A könnyebb élet diéta

Könnyebb élet. Már a neve is csodálatos. Ezek után már, szinte kérhet bármit tőlünk megtesszük. Megtesszük, mert ha kellett, akkor nem ettünk szénhidrátot fehérjével együtt, vagy egyáltalán nem ettünk szénhidrátot, ha kellett, akkor csak grépfrútot ettünk, vagy káposztalevest. Ilyen csodálatos ígéret reményében ugyan mit meg nem tennénk? Ráadásul nem is olyan bonyolult, amit ez a diéta megkíván, nem kell négyjegyű függvénytáblával járkálni, nem kell számolgatni, nem kell ismerni az összes étel összes összetevőjét, nem kell méregetni, időt nézegetni, előre főzni és kajás csomagokat hordanunk magunkkal egész nap. Óh igen, ez mindenki álma. Egyetlen egy dolgot kell betartani: NE EGYÉL SEMMIT SEM! Hát nem egyszerű?

article-1186869-05116617000005dc-108_468x335.jpg

Mivel fényből élni még Lagzi Lajcsi sem tudott, ezért itt sem fog működni, így a diéta részét képezik a folyékony ételhelyettesítők és a tanácsadás. Heti rendszerességgel összegyűlnek a diétázók és, ahol megbeszélik a tapasztalataikat, megerősítik egymást, hogy jó úton járnak, visszatérítik a kiugrani vágyókat, tanácsokat kapnak a következő hétre, és lehetőségük van megvásárolni a következő heti turmix adagjukat. Ezek különböző levesek, turmixok, melyekből mint egy napi 500 kcal-t szabad magunkhoz vennünk.

Az elmélet az, hogy ha az alkoholistáknál működik a pia megvonás, a drogosoknál a drog megvonás, akkor kövéreknél is működni fog az evés megvonása, a függőség okát megszüntetve Hiszen a túlevés is csak egy fajta függőség. Tulajdonképpen a döntés lehetőségét vonjuk meg magunktól, hogy mit együnk. Néhány heti tanácsadás és összejövetel után lejössz erről a rossz szokásodról, hogy enni szeretnél valamit.

A bevezető szakasz 100 napos, amikor is csak a fent említetteket fogyaszthatod. Ha sikeresen túljutottál a bevezetésen, akkor fokozatosan újra megismertetik veled a hagyományos ételeket, hogy csökkentség a Lighter life ételektől való függést.

A diéta során nagyon fontos szerepet kap a víz, amiből legalább 4 litert meg kell inni naponta. Az elmélet szerint ennek 3 fontos oka van:

  1. Tisztára mossa a szervezetet a vizelet kiválasztáson keresztül, a gyors fogyás alatt létrejött mérgező ketonokat minél gyorsabban kimossuk a szervezetből.
  2. Pótoljuk az egyébként élelmiszerekkel bevitt folyadékmennyiséget.
  3. A sok folyadék alacsonyan tartja a vérnyomást, így a diétázók nem fognak szédülni.

A látszat ellenére vannak pozitívumai ennek a diétának, még ha az egész egy agyament ötletnek tűnik is. Azoknak akik ténylegesen evési függőségben szenvednek valós segítséget jelenthet, bár nem biztos hogy az evés beszüntetése a tökéletes alternatíva a problémájukra. Azzal hogy a támogató csoportok hetente összegyűlnek moderálás mellett, az folyamatos megerősítést jelent a gyengébb akaratú résztvevőknek és a közösséghez tartozás segíthet a kitartásban és eredményességben. Ezen felül, akik súlyosan elhízottak, ott a nagyon alacsony kalória bevitel hamar át fog váltani ketogén diétává, ami folyamatos zsírvesztést fog előidézni.

lighterlife-diet.jpg

Ugyanakkor nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a függőség nem játék, nem szabad kísérletezgetni vele. Maga a diéta is figyelembe veszi, hogy az eleinte szilárd táplálék függők a 100 napos program végére folyékony élelmiszer függővé vállhatnak, és újra vissza kell őket szoktatni. Tehát mégsem a függőséget sikerült kezelni, csak terelgetjük őket egyik függőségből a másikba. A nagyon alacsony kalória bevitelnek komoly mellékhatásai lehetnek:

