A táplálék kiegészítők fogságában

Mikor elkezdtem a gyúrást, valamikor a kilencvenes évek elején, akkor még idehaza a sportrobi-ban merült ki, akkor könnyű volt ellenállni és rendes ételeket enni, főleg hogy a sportrobi az egy szinte ehetetlen csiríz volt. Sajnos akkor még internet hiányában alig lehetett rendes információhoz hozzájutni, így a táplálkozásról is csak annyit tudtam, hogy enni kell, sokat. Nagyon fiatal voltam és az alkatom miatt nehezen fejlődtem, és habár felszedtem tíz kiló izmot 4 év alatt, még úgyis egy pálcika ember voltam. Aztán a kilencvenes évek közepén, végén elindult itthon is a tápkieg ipar marketing gépezete és én is mint megannyi fiatal srác úgy éreztük, hogy megtaláltuk a Szent Grált. Könnyű volt elhitetni velünk, hogy azért nem fejlődünk, mert nem eszünk fehérjeport, tömegnövelőt és más csodaszereket. Ezért én is rákaptam, és ahogy anyagi lehetőségeim engedték, egyre többet és többet vettem és ettem. Persze leginkább semmi nem történt, ugyanolyan tempóban fejlődtem tovább, mint addig, vagy még talán lassabban is, de nem számított, mert néhány havonta megjelent egy teljesen új cucc, ami „forradalmasította” a táplálék kiegészítő ipart, „alapjaiban rengette meg a világot”. Igaz, hogy ez sem hozott eredményt, de nem számított, mert jöttek az újabbak folyamatosan.

Közben néha azért feltűnt, hogy mindenki azt papolja, hogy napi 3 adag protein vagy tömegnövelő turmix, plusz edzés előtt és után egy, közben meg az ép uralkodó Mr. Olympia étrendjében jó ,ha egy alkalommal felbukkan valami kiegészítő. De hát ők biztos a koksztól lettek ilyen nagyok, nekik nem is kell enni, nekem meg igen. úgyhogy nem ők mit mondanak, én a marketingnek hiszek. Ittam is serényen a turmixokat és szinte fizikailag fájt, ha kimaradt egy, mert akkor úgy éreztem, hogy most biztos izmot vesztek és visszaesek a fejlődésben.

Aztán jött egy pillanat, amikor hirtelen már nem tudtam megvenni a szokásos mennyiséget, sőt szinte alig tudtam egy-egy adagot naponta összehozni. Gondoltam itt a vég, és feladtam álmaimat. Aztán jött egy lehetőség és egy ötlet, hogy kipróbálom tényleg azt enni, amit a profik, úgy ahogy ők csinálják. Mi kell hozzá? Csirke, rizs, doboz, hajrá. És hirtelen megváltozott egy csomó dolog: Nem voltam örökké éhes, mert 2-3 óránként ettem, jó volt a közérzetem, nem kívántam a „szemét” kajákat, mert folyamatosan volt bennem szénhidrát, és ami a legfontosabb ismét elkezdtem fejlődni. Olyan helyeken jelentek meg rajtam izmok, amit addig nem is gondoltam volna.

 

Nem mondom, hogy felhagytam teljesen a kiegészítők fogyasztásával. Egyrészt néha kényelmesebb gyorsan bedobni egy turmixot, mint főzőcskézni, másrészt meg imádom némelyik ízét ezért nasinak kitűnő megoldás. A diétában is segítenek, mert használatukkal könnyebb a szénhidrát és zsírbevitelt csökkenteni.

Ahogy jobban utána néztem a legnagyobb testépítő arcok is csak minimális táplálék kiegészítőt használnak, azt is csak azért amiért én, vagy mert a szponzori szerződésük miatt muszáj azt szajkózniuk, hogy ettől lettek nagyok, de aztán mikor megszűnik a szerződés mindegyikük megmondja a tutit, „EAT REAL FOOD!”, azaz egyél rendes ételt!

