A Slim Fast diéta

A diéták jönnek, mennek. Azonban van néhány közöttük, ami évtizedekig fent tud maradni. Ilyen a Slim Fast is, hiszen elődjével együtt már nagyjából hatvan éve a piacon van, és bár az internet térnyerésével hirtelen megsokszorozódott jobbnál jobb módszerek száma, a SF még mindig itt van, elérhető. Akkor ez lenne az évszázad diétája? Nézzük meg miben tud többet a többiektől:

slim-fast-journal-notebook-dieters-diet-nutrition-book-recycled-spiral-1500x1125.jpg

Az alap feltevés itt is az, mint mindenhol máshol, azaz, ha kevesebb kalóriát viszel be, mint amennyit elhasználsz, akkor fogyni fogsz. És jé, ez mindig működik! Akkor mitől más ez? A hozzá tartozó üzleti modelltől. Mióta a Coca-Cola megszületett, rengeteg más üdítőitalt dobtak piacra. Volt köztük, ami egészségesebb volt mint a Coca-Cola, és biztos volt, ami finomabb, vagy olcsóbb volt. Azonban a vállalkozás, ami mögött áll, az nem engedte, hogy bárki kiszorítsa a piacról. Itt is nagyjából ez a helyzet. Nincsenek csodák, ha nem eszel elég kalóriát, akkor le fogsz fogyni. Minden működő hosszú távú diéta alapja ez. Ha ehhez sikerül egy jól hangzó Brandet kitalálni és megcsinálni, akkor abból lesz egy sikeres üzleti vállalkozás, ha még ez ráadásul nemzetközileg is működik, akkor akkora know-how és pénzügyi háttér tud felépülni mögé, ami aztán az alapkoncepción túlnőve folyamatosan ott tud lenni a köztudatban. Ettől még persze lehetne akár jó is a SF, de a megfelelő marketing mellett, szinte majdnem mindegy, hogy mit is tud.

A diéták lényeg, hogy megvonunk magunktól valamit. Innentől kezdve ez teher, nem szeretjük. Kell valami motiváló, ami segít, hogy ne adjuk fel azonnal. Néhány embernél megvan az elszántság, és az elérhető végcél elegendő motivációt ad, de a többségnél ez kevés. Ők azok, aki folyamatosan fogyókúráznak és mégis egyre kövérebbek. Neki másra van szükségük. Három dolog van, ami egy átlagos diétát sikeressé tud tenni, az illúzió, az összetartozás érzése, és a fogva tartó erő.

regim-de-slabit-dieta-slimfast041.jpg

Az illúzió, a gyors fogyás. Ha megvonjuk a szénhidrátot, akkor hirtelen rengeteg vizet veszítünk, így az első héten simán lehet 4-5 kilókat fogyni. Ezt a legtöbb diétánál úgy adják el, mintha ez lenne az első siker, pedig hát ez csak egy ideiglenes állapot, ami aztán el is múlik, ha visszatérünk az eredeti étrendhez.

Az összetartozás. Szeretünk valahová tartozni, egy közösség részévé válni. A tudat, hogy több millió ember szintén az SF-et kortyolgatja velünk együtt naponta, összehoz minket. Nem akarjuk elveszíteni, büszkék leszünk rá. Sőt másokat is megpróbálunk megtéríteni, mert hisszük, hogy amit mi csinálunk az a legjobb.

Fogva tartó erő. Na ez a legrázósabb, mert egy káposzta leves diétánál nehéz ilyet találni. A saját akaraterőre egy üzleti modell nem támaszkodhat, mert ilyen nincs általában. Az emberek legalább 95%-a , vagy még több nem elég kitartó ahhoz, hogy végig csináljon egy normális diétát. De itt van a pénz, ami segíthet. Ha fizetsz egy diétáért, akkor nehezebben hagyod veszni a belefektetett összeget, és már legalább azt végigcsinálod, amit kifizettél. Az SF is pénzbe kerül. Ugyanazt a tápanyag mennyiséget sokkal olcsóbban is megvehetnéd és elfogyaszthatnád, tehát nem az olcsósága az előnye. Ezt persze nem kell a hátrányai közé sem felsorolni, mert egy diéta nem csak attól jó, hogy zsírt veszíthetsz vele, hanem attól is, hogy segít abban, hogy végig tud csinálni. Nos ebben az SF tényleg ott van a szeren.

