13+1 tény és tévhit a szteroidokról

Az elmúlt 10-15 év testépítő tendenciája sajnos abba az irányba mutat, hogy egyre nagyobbra és nagyobbra kell kigyúrnunk magunkat, ha ki akarunk emelkedni a tömegből. Sajnos ez a megfelelési kényszer magával vonzza a „könnyebb” út keresését. Sokan a szteroidokban látják a megoldást, de a szteroid használat terjedése magával hozta az ellentábor egyre hangosabb és elszántabb tiltakozását. Mivel egy tiltott dologról van szó, így sajnos a köztudatban keringő információk értéke és igazságtartalma sok esetben megkérdőjelezhető. A következőkben ezek közül próbálok meg néhányat igazolni vagy megcáfolni...

szteroid.png

1. A szteroidok használata halált okoz

A szteroidok is és minden más gyógyszer vagy drog halált okozhat nagy mennyiségben. Ugyanígy az aszpirin is nagy mennyiségben végzetes lehet, mégsem aggódik tőle senki. Mellékhatások tekintetében sokkal veszélyesebb hatóanyagú szereket írnak fel nap, mint nap az orvosok.

2. A szteroidokhoz bárki könnyen hozzájuthat

Ez részben igaz, mivel ha valaki rendszeresen lejár terembe gyúrni, azt előbb utóbb megtalálja valami fazon, aki megpróbál cuccot eladni neki. Az már más kérdés, hogy amit el akar adni nekünk az igazi-e. Sajnos a piacon elérhető legtöbb cucc hamisítvány. Rengeteg írás található a neten, hogy miként lehet a hamisítványokat beazonosítani. De még, ha valami ismert underground laboratóriumból is sikerül valamit beszereznünk, a hatóanyag tartalmában akkor sem lehetünk biztosak. Tehát igazi megbízható szteroidhoz hozzájutni nem annyira egyszerű.

3. Csak tablettás / csak ampullás formában léteznek szteroidok

Mind szájon át szedhető, mind injekció formájában alkalmazandó szteroidok léteznek. Sőt például a winstrol injekciót meg is lehet inni, úgyis majdnem ugyanúgy hat. Van különbség nagy általánosságban a két csoport között, az szájon át szedhető szteroidok általában androgénikusabbak, erősebb mellékhatás jellemzi őket és terhelik a májat. Az injekciók általában anabolikusabbak enyhébb a mellékhatásuk és kevésbé bántják a májat. Természetesen ahány fajta, annyi tulajdonság.

4. A szteroidok csökkentik az állóképességet

És Lance Armstrong? A viccet félre téve a szteroidok általában javítják az általános kondíciót és erőnlétet így az állóképességre is jó hatással vannak. Testépítő körökben elterjedt pletyka, hogy a trenbolone légszomjat okozhat, csökkenti az állóképességet, de ez a hatása inkább csak a többi szteroidhoz mérhető. Mivel növelik a hemoglobin szintet így javul a vér oxigénszállító szintje, tehát semmiképpen sem ronthatnak a kitartásunkon.

5. A szteroid használattól a nők átváltoznak férfivá

Ez megint az alkalmazott szteroid típusától és mennyiségétől függ. Tény és való, ha egy nő tesztoszteront kezd el szedni, akkor elkezd férfiasodni. Vannak a nők által is használható enyhébb szteroidok, anavar, stanozolol, de egy női testnek nincs szüksége szteroidokra és ha férfi mennyiségű cuccot kezd el tolni, akkor úgy is fog kinézni. Visszafordíthatatlanul!

st2.jpg

6. A szteroid a gyors és könnyű megoldás

Ha valaki elkezd szteroidokat használni, még nem lesz Mr. Olympia, de még különösebben izmos vagy erős sem. Ehhez ugyanúgy edzenie, aludnia és ennie kell. Sőt! A szteroid csak abban segít, hogy még keményebben tudjon edzeni, javuljon az anyagcseréje és gyorsabban regenerálódjon. A szteroidok használatával sokkal keményebben lehet edzeni, de ez irtózatos munkát és erőfeszítést jelent. Sokkal többet, mint amit nélkülük meg tudnánk tenni. Csakugyan segítenek, hogy nagyobbra tudjunk nőni gyorsabban, de ez semmiképpen nem nevezhető könnyebbnek.

st1.jpg

 

7. A szteroidok károsítják a májat

A szájon át szedhető szerek csakugyan megterhelik a májat, de az injekciók általában nem. Kivételt képez itt is például a trenbolone, mert még intramusculáris alkalmazás esetén is komoly megterhelést ró a májra. Minden szájon át szedett szer keresztülmegy a májon, így természetesen terheli azt. Pont ezért az injekciók használata tanácsolt, ugyanakkor ez nem azt jelenti, hogy az injekció nem hat májra! 