Mikor megtehettem, szintem minden féle fajta kiegészítőt kipróbáltam és azt találtam, hogy van amelyik működik és van, ami inkább csak placebo. A kedvenc online áruházam a shop.builder oldalain rengeteg vevői véleményt lehet olvasni, ahol lelkesen leírják, hogy a tejsavó fehérjétől amit múlt héten vett már 5 kilóval többet tud fekve nyomni. Hehe! Tényleg attól? Nem csak a tudat, hogy szedsz valamit az dobot fel annyira, hogy javult a teljesítményed? Vagy az is lehet, hogy eddig tényleg csak kifilin és párizsin éltél, akkor tényleg egy ki extra fehérje sokat jelenthet.

 

Lássuk az én tapasztalataimat:

Fehérjék

Ha sikerül az olcsók között finomat találni, jó alternatívája lehet a csirkemellnek és a túrónak, nem árt ha van a kéznél.

Tömegnövelők

Hát ez már inkább pénzkidobás. Ha tényleg extra kalóriákra van szükséged, akkor egyél a fehérjepor mellé valami szénhidrátban dús, akár „szemét” kaját is inkább, olcsóbb, finomabb, természetesebb. Ha lehet sokat enni, nem baj a rengeteg kalória, akkor használd ki és zabálj finom igazi kajákat. Nehogy valaki azt mondja, hogy egy krumplis tésztánál jobb a csokis Jumbo J

 

Kreatin

Na ez az egy, amire nincs alternatíva, tényleg a kokszon kívül az egyetlen cucc, ami érezhető változást hoz, mind tömegben, mind erőben. Ennek van értelme

Tesztoszteron fokozók

Hát, ha van kéznél akin le lehet vezetni, akkor eleinte mulatságos, némelyik tényleg segít egy kicsit, de értelmük nem sok van. Azért köze sincs még egy enyhe anavar vagy stanozololhoz se a hatása, bár mondjuk a mellékhatása sem. Szerintem ez is pénzkidobás.

Zsírégetők

Amit manapság még szabad forgalmazni, azok már csak inkább „lehet, hogy csinálnak” valamit kategória. A pörgető hatásuk megvan a koffeintől, de azt olcsóbban is meg lehet venni simán koffeinként. Zsírt égetni diétával és aerob edzéssel kell és lehet. Ha már a bogyókhoz kell nyúlni, akkor megette a fene. A koffein tényleg hasznos, mert megdobja az embert, pörgeti a szervezetet, de sajnos nagyon hamar hozzá is lehet szokni, ezért csak kúraszerűen célszerű használni. Ami tényleg használ, az azontúl, hogy durva és kellemetlen mellékhatásai vannak, akár egy életre is tönkretehetik a szívünk vagy mondjuk a pajzsmirigyünk. Nem is írom le inkább, hogy mikre gondolok, aki használja úgyis tudja. Tehát én azt mondom, hogy a zsírégetők nélkül is lehet élni, legfeljebb egy kis koffein kell néha.

Vitaminok

Vitamin az kell, nem kérdés. Hogy mennyi az már komoly dilemma, a megoldás valahol a Béres Actival és a Lenkei szuper erős csomagja között van. Ahány kísérlet annyi álláspont arról, hogy mennyi az elég és a szükséges. Én nagy különbséget nem vettem észre, legfeljebb annyit hogy a nagyon sok B vitamintól büdös leszek J

Egyebek

Az összes többi lehet, hogy segít, lehet hogy nem, leginkább a placeo az ami mindenhol működik. Ha rendesen eszik az ember és edz, akkor ezeknek meg lehet spórolni az árát.