002.jpg

Ha viszont már magát a diétát nézzük, akkor felesleges pénzkidobás. A lényeg, hogy az étkezéseid minél nagyobb számát váltsd ki SF termékekre, jellemzően shakekre. Megveszed a port, összekevered tejjel, kapsz egy finom löttyöt, amit megihatsz egy nap többször is. Finom, kevés benne a kalória. Este ehetsz egy kis rendes kaját is, aztán másnap kezdődik elölről, ha nassolni szeretnél, arra is van SF megoldás. A lusták diétája. Valamit, valamiért, vagy szánsz rá időt és energiát, összeállítasz minden nap egészséges, változatos ételeket, összetevőket és kalóriákat számolgatva. Aztán finomakat eszel jóízűen, vagy Veszel SF-ot és rohansz tovább. Valószínűleg az első eset egészségesebb, de az ellenkezőjét se bizonyított még be senki.

Összefoglalva, az SF is csak egy illúzió, de emberek millióinak erre van szüksége, nekik a csirke-rizs nem alternatíva, akkor meg csinálják kedvükre!

logo1_banner.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://eatmore.blog.hu/api/trackback/id/tr828737030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

IQfitnesz.hu

Blogomban a 30 év alatt összegyűjtött sport-tapasztalatomat és a nehezen megszerzett tudásomat próbálom megosztani Veletek. Néha tudományosan, néha csak viccesen.