  • székrekedés
  • szédülés
  • haj és köröm tönkremenetele
  • bőr problémák
  • menstruációs ciklus felborulása
  • általános gyengeség

Összefoglalva, bárki is találta ki ezt a diétát, volt valami elképzelése, hogy mit szeretne, de nem biztos, hogy a megfelelő, végleges eredményt biztosító módszert sikerült hozzá megkreálnia. A súlyosan evésfüggő emberek esetében ideig, óráig eredményes lehet, de ha függőség okával nem foglalkozunk, akkor megint elő fog jönni a probléma. Ráadásul 500 kalória bevitelével szinte lehetetlen a megfelelő tápanyag mennyiséget magunkhoz venni, ha csak nem tömjük magunkba a vitaminokat és ásványi anyagokat is, így viszont jelentősen kockáztatjuk az egészségünket.

(a fent leírtak tényleg nem a mi gondolatainkat tükrözik, egyszerűen csak létezik ilyen idiótaság is)

A sport sokkal jobb és egészségesebb alternatíva lehet, kevesebb szenvedéssel. Egy jó csapattal együtt edzeni igazán motiváló lehet és akár a probléma gyökerét is megszüntetheti!

logo1_banner.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://eatmore.blog.hu/api/trackback/id/tr388751136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

IQfitnesz.hu

Blogomban a 30 év alatt összegyűjtött sport-tapasztalatomat és a nehezen megszerzett tudásomat próbálom megosztani Veletek. Néha tudományosan, néha csak viccesen.