Sajnos nagyon sokan bedőlnek a marketing dumának és ettől várják a fejlődést, de ha jobban szétnéznének, akkor látnák, hogy a nagyok nem így élnek és nem így készülnek fel. Azért linkeltem be Rich Piana videóit, mert ő aztán tényleg kendőzetlenül megmondja a véleményét még úgy is, ha nemrégiben még szponzori szerződése volt a Mutant céggel és akkor még azt promótálta, hogy ő négy kanál tömegnövelőt dob a turmixba, mert neki az jön be, de már akkor látszott, ahogy ezt be is mutatta, hogy még életében nem rakott semmit tömegnövelős zacskóból turmix gépbe. Ebben a videóban be is vallja:

 

Tehát a tanulság, együnk tisztán, sokat és nem marad el a hatás mi is és a pénztárcánk is vastagabb lesz!

De most éhes lettem megyek enni :-)

logo1_banner.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://eatmore.blog.hu/api/trackback/id/tr66626241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

IQfitnesz.hu

Blogomban a 30 év alatt összegyűjtött sport-tapasztalatomat és a nehezen megszerzett tudásomat próbálom megosztani Veletek. Néha tudományosan, néha csak viccesen.

Friss topikok

Címkék

2. palóc kupa (1) 2018 (2) 42k (1) 5/3/1 (3) 54321 (1) 5x5 (3) 8 órás karedzés (1) addiktív (1) aerobik (1) agonista (1) agystimulácó (1) ajándék (2) alapelv (1) alapgyakorlatok (2) állighúzás (1) altitude mask (1) alvás (1) ammónia (1) anabolikus ablak (2) anabolikus szteroid használat (1) antagonista (1) antioxidánsok (1) anyagcsere (1) apple watch (1) arginin (1) átalakulás (1) áthúzás (1) ATP edzés (1) autoregulation (1) a monolith építése (1) bandázs (1) bemelegítés (1) béta alanin (1) beta alanine (1) bevitel (1) bfr (1) bicepsz (2) bilaterális deficit (1) bloggerday (1) bmi (1) Bob Hoffman (1) Bodybuilding tudomány (1) body building (1) Body Building (23) Body fitness (1) Building the monolith (1) bukásig (1) celeb edzés (1) chuck taylor converse (1) cici (1) cipő (1) citrullin malate (1) combfeszítő (1) combhajlító (1) comb bicepsz (1) complex edzés (1) core edzés (1) cosmopolitan (1) crossfit (1) cross training (1) csalónap (1) csípő (1) csirkemell (6) CT Fletcher (1) cukor (1) diákolimpia (1) Diéta (20) diéta (13) divatmodell (1) doms (1) dopping (1) dorsalflexio (1) dorzolaterális prefrontális kéreg (1) dropset (2) edzés (15) edzéselmélet (8) edzésgyakoriság (3) edzésmódszer (6) edzésteljesítmény (4) edzéster (1) edzésterv (6) edzéstervezés (3) edzéstipp (1) edzéstudomány (1) edzés előtti pörgető (1) edzés időskorban (1) edzés időszak (1) edzés kihagyás (2) edzés nyaralás alatt (2) edzés sablon (1) edzés sérvvel (1) edző (2) edzőpartner (1) edzőtárs (1) ejtő sorozat (3) elevation mask (1) első húzódzkodás (1) első muscle up (1) első pull-up (1) eric lilliebridge (2) erőemelés (10) erőfejlesztés (1) erőnléti edzés (1) erőnövekedés (1) erőszint (1) esti edzés (1) étel (1) etika (1) étvágy (1) ezerismétléses karedzé (1) fájdalom (1) fáradás (1) fáradtság (2) farizom (1) fartlek (1) fat (1) fehérje (19) fehérjebevitel (3) fehérjeszintézis (1) fehérje diéta (2) fehérje szintézis (1) fejlődés (3) fej pozíció (1) fekvenyomás (7) fekvőtámasz (1) felhúzás (1) felhúzás edzésterv (1) félighártyás izom (1) féliginas izom (1) ferde hasizom edzése (1) feszítőizom reflex (1) fiatal (1) fitbit charge (1) fitness (1) fitnesz (3) fizikai aktivitás (1) fms (1) foamroller (1) foci (1) Foci és súlyzós edzés (2) Fogyás (1) fogyás (4) fogyasztás (1) fogyás futással (1) Fogyókúra (17) fogyókúra (1) football (1) fordított diéta (1) formás popsi (1) függőségek (8) functional movement screen (1) funkcionális edzés (1) Furious Pete (1) futás (7) futball (2) futóiskola (2) gaba (1) garrett blevins (1) gázlóizom (2) gerincsérülés (1) gerincsérv (1) gi (1) glute (1) goblet squat (1) GPC világkupa Miskolc 2017 (1) guggolás (7) gurtni (1) gvt (1) gyakoriság (2) gyakorlatok (1) gyorserő (1) gyúrás (2) Hajdú Anikó (2) haladó (1) halolaj (1) háromfejű lábszárizom (1) hasmenés (1) hasprés (1) hassérv (1) has edzés (1) hatás (1) hátizom (1) helyi fogyás (1) hengerezés (2) hiba (1) hibajavítás (1) hideg vizes merülőfürdő (2) high frequency powerlifting (1) hiit (2) HIIT (1) hipertrófia (3) hiteles személyedző (1) HITT (1) hízás (1) hogyan (1) homofób (1) hormonpótlás (1) humor (1) húzódzkodás (1) ibuprofen (1) idősek (1) időskor (1) időskori (1) Időskori edzés (2) időszakos (1) időzítés (1) impingement szindróma (1) insane training (1) intenzitás (2) inverz anorexia nervosa (7) inzulin (1) iqfitnesz (1) IQfitnesz (4) izolációs gyakorlatok (3) izomdiszformia (7) izomépítés (1) izometrikus edzés (1) izomkifáradás (1) izomláz (2) izomnövelés (1) izomtömeg növelés (1) izom memória (1) izom összezavarás (1) ízület védelem (1) jerk (1) Jim Wendler (1) jim wendler (2) Jim wendler (1) John Mckean (1) jónás réka (1) jó zsaru rossz zsaru (1) kaizen (1) kai greene (1) kalács (1) kalória (14) kapszaicin (1) karácsony (2) kardió (5) karedzé (1) karedzés (1) karnozin (1) kávé (1) kcal (14) kenyér (1) késleltetett izomfájdalom (1) kétfejű lábikraizom (1) kétfejű lábikra izom (1) kezdő (2) kezdők (1) Kezdők edzésterve (1) kihívás (1) kiskorúak és a szteroid (1) klaszter edzés (1) klokov complex (1) kockahas (2) koffein (2) koffein tolerancia (1) kokljaev (1) kokov komplex (1) koksz (1) kombo szett (1) kompressziós ruházat (1) konstantin konstantinov (1) könyv (5) kövér (1) középhaladó (1) középkorú (1) közétkeztetés (1) kreatin (1) krioterápia (2) Kroczaleski (1) kroc row (1) labdarúgás (1) lábedzés (1) lábnyújtás (1) legjobb sport (1) lépéserő (1) lineáris periodizáció (2) lineáris progresszió (2) lucein (1) macskagyökér (1) mae (1) magassági maszk (2) magas fehérje bevitel (1) maltodextrin (1) maraton (1) mark rippetoe (1) martijn koevoets (2) masszázs (1) Matt kroc (3) medenceprés (1) melatonin (1) mell (1) mellkas (1) mellkas alakítása (1) mellkas növelése (1) mentális edzés (1) menza (1) merevlábú (1) merev lábas felhúzás (1) mérleg (1) Method of Error Amplification (1) Michael Phelps (1) Michael