Friss topikok

Címkék

2. palóc kupa (1) 2018 (2) 42k (1) 5/3/1 (3) 54321 (1) 5x5 (3) 8 órás karedzés (1) addiktív (1) aerobik (1) agonista (1) agystimulácó (1) ajándék (2) alapelv (1) alapgyakorlatok (2) állighúzás (1) altitude mask (1) alvás (1) ammónia (1) anabolikus ablak (2) anabolikus szteroid használat (1) antagonista (1) antioxidánsok (1) anyagcsere (1) apple watch (1) arginin (1) átalakulás (1) áthúzás (1) ATP edzés (1) autoregulation (1) a monolith építése (1) bandázs (1) bemelegítés (1) béta alanin (1) beta alanine (1) bevitel (1) bfr (1) bicepsz (2) bilaterális deficit (1) bloggerday (1) bmi (1) Bob Hoffman (1) Bodybuilding tudomány (1) body building (1) Body Building (23) Body fitness (1) Building the monolith (1) bukásig (1) celeb edzés (1) chuck taylor converse (1) cici (1) cipő (1) citrullin malate (1) combfeszítő (1) combhajlító (1) comb bicepsz (1) complex edzés (1) core edzés (1) cosmopolitan (1) crossfit (1) cross training (1) csalónap (1) csípő (1) csirkemell (6) CT Fletcher (1) cukor (1) diákolimpia (1) Diéta (20) diéta (13) divatmodell (1) doms (1) dopping (1) dorsalflexio (1) dorzolaterális prefrontális kéreg (1) dropset (2) edzés (15) edzéselmélet (8) edzésgyakoriság (3) edzésmódszer (6) edzésteljesítmény (4) edzéster (1) edzésterv (6) edzéstervezés (3) edzéstipp (1) edzéstudomány (1) edzés előtti pörgető (1) edzés időskorban (1) edzés időszak (1) edzés kihagyás (2) edzés nyaralás alatt (2) edzés sablon (1) edzés sérvvel (1) edző (2) edzőpartner (1) edzőtárs (1) ejtő sorozat (3) elevation mask (1) első húzódzkodás (1) első muscle up (1) első pull-up (1) eric lilliebridge (2) erőemelés (10) erőfejlesztés (1) erőnléti edzés (1) erőnövekedés (1) erőszint (1) esti edzés (1) étel (1) etika (1) étvágy (1) ezerismétléses karedzé (1) fájdalom (1) fáradás (1) fáradtság (2) farizom (1) fartlek (1) fat (1) fehérje (19) fehérjebevitel (3) fehérjeszintézis (1) fehérje diéta (2) fehérje szintézis (1) fejlődés (3) fej pozíció (1) fekvenyomás (7) fekvőtámasz (1) felhúzás (1) felhúzás edzésterv (1) félighártyás izom (1) féliginas izom (1) ferde hasizom edzése (1) feszítőizom reflex (1) fiatal (1) fitbit charge (1) fitness (1) fitnesz (3) fizikai aktivitás (1) fms (1) foamroller (1) foci (1) Foci és súlyzós edzés (2) Fogyás (1) fogyás (4) fogyasztás (1) fogyás futással (1) Fogyókúra (17) fogyókúra (1) football (1) fordított diéta (1) formás popsi (1) függőségek (8) functional movement screen (1) funkcionális edzés (1) Furious Pete (1) futás (7) futball (2) futóiskola (2) gaba (1) garrett blevins (1) gázlóizom (2) gerincsérülés (1) gerincsérv (1) gi (1) glute (1) goblet squat (1) GPC világkupa Miskolc 2017 (1) guggolás (7) gurtni (1) gvt (1) gyakoriság (2) gyakorlatok (1) gyorserő (1) gyúrás (2) Hajdú Anikó (2) haladó (1) halolaj (1) háromfejű lábszárizom (1) hasmenés (1) hasprés (1) hassérv (1) has edzés (1) hatás (1) hátizom (1) helyi fogyás (1) hengerezés (2) hiba (1) hibajavítás (1) hideg vizes merülőfürdő (2) high frequency powerlifting (1) hiit (2) HIIT (1) hipertrófia (3) hiteles személyedző (1) HITT (1) hízás (1) hogyan (1) homofób (1) hormonpótlás (1) humor (1) húzódzkodás (1) ibuprofen (1) idősek (1) időskor (1) időskori (1) Időskori edzés (2) időszakos (1) időzítés (1) impingement szindróma (1) insane training (1) intenzitás (2) inverz anorexia nervosa (7) inzulin (1) iqfitnesz (1) IQfitnesz (4) izolációs gyakorlatok (3) izomdiszformia (7) izomépítés (1) izometrikus edzés (1) izomkifáradás (1) izomláz (2) izomnövelés (1) izomtömeg növelés (1) izom memória (1) izom összezavarás (1) ízület védelem (1) jerk (1) Jim Wendler (1) jim wendler (2) Jim wendler (1) John Mckean (1) jónás réka (1) jó zsaru rossz zsaru (1) kaizen (1) kai greene (1) kalács (1) kalória (14) kapszaicin (1) karácsony (2) kardió (5) karedzé (1) karedzés (1) karnozin (1) kávé (1) kcal (14) kenyér (1) késleltetett izomfájdalom (1) kétfejű lábikraizom (1) kétfejű lábikra