) vízhajtó (1) volumen (3) vörösszőlőmag (1) wendler 5/3/1 (1) wittmann zsolt (1) xiaomi amazfit (1) zabpehely (4) zabpehely kenyér (1) Zelenc János (5) zsír (13) zsírégetés (6)  (1) Címkefelhő

A blog szerkesztését és üzemeltetését a Publio segíti.

publio