Phelps challenge (1) mikrosérülés (1) mítosz (1) mobilitás (3) mobilizáció (2) modell edzése (1) monitorozás (1) muscle up (1) nagy gyakoriságú erőemelés (1) nagy intenzitás (1) nagy terjedelem (1) nagy volumen (1) negyed guggolás (1) Németh Róbert (1) nők és a szteroid (1) no pain no gain (1) nyakmögött nyomás (1) nyaralás (2) nyújtás (3) nyújtó reflex (1) öblögetés (1) okosóra (1) omega-3 (1) online edzés (1) orbáncfű (1) öregek edzése (1) Őrült edzés (1) őrült edzés (1) összetett gyakorlatok (1) osztott edzés (1) öt perces edzés (1) öv (1) paprika (1) párhuzamos-elasztikus komponens (1) párolt zöldség (2) paul anderson (1) periodizáció (4) pihenő szünet (1) piramis (1) piruvate (1) placebó (1) placebo (1) plateu (1) poliquin (2) popsi edzés (1) powerbuilder (1) powerlifitng (1) powertraining (1) powrlifting (1) protein (16) protein turmix (7) pulzusmérés (1) pulzustartomány (1) puskás bogi (2) rack squat (1) rámpa sorozatok (1) recept (10) reflex (1) reformkonyha (14) regeneráció (4) reggeli edzés (1) reggeli kardió (1) rehabilitáció (1) rest pause (1) részismétlés (1) részleges mozgástartomány (1) reverse diet (1) Rich Piana (4) rmr (1) rotátorköppeny sérülés (1) RPE (2) rúdsebesség (1) samsung gear (1) Scitec raw felhúzó kupa (1) segítő (1) sérülés (1) sérv (1) simmons (1) Smolov (1) (1) soros-elasztikus komponens (1) sorozatok (2) sportfüggőség (2) spotter (1) sprint (3) stagnálás (1) steroid (1) stressz (1) stronglifts (1) súlycsoport (1) súlyemelés (2) súlyzós edzés (1) súlyzós edzés az állóképességi sportokban (1) súlyzós edzés triatlon duatlon maraton ironman (1) súly csökkentés (1) supraspinatus (1) szabadgyökök (1) szálkásítás (1) személyi edzés (2) szénhidrát (14) szőlőmag (1) szőlőmagörlemény (1) szteroid (7) szteroidok legalizálása (1) szteroid függőség (3) szuperszett (2) tab (1) tápanyagok (14) tápl (2) táplálékkiegészítő (2) táplálék kiegészítő (1) Táplálkozás (19) tárogatás (1) taurin (1) Team Suleiman (1) tejsavó (1) teljesítmény edzés (2) teljesítmény fokozás (3) teljes mozgástartomány (1) telomer (1) template (2) térdbandázs (1) térdízület (1) terepfutás (1) terhelés (2) terjedelem (2) testépítés (8) testépítés tudomány (1) testképzavar (12) testkompozíció (20) testzsír (4) testzsír mérés (2) texas módszer (1) tip (1) tipp (3) Tisza kupa 2017 (1) tojás (1) tojásfehérje (2) tolódzkodás (1) Tömegnövelés (18) tömegnövelő (2) tömegnövelő edzés (1) tom platz (1) top 5 legrosszabb gyakorlat (1) töredék súlyok (1) törzs stabiltás (1) Tóth Szilárd (1) tricepsz (2) triptofán (1) TSM (3) tud (1) tudomány (37) túró (6) unilaterális (1) ütközéses szindróma (1) út az első tolódzkodáshoz (1) vádli (2) valentin nap (1) véráram korlátozás (1) visage models hungary (1) vízhajtó (1) volumen (3) vörösszőlőmag (1) wendler 5/3/1 (1) wittmann zsolt (1) xiaomi amazfit (1) zabpehely (4) zabpehely kenyér (1) Zelenc János (5) zsír (13) zsírégetés (6)  (1) Címkefelhő

A blog szerkesztését és üzemeltetését a Publio segíti.

publio