8. A szteroidok használatától összezsugorodik a péniszünk

Ez megint csak a tinik elrettentésére lett kitalálva, bár közvetve van benne igazság. Ami igaz, az hogy már az első adag szteroid beszúrása leállítja a herék természetes tesztoszteron termelését, és amíg használjuk nem is indul magától újra. Amíg viszont nem működnek a herék zsugorodnak. Ezért kell kúrákat alkalmazni, különben borsó méretű herékkel kell leélni hátralévő életünket, és mesterséges hormonpótlással. Amíg nincs tesztoszteron termelésünk és nem pótoljuk ezt, addig a libidó is oda lesz, és ha nem működik, akkor a pénisz is összemehet egy kicsit, de ez nem jellemző.

st3.jpg

 

9. A szteroidok depressziót okoznak

Miért is lennénk depressziósak, mikor halhatatlannak érezzük magunkat. Nő az izomtömegünk szinte szemmel láthatóan, erősek vagyunk, nem fognak rajtunk a betegségek, nő az önbizalmunk, akkor mitől lennénk depressziósak? Bármi mástól lehet, de nem a szteroidoktól. Van viszont egy másik ide vágó hatás is, mégpedig az, hogy a felesleges tesztoszteron ösztrogénné alakul, ami magával vonzza a nőiesedést és ennek egyik megjelenése az érzelmi hullámzás, felfokozott érzelmi állapot. Egy kigyúrt kokszoló állat könnyen elsírja magát a Titanicon :-)

10. A szteroidok megállítják a növekedést.

Erre meg hogy jöttek rá vajon? Tizenévesen teljesen felesleges szteroidokhoz fordulni (később is!), mikor egyébként is buzognak bennünk a hormonok. Amíg be nem fejeződik a növekedésünk és be nem áll a hormontermelésünk, addig felesleges mesterségesen bolygatni, jönnek nélküle is az eredmények. Mikorra ez befejeződik, akkor elérjük a végleges testmagasságunkat tehát nem lesz hatása a szteroidnak a testmagasságra. A növekedési hormon az már egy másik kérdés, de az sem állítja meg vagy csökkenti, pont ellenkezőleg.

11. A szteroidok fokozzák a prosztatarák veszélyét

Az tény, hogy a magasabb tesztoszteron szint növeli a prosztatarák kialakulásának veszélyét. De ez genetikai hajlam kérdése, és aki erre hajlamos, annál sajnos szteroid nélkül is ki fog alakulni. Kérdés hogy a patkányokon végzett kísérletek mennyire adoptálhatóak emberekre. És az ott kapott eredmények alapján egyértelműen kijelenthető-e bármi is. Amíg a szteroidok használata tiltott (a sportban), addig kísérletezni sem fognak vele, így az ismereteink jó része tapasztalati lesz. Azok, akiknek orvosilag szükségük van szteroidokra, mesterséges pótlás, HIV, stb. azok viszont nem tekinthetőek összemérhetőnek egy jó fizikai állapotban lévő egészséges gyúróssal. Így nincs erre eddig egyértelmű bizonyíték. Egyébként valószínűleg, mint a legtöbb mesterséges anyag, így a szteroidok sem a legjobb barátai szervezetünknek.

12. A szteroidok kopaszságot okoznak

Ez megint egy olyan kérdés, ami főleg genetika kérdése. Aki arra hivatott, hogy középkorúan már kopasz legyen, az az is lesz, ha szed szteroidot, ha nem. Aki genetikailag nem hajlamos a kopaszodásra az a szteroid miatt sem lesz az.