izom (1) kezdő (2) kezdők (1) Kezdők edzésterve (1) kihívás (1) kiskorúak és a szteroid (1) klaszter edzés (1) klokov complex (1) kockahas (2) koffein (2) koffein tolerancia (1) kokljaev (1) kokov komplex (1) koksz (1) kombo szett (1) kompressziós ruházat (1) konstantin konstantinov (1) könyv (5) kövér (1) középhaladó (1) középkorú (1) közétkeztetés (1) kreatin (1) krioterápia (2) Kroczaleski (1) kroc row (1) labdarúgás (1) lábedzés (1) lábnyújtás (1) legjobb sport (1) lépéserő (1) lineáris periodizáció (2) lineáris progresszió (2) lucein (1) macskagyökér (1) mae (1) magassági maszk (2) magas fehérje bevitel (1) maltodextrin (1) maraton (1) mark rippetoe (1) martijn koevoets (2) masszázs (1) Matt kroc (3) medenceprés (1) melatonin (1) mell (1) mellkas (1) mellkas alakítása (1) mellkas növelése (1) mentális edzés (1) menza (1) merevlábú (1) merev lábas felhúzás (1) mérleg (1) Method of Error Amplification (1) Michael Phelps (1) Michael Phelps challenge (1) mikrosérülés (1) mítosz (1) mobilitás (3) mobilizáció (2) modell edzése (1) monitorozás (1) muscle up (1) nagy gyakoriságú erőemelés (1) nagy intenzitás (1) nagy terjedelem (1) nagy volumen (1) negyed guggolás (1) Németh Róbert (1) nők és a szteroid (1) no pain no gain (1) nyakmögött nyomás (1) nyaralás (2) nyújtás (3) nyújtó reflex (1) öblögetés (1) okosóra (1) omega-3 (1) online edzés (1) orbáncfű (1) öregek edzése (1) Őrült edzés (1) őrült edzés (1) összetett gyakorlatok (1) osztott edzés (1) öt perces edzés (1) öv (1) paprika (1) párhuzamos-elasztikus komponens (1) párolt zöldség (2) paul anderson (1) periodizáció (4) pihenő szünet (1) piramis (1) piruvate (1) placebó (1) placebo (1) plateu (1) poliquin (2) popsi edzés (1) powerbuilder (1) powerlifitng (1) powertraining (1) powrlifting (1) protein (16) protein turmix (7) pulzusmérés (1) pulzustartomány (1) puskás bogi (2) rack squat (1) rámpa sorozatok (1) recept (10) reflex (1) reformkonyha (14) regeneráció (4) reggeli edzés (1) reggeli kardió (1) rehabilitáció (1) rest pause (1) részismétlés (1) részleges mozgástartomány (1) reverse diet (1) Rich Piana (4) rmr (1) rotátorköppeny sérülés (1) RPE (2) rúdsebesség (1) samsung gear (1) Scitec raw felhúzó kupa (1) segítő (1) sérülés (1) sérv (1) simmons (1) Smolov (1) (1) soros-elasztikus komponens (1) sorozatok (2) sportfüggőség (2) spotter (1) sprint (3) stagnálás (1) steroid (1) stressz (1) stronglifts (1) súlycsoport (1) súlyemelés (2) súlyzós edzés (1) súlyzós edzés az állóképességi sportokban (1) súlyzós edzés triatlon duatlon maraton ironman (1) súly csökkentés (1) supraspinatus (1) szabadgyökök (1) szálkásítás (1) személyi edzés (2) szénhidrát (14) szőlőmag (1) szőlőmagörlemény (1) szteroid (7) szteroidok legalizálása (1) szteroid függőség (3) szuperszett (2) tab (1) tápanyagok (14) tápl (2) táplálékkiegészítő (2) táplálék kiegészítő (1) Táplálkozás (19) tárogatás (1) taurin (1) Team Suleiman (1) tejsavó (1) teljesítmény edzés (2) teljesítmény fokozás (3) teljes mozgástartomány (1) telomer (1) template (2) térdbandázs (1) térdízület (1) terepfutás (1) terhelés (2) terjedelem (2) testépítés (8) testépítés tudomány (1) testképzavar (12) testkompozíció (20) testzsír (4) testzsír mérés (2) texas módszer (1) tip (1) tipp (3) Tisza kupa 2017 (1) tojás (1) tojásfehérje (2) tolódzkodás (1) Tömegnövelés (18) tömegnövelő (2) tömegnövelő edzés (1) tom platz (1) top 5 legrosszabb gyakorlat (1) töredék súlyok (1) törzs stabiltás (1) Tóth Szilárd (1) tricepsz (2) triptofán (1) TSM (3) tud (1) tudomány (37) túró (6) unilaterális (1) ütközéses szindróma (1) út az első tolódzkodáshoz (1) vádli (2) valentin nap (1) véráram korlátozás (1) visage models hungary (1) vízhajtó (1) volumen (3) vörösszőlőmag (1) wendler 5/3/1 (1) wittmann zsolt (1) xiaomi amazfit (1) zabpehely (4) zabpehely kenyér (1) Zelenc János (5) zsír (13) zsírégetés (6)  (1) Címkefelhő

A blog szerkesztését és üzemeltetését a Publio segíti.

publio