Friss topikok

Címkék

2. palóc kupa (1) 2018 (2) 42k (1) 5/3/1 (3) 54321 (1) 5x5 (3) 8 órás karedzés (1) addiktív (1) aerobik (1) agonista (1) agystimulácó (1) ajándék (2) alapelv (1) alapgyakorlatok (2) állighúzás (1) altitude mask (1) alvás (1) ammónia (1) anabolikus ablak (2) anabolikus szteroid használat (1) antagonista (1) antioxidánsok (1) anyagcsere (1) apple watch (1) arginin (1) átalakulás (1) áthúzás (1) ATP edzés (1) autoregulation (1) a monolith építése (1) bandázs (1) bemelegítés (1) béta alanin (1) beta alanine (1) bevitel (1) bfr (1) bicepsz (2) bilaterális deficit (1) bloggerday (1) bmi (1) Bob Hoffman (1) Bodybuilding tudomány (1) body building (1) Body Building (23) Body fitness (1) Building the monolith (1) bukásig (1) celeb edzés (1) chuck taylor converse (1) cici (1) cipő (1) citrullin malate (1) combfeszítő (1) combhajlító (1) comb bicepsz (1) complex edzés (1) core edzés (1) cosmopolitan (1) crossfit (1) cross training (1) csalónap (1) csípő (1) csirkemell (6) CT Fletcher (1) cukor (1) diákolimpia (1) Diéta (20) diéta (13) divatmodell (1) doms (1) dopping (1) dorsalflexio (1) dorzolaterális prefrontális kéreg (1) dropset (2) edzés (15) edzéselmélet (8) edzésgyakoriság (3) edzésmódszer (6) edzésteljesítmény (4) edzéster (1) edzésterv (6) edzéstervezés (3) edzéstipp (1) edzéstudomány (1) edzés előtti pörgető (1) edzés időskorban (1) edzés időszak (1) edzés kihagyás (2) edzés nyaralás alatt (2) edzés sablon (1) edzés sérvvel (1) edző (2) edzőpartner (1) edzőtárs (1) ejtő sorozat (3) elevation mask (1) első húzódzkodás (1) első muscle up (1) első pull-up (1) eric lilliebridge (2) erőemelés (10) erőfejlesztés (1) erőnléti edzés (1) erőnövekedés (1) erőszint (1) esti edzés (1) étel (1) etika (1) étvágy (1) ezerismétléses karedzé (1) fájdalom (1) fáradás (1) fáradtság (2) farizom (1) fartlek (1) fat (1) fehérje (19) fehérjebevitel (3) fehérjeszintézis (1) fehérje diéta (2) fehérje szintézis (1) fejlődés (3) fej pozíció (1) fekvenyomás (7) fekvőtámasz (1) felhúzás (1) felhúzás edzésterv (1) félighártyás izom (1) féliginas izom (1) ferde hasizom edzése (1) feszítőizom reflex (1) fiatal (1) fitbit charge (1) fitness (1) fitnesz (3) fizikai aktivitás (1) fms (1) foamroller (1) foci (1) Foci és súlyzós edzés (2) Fogyás (1) fogyás (4) fogyasztás (1) fogyás futással (1) Fogyókúra (17) fogyókúra (1) football (1) fordított diéta (1) formás popsi (1) függőségek (8) functional movement screen (1) funkcionális edzés (1) Furious Pete (1) futás (7) futball (2) futóiskola (2) gaba (1) garrett blevins (1) gázlóizom (2) gerincsérülés (1) gerincsérv (1) gi (1) glute (1) goblet squat (1) GPC világkupa Miskolc 2017 (1) guggolás (7) gurtni (1) gvt (1) gyakoriság (2) gyakorlatok (1) gyorserő (1) gyúrás (2) Hajdú Anikó (2) haladó (1) halolaj (1) háromfejű lábszárizom (1) hasmenés (1) hasprés (1) hassérv (1) has edzés (1) hatás (1) hátizom (1) helyi fogyás (1) hengerezés (2) hiba (1) hibajavítás (1) hideg vizes merülőfürdő (2) high frequency powerlifting (1) hiit (2) HIIT (1) hipertrófia (3) hiteles személyedző (1) HITT (1) hízás (1) hogyan (1) homofób (1) hormonpótlás (1) humor (1) húzódzkodás (1) ibuprofen (1) idősek (1) időskor (1) időskori (1) Időskori edzés (2) időszakos (1) időzítés (1) impingement szindróma (1) insane training (1) intenzitás (2) inverz anorexia nervosa (7) inzulin (1) iqfitnesz (1) IQfitnesz (4) izolációs gyakorlatok (3) izomdiszformia (7) izomépítés (1) izometrikus edzés (1) izomkifáradás (1) izomláz (2) izomnövelés (1) izomtömeg növelés (1) izom memória (1) izom összezavarás (1) ízület védelem (1) jerk (1) Jim Wendler (1) jim wendler (2) Jim wendler (1) John Mckean (1) jónás réka (1) jó zsaru rossz zsaru (1) kaizen (1) kai greene (1) kalács (1) kalória (14) kapszaicin (1) karácsony (2) kardió (5) karedzé (1) karedzés (1) karnozin (1) kávé (1) kcal (14) kenyér (1) késleltetett izomfájdalom (1) kétfejű lábikraizom (1) kétfejű lábikra