13. Roid Rage / Agresszió

Erre még nem találtam megfelelő magyar kifejezést, de lényege az, hogy a szteroidok fokozhatják az agresszivitást. Ez ismételten típus kérdése, az enyhébb szerek, stanozolol, anavar szinte semmilyen hatással nincsenek az aggresszivitásra, vannak a közepesen erős cuccok, deca, stb, amelyek enyhén megemelhetik az aggresszivitást, annál aki erre hajlamos. És vannak a „kemény” cuccok, már ebből a szempontból, tesztoszteron, halotestin, naposim (paraszt koksz, sicc!), amelyek kifejezetten kiváltják, ha tetszik, ha nem. Ha eléggé odafigyelünk, akkor azért ez elég jól koordinálható és nem kell attól félni, hogy véletlenül lefejeljük a közértes nénit, ha véletlenül 5 dekával több parizert ad.

Hulk_Screaming.jpg

+1 A szteroidok függőséget okoznak

Ha az ember nem rontja el az első kúráját, kap hozzá elég segítséget, nem lesz gyno-s jó helyre és jól szúrja, akkor sajnos maradandó élmény lehet, amit újra és újra át akar élni az ember. És hiába a veszélyek, mellékhatások, kényelmetlenségek (egy kúra a pct-vel együtt, akár 60-70 injekciót is jelenthet!), mégis újra és újra bele fog kezdeni, tehát függő lesz. 

Végezetül pedig fontos leszögeznem, hogy az eatmore.blog.hu teljes mértékben elutasítja a doppingszerek használatát. Mindenkinek szabad akarata és döntési joga van. A saját kezetekben van, hogy milyen szerekkel gyorsítjátok az izomnövekedést. Mint, ahogy az is, hogy vállaljátok az esetleges következményeket. Ha a fentiek alapján valaki mégis úgy gondolná, hogy milyen jó ötlet szteroidokat használni és az mekkora buli, annak szívesen segítek átgondolni. Bárki, bármit mond, nem biztos, hogy ez az út amit választanod kell!

logo1_banner.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://eatmore.blog.hu/api/trackback/id/tr46647485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

IQfitnesz.hu

Blogomban a 30 év alatt összegyűjtött sport-tapasztalatomat és a nehezen megszerzett tudásomat próbálom megosztani Veletek. Néha tudományosan, néha csak viccesen.