izom (1) kezdő (2) kezdők (1) Kezdők edzésterve (1) kihívás (1) kiskorúak és a szteroid (1) klaszter edzés (1) klokov complex (1) kockahas (2) koffein (2) koffein tolerancia (1) kokljaev (1) kokov komplex (1) koksz (1) kombo szett (1) kompressziós ruházat (1) konstantin konstantinov (1) könyv (5) kövér (1) középhaladó (1) középkorú (1) közétkeztetés (1) kreatin (1) krioterápia (2) Kroczaleski (1) kroc row (1) labdarúgás (1) lábedzés (1) lábnyújtás (1) legjobb sport (1) lépéserő (1) lineáris periodizáció (2) lineáris progresszió (2) lucein (1) macskagyökér (1) mae (1) magassági maszk (2) magas fehérje bevitel (1) maltodextrin (1) maraton (1) mark rippetoe (1) martijn koevoets (2) masszázs (1) Matt kroc (3) medenceprés (1) melatonin (1) mell (1) mellkas (1) mellkas alakítása (1) mellkas növelése (1) mentális edzés (1) menza (1) merevlábú (1) merev lábas felhúzás (1) mérleg (1) Method of Error Amplification (1) Michael Phelps (1) Michael Phelps challenge (1) mikrosérülés (1) mítosz (1) mobilitás (3) mobilizáció (2) modell edzése (1) monitorozás (1) muscle up (1) nagy gyakoriságú erőemelés (1) nagy intenzitás (1) nagy terjedelem (1) nagy volumen (1) negyed guggolás (1) Németh Róbert (1) nők és a szteroid (1) no pain no gain (1) nyakmögött nyomás (1) nyaralás (2) nyújtás (3) nyújtó reflex (1) öblögetés (1) okosóra (1) omega-3 (1) online edzés (1) orbáncfű (1) öregek edzése (1) Őrült edzés (1) őrült edzés (1) összetett gyakorlatok (1) osztott edzés (1) öt perces edzés (1) öv (1) paprika (1) párhuzamos-elasztikus komponens (1) párolt zöldség (2) paul anderson (1) periodizáció (4) pihenő szünet (1) piramis (1) piruvate (1) placebó (1) placebo (1) plateu (1) poliquin (2) popsi edzés (1) powerbuilder (1) powerlifitng (1) powertraining (1) powrlifting (1) protein (16) protein turmix (7) pulzusmérés (1) pulzustartomány (1) puskás bogi (2) rack squat (1) rámpa sorozatok (1) recept (10) reflex (1) reformkonyha (14) regeneráció (4) reggeli edzés (1) reggeli kardió (1) rehabilitáció (1) rest pause (1) részismétlés (1) részleges mozgástartomány (1) reverse diet (1) Rich Piana (4) rmr (1) rotátorköppeny sérülés (1) RPE (2) rúdsebesség (1) samsung gear (1) Scitec raw felhúzó kupa (1) segítő (1) sérülés (1) sérv (1) simmons (1) Smolov (1) (1) soros-elasztikus komponens (1) sorozatok (2) sportfüggőség (2) spotter (1) sprint (3) stagnálás (1) steroid (1) stressz (1) stronglifts (1) súlycsoport (1) súlyemelés (2) súlyzós edzés (1) súlyzós edzés az állóképességi sportokban (1) súlyzós edzés triatlon duatlon maraton ironman (1) súly csökkentés (1) supraspinatus (1) szabadgyökök (1) szálkásítás (1) személyi edzés (2) szénhidrát (14) szőlőmag (1) szőlőmagörlemény (1) szteroid (7) szteroidok legalizálása (1) szteroid függőség (3) szuperszett (2) tab (1) tápanyagok (14) tápl (2) táplálékkiegészítő (2) táplálék kiegészítő (1) Táplálkozás (19) tárogatás (1) taurin (1) Team Suleiman (1) tejsavó (1) teljesítmény edzés (2) teljesítmény fokozás (3) teljes mozgástartomány (1) telomer (1) template (2) térdbandázs (1) térdízület (1) terepfutás (1) terhelés (2) terjedelem (2) testépítés (8) testépítés tudomány (1) testképzavar (12) testkompozíció (20) testzsír (4) testzsír mérés (2) texas módszer (1) tip (1) tipp (3) Tisza kupa 2017 (1) tojás (1) tojásfehérje (2) tolódzkodás (1) Tömegnövelés (18) tömegnövelő (2) tömegnövelő edzés (1) tom platz (1) top 5 legrosszabb gyakorlat (1) töredék súlyok (1) törzs stabiltás (1) Tóth Szilárd (1) tricepsz (2) triptofán (1) TSM (3) tud (1) tudomány (37) túró (6) unilaterális (1) ütközéses szindróma (1) út az első tolódzkodáshoz (1) vádli (2) valentin nap (1) véráram korlátozás (1) visage models hungary (1) vízhajtó (1) volumen (3) vörösszőlőmag (1) wendler 5/3/1 (1) wittmann zsolt (1) xiaomi amazfit (1) zabpehely (4) zabpehely kenyér (1) Zelenc János (5) zsír (13) zsírégetés (6)  (1) Címkefelhő

A blog szerkesztését és üzemeltetését a Publio segíti.

publio