Friss topikok

Címkék

2. palóc kupa (1) 2018 (2) 42k (1) 5/3/1 (3) 54321 (1) 5x5 (3) 8 órás karedzés (1) addiktív (1) aerobik (1) agonista (1) agystimulácó (1) ajándék (2) alapelv (1) alapgyakorlatok (2) állighúzás (1) altitude mask (1) alvás (1) ammónia (1) anabolikus ablak (2) anabolikus szteroid használat (1) antagonista (1) antioxidánsok (1) anyagcsere (1) apple watch (1) arginin (1) átalakulás (1) áthúzás (1) ATP edzés (1) autoregulation (1) a monolith építése (1) bandázs (1) bemelegítés (1) béta alanin (1) beta alanine (1) bevitel (1) bfr (1) bicepsz (2) bilaterális deficit (1) bloggerday (1) bmi (1) Bob Hoffman (1) Bodybuilding tudomány (1) body building (1) Body Building (23) Body fitness (1) Building the monolith (1) bukásig (1) celeb edzés (1) chuck taylor converse (1) cici (1) cipő (1) citrullin malate (1) combfeszítő (1) combhajlító (1) comb bicepsz (1) complex edzés (1) core edzés (1) cosmopolitan (1) crossfit (1) cross training (1) csalónap (1) csípő (1) csirkemell (6) CT Fletcher (1) cukor (1) diákolimpia (1) Diéta (20) diéta (13) divatmodell (1) doms (1) dopping (1) dorsalflexio (1) dorzolaterális prefrontális kéreg (1) dropset (2) edzés (15) edzéselmélet (8) edzésgyakoriság (3) edzésmódszer (6) edzésteljesítmény (4) edzéster (1) edzésterv (6) edzéstervezés (3) edzéstipp (1) edzéstudomány (1) edzés előtti pörgető (1) edzés időskorban (1) edzés időszak (1) edzés kihagyás (2) edzés nyaralás alatt (2) edzés sablon (1) edzés sérvvel (1) edző (2) edzőpartner (1) edzőtárs (1) ejtő sorozat (3) elevation mask (1) első húzódzkodás (1) első muscle up (1) első pull-up (1) eric lilliebridge (2) erőemelés (10) erőfejlesztés (1) erőnléti edzés (1) erőnövekedés (1) erőszint (1) esti edzés (1) étel (1) etika (1) étvágy (1) ezerismétléses karedzé (1) fájdalom (1) fáradás (1) fáradtság (2) farizom (1) fartlek (1) fat (1) fehérje (19) fehérjebevitel (3) fehérjeszintézis (1) fehérje diéta (2) fehérje szintézis (1) fejlődés (3) fej pozíció (1) fekvenyomás (7) fekvőtámasz (1) felhúzás (1) felhúzás edzésterv (1) félighártyás izom (1) féliginas izom (1) ferde hasizom edzése (1) feszítőizom reflex (1) fiatal (1) fitbit charge (1) fitness (1) fitnesz (3) fizikai aktivitás (1) fms (1) foamroller (1) foci (1) Foci és súlyzós edzés (2) Fogyás (1) fogyás (4) fogyasztás (1) fogyás futással (1) Fogyókúra (17) fogyókúra (1) football (1) fordított diéta (1) formás popsi (1) függőségek (8) functional movement screen (1) funkcionális edzés (1) Furious Pete (1) futás (7) futball (2) futóiskola (2) gaba (1) garrett blevins (1) gázlóizom (2) gerincsérülés (1) gerincsérv (1) gi (1) glute (1) goblet squat (1) GPC világkupa Miskolc 2017 (1) guggolás (7) gurtni (1) gvt (1) gyakoriság (2) gyakorlatok (1) gyorserő (1) gyúrás (2) Hajdú Anikó (2) haladó (1) halolaj (1) háromfejű lábszárizom (1) hasmenés (1) hasprés (1) hassérv (1) has edzés (1) hatás (1) hátizom (1) helyi fogyás (1) hengerezés (2) hiba (1) hibajavítás (1) hideg vizes merülőfürdő (2) high frequency powerlifting (1) hiit (2) HIIT (1) hipertrófia (3) hiteles személyedző (1) HITT (1) hízás (1) hogyan (1) homofób (1) hormonpótlás (1) humor (1) húzódzkodás (1) ibuprofen (1) idősek (1) időskor (1) időskori (1) Időskori edzés (2) időszakos (1) időzítés (1) impingement szindróma (1) insane training (1) intenzitás (2) inverz anorexia nervosa (7) inzulin (1) iqfitnesz (1) IQfitnesz (4) izolációs gyakorlatok (3) izomdiszformia (7) izomépítés (1) izometrikus edzés (1) izomkifáradás (1) izomláz (2) izomnövelés (1) izomtömeg növelés (1) izom memória (1) izom összezavarás (1) ízület védelem (1) jerk (1) Jim Wendler (1) jim wendler (2) Jim wendler (1) John Mckean (1) jónás réka (1) jó zsaru rossz zsaru (1) kaizen (1) kai greene (1) kalács (1) kalória (14) kapszaicin (1) karácsony (2) kardió (5) karedzé (1) karedzés (1) karnozin (1) kávé (1) kcal (14) kenyér (1) késleltetett izomfájdalom (1) kétfejű lábikraizom (1) kétfejű lábikra izom (1) kezdő (2) kezdők (1) Kezdők edzésterve (1) kihívás (1) kiskorúak és a szteroid (1) klaszter edzés (1) klokov complex (1) kockahas (2) koffein (2) koffein tolerancia (1) kokljaev (1) kokov komplex (1) koksz (1) kombo szett (1) kompressziós ruházat (1) konstantin konstantinov (1) könyv (5) kövér (1) középhaladó (1) középkorú (1) közétkeztetés (1) kreatin (1) krioterápia (2) Kroczaleski (1) kroc row (1) labdarúgás (1) lábedzés (1) lábnyújtás (1) legjobb sport (1) lépéserő (1) lineáris periodizáció (2) lineáris progresszió (2) lucein (1) macskagyökér (1) mae (1) magassági maszk (2) magas fehérje bevitel (1) maltodextrin (1) maraton (1) mark rippetoe (1) martijn koevoets (2) masszázs (1) Matt kroc (3) medenceprés (1) melatonin (1) mell (1) mellkas (1) mellkas alakítása (1) mellkas növelése (1) mentális edzés (1) menza (1) merevlábú (1) merev lábas felhúzás (1) mérleg (1) Method of Error Amplification (1) Michael Phelps (1) Michael Phelps challenge (1) mikrosérülés (1) mítosz (1) mobilitás (3) mobilizáció (2) modell edzése (1) monitorozás (1) muscle up (1) nagy gyakoriságú erőemelés (1) nagy intenzitás (1) nagy terjedelem (1) nagy volumen (1) negyed guggolás (1) Németh Róbert (1) nők és a szteroid (1) no pain no gain (1) nyakmögött nyomás (1) nyaralás (2) nyújtás (3) nyújtó reflex (1) öblögetés (1) okosóra (1) omega-3 (1) online edzés (1) orbáncfű (1) öregek edzése (1) Őrült edzés (1) őrült edzés (1) összetett gyakorlatok (1) osztott edzés (1) öt perces edzés (1) öv (1) paprika (1) párhuzamos-elasztikus komponens (1) párolt zöldség (2) paul anderson (1) periodizáció (4) pihenő szünet (1) piramis (1) piruvate (1) placebó (1) placebo (1) plateu (1) poliquin (2) popsi edzés (1) powerbuilder (1) powerlifitng (1) powertraining (1) powrlifting (1) protein (16) protein turmix (7) pulzusmérés (1) pulzustartomány (1) puskás bogi (2) rack squat (1) rámpa sorozatok (1) recept (10) reflex (1) reformkonyha (14) regeneráció (4) reggeli edzés (1) reggeli kardió (1) rehabilitáció (1) rest pause (1) részismétlés (1) részleges mozgástartomány (1) reverse diet (1) Rich Piana (4) rmr (1) rotátorköppeny sérülés (1) RPE (2) rúdsebesség (1) samsung gear (1) Scitec raw felhúzó kupa (1) segítő (1) sérülés (1) sérv (1) simmons (1) Smolov (1) (1) soros-elasztikus komponens (1) sorozatok (2) sportfüggőség (2) spotter (1) sprint (3) stagnálás (1) steroid (1) stressz (1) stronglifts (1) súlycsoport (1) súlyemelés (2) súlyzós edzés (1) súlyzós edzés az állóképességi sportokban (1) súlyzós edzés triatlon duatlon maraton ironman (1) súly csökkentés (1) supraspinatus (1) szabadgyökök (1) szálkásítás (1) személyi edzés (2) szénhidrát (14) szőlőmag (1) szőlőmagörlemény (1) szteroid (7) szteroidok legalizálása (1) szteroid függőség (3) szuperszett (2) tab (1) tápanyagok (14) tápl (2) táplálékkiegészítő (2) táplálék kiegészítő (1) Táplálkozás (19) tárogatás (1) taurin (1) Team Suleiman (1) tejsavó (1) teljesítmény edzés (2) teljesítmény fokozás (3) teljes mozgástartomány (1) telomer (1) template (2) térdbandázs (1) térdízület (1) terepfutás (1) terhelés (2) terjedelem (2) testépítés (8) testépítés tudomány (1) testképzavar (12) testkompozíció (20) testzsír (4) testzsír mérés (2) texas módszer (1) tip (1) tipp (3) Tisza kupa 2017 (1) tojás (1) tojásfehérje (2) tolódzkodás (1) Tömegnövelés (18) tömegnövelő (2) tömegnövelő edzés (1) tom platz (1) top 5 legrosszabb gyakorlat (1) töredék súlyok (1) törzs stabiltás (1) Tóth Szilárd (1) tricepsz (2) triptofán (1) TSM (3) tud (1) tudomány (37) túró (6) unilaterális (1) ütközéses szindróma (1) út az első tolódzkodáshoz (1) vádli (2) valentin nap (1) véráram korlátozás (1) visage models hungary (1) vízhajtó (1) volumen (3) vörösszőlőmag (1) wendler 5/3/1 (1) wittmann zsolt (1) xiaomi amazfit (1) zabpehely (4) zabpehely kenyér (1) Zelenc János (5) zsír (13) zsírégetés (6)  (1) Címkefelhő

A blog szerkesztését és üzemeltetését a Publio segíti.

publio